eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 21. Data: 2015-04-24 07:43:47
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:
    >
    >> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
    >> paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
    >
    > ROTFL! A silnik działa na powietrze?
    >
    Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
    1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
    2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
    automagicznie bez powietrza? ;)
    Nie o ten poziom działania jednak chodzi.

    W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
    paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
    osiągnięcia zadanej prędkości.
    Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
    przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
    W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
    obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
    prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
    pedału "gazu" w tym samym położeniu.

    > Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna.
    > Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i
    > lokomotywach. Tam po przełączeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu
    > wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy
    > nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od
    > chwilowego zapotrzebowania na siłę pociągową.

    Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
    W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
    opisałem powyżej.


  • 22. Data: 2015-04-24 12:37:48
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
    > W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >> W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:
    >>
    >>> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
    >>> paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
    >>
    >> ROTFL! A silnik działa na powietrze?
    >>
    > Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
    > 1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
    > 2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
    > automagicznie bez powietrza? ;)

    A wiesz po co się spala benzyna w silniku?

    > Nie o ten poziom działania jednak chodzi.
    >
    > W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
    > paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
    > osiągnięcia zadanej prędkości.

    Dosłownie to w żadnym silniku nie służy do dawkowania paliwa, odkąd nie
    ma gaźników i diesli z mechanicznym dawkowaniem. Wciśnięcie pedału gazu
    powoduje, że komputer odczytuje z mapy wartość dawki będącą funkcją
    oczekiwanego momentu i aktualnej prędkości obrotowej (i pierdyliona
    innych czynników na dodatek).

    > Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
    > przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
    > W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
    > obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
    > prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
    > pedału "gazu" w tym samym położeniu.

    Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
    po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
    paliwa, bo wartość momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.

    >
    > Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
    > W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
    > opisałem powyżej.

    "Nie wiem i nie chcę wiedzieć, bo należę do tych ekspertów, dla których
    wiedza stanowi tylko przeszkodę."


  • 23. Data: 2015-04-24 17:07:07
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
    > Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach"

    Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą nazwę
    w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan




  • 24. Data: 2015-04-24 17:49:18
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Apr 2015 17:07:07 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą
    nazwę
    > w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan

    Nie podoba mi się ten artykuł, bo wywołuje dysonans poznawczy: co
    było w tym modelu nieopłacalne skoro na świecie pełno wozideł o
    takich gabarytach jeździ (opłaciło się je produkować)?

    --
    Marek


  • 25. Data: 2015-04-24 19:54:01
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >> Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z
    >> CVT emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a
    >> nie odwrotnie.
    >>
    > Co Ty bredzisz?!?! Jakie głośniki?

    Takie radiowe, a jakie myślałeś?
    HINT: Doczytaj o co chodzi zamiast się ciskać.

    >>> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
    >>> paliwatylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
    >>
    >> Jasne.
    > Doucz się, wróć

    PLONK WARNING !!!

    I w ogóle to trzymaj twarz na wodzy, meteorze.
    I pamiętaj, że pobyt na grupie zaczyna się od "dzień dobry", a nie od
    pyskowania.


  • 26. Data: 2015-04-24 20:03:34
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-24 o 17:49, Marek pisze:

    >> Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą
    > nazwę
    >> w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:
    >> http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan
    >
    > Nie podoba mi się ten artykuł, bo wywołuje dysonans poznawczy: co było w
    > tym modelu nieopłacalne skoro na świecie pełno wozideł o takich
    > gabarytach jeździ (opłaciło się je produkować)?
    >
    Miał skrzynie automatyczną.


    Pozdrawiam


  • 27. Data: 2015-04-24 20:40:13
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-04-24 o 17:49, Marek pisze:
    > On Fri, 24 Apr 2015 17:07:07 +0200, Tomasz
    > Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    >> Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą
    > nazwę
    >> w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:
    >> http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan
    >
    > Nie podoba mi się ten artykuł, bo wywołuje dysonans poznawczy: co było w
    > tym modelu nieopłacalne skoro na świecie pełno wozideł o takich
    > gabarytach jeździ (opłaciło się je produkować)?
    >
    Przypuszczalnie nie opłacało się Terexowi, bo linkowanym do tego
    artykule o wozidłach są linki do dwóch innych, seryjnie produkowanych
    pojazdów: Biełaz 75600 i Liebherr 282 i w obydwu przypadkach zastosowana
    jest przekładnia elektryczna.


  • 28. Data: 2015-04-24 22:31:04
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: megrims <m...@i...peel>

    On 2015-04-23 22:44, Cavallino wrote:
    >
    > Użytkownik "megrims" <m...@i...peel> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:mhbgck$inv$...@u...news.interia.pl...
    >> On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:
    >>>
    >> (ciach)
    >>> Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
    >> (ciach)
    >>
    >> ZF 5HP skrzynia pięciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
    >> automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miałem wiele aut z tą
    >> skrzynią i jest niezniszczalna.
    >
    > To ta sama na którą narzekałeś w Yeti? ;-)
    >
    >
    e... w Yeti była skrzynia DQ250. I z nią akurat nie było
    problemu. Dla przypomnienia: w Yetim przy przebiegu 70kkm
    pół roku przed gwarancją wymieniono: dwumasę, wszystkie wtryski,
    pompę common-rail (ciekła) oraz kompletny rozrząd (paliwo
    z pompy poleciało na pasek).

    We wrześniu na urodziny odbieram Golf'a R. Jestem ciekaw
    co tam pierdolnie i przy jakim przebiegu. Gwarancję 3 lata
    wziąłem.


  • 29. Data: 2015-04-24 23:42:52
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-23 o 14:12, klaus pisze:
    > W dniu 23-04-2015 o 14:06, Adam pisze:
    >> W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
    >>> (...)
    >>> Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
    >>> CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
    >>> (...)
    >>
    >> Możesz zdradzić, co to za pojazd?
    >>
    > RX400h

    Super :)

    Chociaż wydawało mi się do tej pory, że 10 lat temu były RX bez literki
    h na końcu.
    Akumulatorki też ma takie niezniszczalne, jak Prius?


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 30. Data: 2015-04-26 08:02:45
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24-04-2015 o 23:42, Adam pisze:
    > W dniu 2015-04-23 o 14:12, klaus pisze:
    >> RX400h
    >
    > Super :)
    >
    > Chociaż wydawało mi się do tej pory, że 10 lat temu były RX bez literki
    > h na końcu.
    > Akumulatorki też ma takie niezniszczalne, jak Prius?
    >
    Do tej pory produkują też RX bez literki (350 chyba).
    Z h pojawiły się właśnie 10 lat temu.
    Akumulatory prawdopodobnie straciły część swojej pojemności ale
    działają, w sensie spełniają swoje zadanie.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: