  • 51. Data: 2015-04-27 18:36:20
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:553e5e5d$0$2199$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Jak chcesz zmienic predkosc, to halas nie bedzie jednostajny, bo jak dlugo
    > mozna przyspieszac ? 20s ?

    Zależy od mocy.
    Takie którymi jeździłem z CVT były na tyle słabe (selespeedy wszelkiej
    maści), że dusić toto trzeba było cały czas.
    Skuter tak samo.

    Jakbyś miał ze 200 KM to może problem jest mniejszy.

    > Nie jezdzilem, ale zakladam ze nie bedzie, bo i po co.

    Po to, że najlepiej przyspiesza i jest najbardziej efektywny wysoko, między
    obrotami max momentu, a max. mocy.

    > Algorytm sterowania nie powinien byc inny niz przy "zwyklym automacie".

    Ale jest.
    Zwykły automat jeździ jak manual, bez konieczności zmiany biegów.
    Temu wyjcowi bliżej do silnika elektrycznego, bez jego zalet.

    > Auto dobrze przyspiesza, jak silnik osiaga najwieksza moc :-)

    Zgadza się.
    Ale nie ze ślizgającym się sprzęgłem - a takie są odczucia w CVT.

    > Z pedalem w podlodze ?

    Nie trzeba mieć pedału w podłodze, żeby toto wskakiwało na kilka tys.

    > Moze i tak, ale jak dlugo tak - 2-3 sekundy ?

    Tak długo aż nogi z gazu nie zdejmiesz.

  • 52. Data: 2015-04-27 18:37:04
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-04-23 13:42, Robson wrote:

    > CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do
    > sieczkarni. Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko
    > skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale
    > zautomatyzowane czy DSG.

    Jeździłem testowo Subaru Foresterem XT 2.5 ze skrzynią CVT (dod.
    indeksowane przełożenia).
    Nie potwierdzam Twojej opinii - z mojego punktu widzenia całość działała
    super i do niczego nie potrafiłbym się przyczepiść.

    W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l również
    występuje skrzynia CVT (dla diesli 2.2hdi - DSG).
    Również całość działa wzorowo - a dzięki zaletom skrzyni CVT silniki
    palą do 1l mniej w porónaniu ze skrzynią manualną (mam niestety ten
    silnik z manualną skrzynią).

  • 53. Data: 2015-04-27 20:58:55
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 27 Apr 2015 18:36:20 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Takie którymi jeździłem z CVT były na tyle słabe (selespeedy wszelkiej
    > maści), że dusić toto trzeba było cały czas.

    Selespeed to skrzynia manualna z automatycznym sterowaniem. Do CVT ma
    się to nijak.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 54. Data: 2015-04-28 09:13:41
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 20:59:48 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:

    > Selespeed to skrzynia manualna z automatycznym sterowaniem. Do CVT ma
    > sie to nijak.

    Tak, bo Cavallino pewnie mial na mysli fiatowskie skrzynie Speedgear,
    kotre faktycznie sa skrzyniami CVT i ktore ludzie nagminnie myla
    z Selespeed (nie wiem czemu).

    Chyba ze faktycznie jezdzil Selespeed'em i wszystkie jego wady
    przypisal CVT ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 55. Data: 2015-04-28 17:26:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:07054deb-5185-4511-a758-73b0c4ff0945@go
    oglegroups.com...

    > Tak, bo Cavallino pewnie mial na mysli fiatowskie skrzynie Speedgear,
    > kotre faktycznie sa skrzyniami CVT i ktore ludzie nagminnie myla
    > z Selespeed (nie wiem czemu).

    Tak, masz oczywiście rację.
    Ludzie mylą, bo nazwa zbyt podobna.
    Tak to jest jak marketoid nie potrafi nic oryginalnego wymyślić.

    Szybka selekcja vs szybka skrzynia - przecież to masło maślane, a produkt
    ZUPEŁNIE inny.
    Równie idiotyczne jest używanie numerków do oznaczenia modelu - zapominam 5
    minut po obejrzeniu co oglądałem.
    Na twardy dysk trafiają tylko konkretne, wyróżniające się nazwy.

    Tym sposobem np. Forda Pumę będę kojarzył do końca życia, a Peugeota 207
    nijak nie jestem w stanie sobie przypomnieć.

    > Chyba ze faktycznie jezdzil Selespeed'em i wszystkie jego wady
    > przypisal CVT ;)

    Nie ma takiej opcji - różnica w sposobie pracy jest ogromna.

  • 56. Data: 2015-04-28 17:43:56
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 17:14, Cavallino pisze:

    > No chyba, że jadę skuterem - wtedy hałasuje od razu po przekręceniu
    > gazu, a przy okazji wcale nie jedzie.

    Piszesz pewnie o 50 ccm? W dodatku stłumionej? To się zgadza, ponieważ
    toto potrzebuje praktycznie całej swojej mocy, aby się odepchnąć, a po
    kilku chwilach osiąga swoją Vmax, przy której obroty są oczywiście wysokie.
    Zupełnie inaczej będzie w pojazdach, które dysponują pewnym zapasem
    mocy, jak choćby już 125 ccm.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 57. Data: 2015-05-04 12:22:04
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > Również całość działa wzorowo - a dzięki zaletom skrzyni CVT silniki
    > palą do 1l mniej w porónaniu ze skrzynią manualną (mam niestety ten

    Główna zaleta to mizerne przebiegi i koszmarnie drogie naprawy. Zaleta
    oczywiście z punktu widzenia producenta.
    Ale jak może być dobrego coś, co z samego założenia jest zrobione źle? W
    skrzyni CVT, przy włączonym silniku i stojącym samochodzie, łańcuch
    przenoszący napęd pracuje w ciągłym poślizgu. Widziałem w serwisie
    skrzynie z przebiegami rzędu 60-80 kkm.

  • 58. Data: 2015-05-04 15:33:25
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-05-04 12:22, Robson wrote:

> [...]
    > skrzyni CVT, przy włączonym silniku i stojącym samochodzie, łańcuch
    > przenoszący napęd pracuje w ciągłym poślizgu. Widziałem w serwisie

    od tej strony warsztatowej) CVT nie znam.

  • 59. Data: 2015-05-04 17:03:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-04 o 15:33, AL pisze:

    > od tej strony warsztatowej) CVT nie znam.

    Czy CVT nie ma żadnego sprzęgła? Jakoś trudno mi w to uwierzyć. Jedyny
    poślizg jest na tym pasku/łańcuchu, który przenosi napęd pomiędzy kołami
    przekładni?

    --
    MN

  • 60. Data: 2015-05-06 08:41:51
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Czy CVT nie ma żadnego sprzęgła? Jakoś trudno mi w to uwierzyć. Jedyny
    > poślizg jest na tym pasku/łańcuchu, który przenosi napęd pomiędzy kołami
    > przekładni?

    Tak niestety jest. Gdy samochód stoi to łańcuch ślizga się po kołach
    przekładni.