  • 1. Data: 2010-07-28 13:07:53
    Temat: Czy aparat ma też wpływ na ostrość - ciąg dalszy
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Pisałem miesiąc temu posta z pytaniem "Czy aparat ma też wpływ na ostrość?"

    Obiecałem wrzucenie zdjęć prezentujących mój problem.

    W tym czasie wykonałem szereg zdjęć w warunkach dobrego oświetlenia obydwoma
    wspomnianymi szkłami (Canon 50mm f/1.4 i Tamron 17-50 f/2.8 )

    Do rozstroju nerwowego doprowadza mnie fakt że praktycznie prawie żadne zdj.
    nie jest ostre tam, gdzie powinno. Niektóre są ostre bliżej, niektóre dalej.

    Body: Canon 450D

    Pomiar AF: punktowy.

    Zdj. wykonywane najczęściej 2 liczy przysłony powyżej max. otworu.

    Linki do zdjęć poniżej:

    http://roman.na11.pl/zdj/canon.jpg

    (ostrość - chyba - na włosach zamiast na oku lewym)

    http://roman.na11.pl/zdj/tamron.jpg

    (ostrość nie wiadomo gdzie - zamiast na dziecku)

    Proszę szanowne grono o porady gdzie leży problem.

    Th in A

  • 2. Data: 2010-07-28 13:38:35
    Temat: Re: Czy aparat ma też wpływ na ostrość - ciąg dalszy
    Od: BernArala <f...@g...com>

    On 28 Lip, 15:07, "P" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    >            http://roman.na11.pl/zdj/tamron.jpg
    >
    >             (ostrość nie wiadomo gdzie - zamiast na dziecku)
    >
    > Proszę szanowne grono o porady gdzie leży problem.

    Primo po pierwsze - duzo zalezy od odleglosci aparatu od obiektu -
    generalnie - obiekt blizej - wieksza precyzja ustawiania ostrosci,
    obiekt dalej mniejsza. Innymi slowy jak obiekt jest daleko - dwie
    dzialki moga nie wystarczyc.
    Primo po drugie - swiatlo 1.2 to obiektyw, ktory daje papierowa glebie
    ostrosci i juz samo przekadrowywanie moze zmienic ostrosc o kilka cm
    co owocuje zmiana punktu w ktorym jest ostrosc
    Primo po trzecie - zrob test w stalych warunkach - aparat na statywie
    - wykres do sprawdzania FF lub BF i strzel kilkanascie zdjec - moze
    sie okazac - ze aparat mierzy prawislowo jesli nie -
    Primo po czwarte - serwis ;)
    BTW - to drugie zdjecie wydaje m sie prawilowe...
    I taka mala uwaga - AF - zawsze jest punktowy - na ktoryms tam punkcie
    jest ustawiana ostrosc, generalnie haslo "punktowy" to raczej odnosimy
    do pomiaru swiatla.
    pozdrawiam
    Bernard
    www.bwstudio.com.pl

  • 3. Data: 2010-07-28 13:39:21
    Od: "kucik" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę szanowne grono o porady gdzie leży problem.

    w kalibracji AF?

    ten watek moze ulzyc twoim cierpieniom...

    --
    Pozdr

    Kucik

  • 4. Data: 2010-07-28 13:42:14
    Temat: Re: Czy aparat ma te? wp?yw na ostro?ae - ci?g dalszy
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 28.07.2010 15:07, P wrote:
    > Pisa?em miesi?c temu posta z pytaniem "Czy aparat ma te? wp?yw na ostro?ae?"
    >
    > Obieca?em wrzucenie zdjeae prezentuj?cych mój problem.
    >
    > W tym czasie wykona?em szereg zdjeae w warunkach dobrego o?wietlenia obydwoma
    > wspomnianymi szk?ami (Canon 50mm f/1.4 i Tamron 17-50 f/2.8 )
    >

    > Do rozstroju nerwowego doprowadza mnie fakt ?e praktycznie prawie ?adne zdj.
    > nie jest ostre tam, gdzie powinno. Niektóre s? ostre bli?ej, niektóre dalej.
    >
    > Body: Canon 450D
    >
    > Pomiar AF: punktowy.
    >
    > Zdj. wykonywane najcze?ciej 2 liczy przys?ony powy?ej max. otworu.

    http://www.fotografuj.pl/Article/Kalkulator_glebi_os
    trosci/id/41

    Pobaw się tym :)

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 5. Data: 2010-07-28 13:49:24
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Moim zdaniem na obu fotkach ostrość jest nieco za tym punktem gdzie
    powinna być,
    czyli BF.
    Zostaje wysyłka do serwisu.
    Miałem dwa jasne obiektywy, oba też wysyłałem do serwisu.

  • 6. Data: 2010-07-28 13:52:49
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Linki do zdjęć poniżej:
    >
    > http://roman.na11.pl/zdj/canon.jpg
    >
    > (ostrość - chyba - na włosach zamiast na oku lewym)
    >

    > http://roman.na11.pl/zdj/tamron.jpg
    >
    > (ostrość nie wiadomo gdzie - zamiast na dziecku)

    Tablica i wio.

    http://focustestchart.com/chart.html

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

  • 7. Data: 2010-07-28 18:54:05
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Pomiar AF: punktowy.
    >
    > Zdj. wykonywane najczęściej 2 liczy przysłony powyżej max. otworu.
    > Linki do zdjęć poniżej:
    >
    > http://roman.na11.pl/zdj/canon.jpg

    jest dobrze, zdjęcie przy przysłonie 1.8 i ostrość jest na oku. Możesz mieć
    nienajlepszy egz
    szkła i nie jest ono za ostre, dodatkowo 50 1.4 robi sie tak naprawdę ostre od
    F2.0.
    płaszczyzna ostrości przeszła przez oko i włosy na czubku głowy. Przy takim
    zdjęciu
    wystarczy ze gibniesz się albo dziecko o ten cm w trakcie robienia zdjęcia i po
    zawodach.
    Papierowa głębia pociąga za sobą wiele takich niespodzianek.

    > http://roman.na11.pl/zdj/tamron.jpg
    >
    > (ostrość nie wiadomo gdzie - zamiast na dziecku)

    ostrość jak najbardziej na dziecku, jego uchu... pytanie jak używasz tego AFa ?
    Hint punkt AF niekoniecznie wypada precyzyjnie tam gdzie jest na matówce,
    bardzo możliwe, ze celując w oko aparat ustawił na uchu. Wygląda mi na to,
    że nie masz problemów z fronf/back focusem i za to jak wierzysz w jakiś
    bogów to zapylaj zapalić świeczkę czy inne kadzidełko (nie mylić z marnowaniem
    kasy na tacę :)

    Wniosek: jak to możliwe bardziej domykać, uważać na przekadrowywanie przy
    papierowej GO, jeśli masz Canona i to serię amatorską i parcie na małą GO to
    proponuje
    dodatkowo Ci polubić system 4-5 ostrych trafionych zdjęć na 10... W 5D II mam
    podobnie więc sie nie martw.

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 8. Data: 2010-07-28 18:56:16
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]
    > czyli BF.
    > Zostaje wysyłka do serwisu.
    > Miałem dwa jasne obiektywy, oba też wysyłałem do serwisu.

    chyba Cie pogięło... IMO ten aparat działa bardzo dobrze na Żytniej co najwyżej
    mu to popsują... O ile w ogóle kiwną palcem. Wbijcie sobie do pał, że wysyłanie
    aparatu do serwisu Canona robi się w _ostateczności_

    Roger

  • 9. Data: 2010-07-29 05:49:44
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > mu to popsują... O ile w ogóle kiwną palcem. Wbijcie sobie do pał, że wysyłanie
    > aparatu do serwisu Canona robi się w _ostateczności_

    Nie ma to jak polska "kultura" wypowiedzi.

  • 10. Data: 2010-07-29 05:55:25
    Od: TomekM <t...@g...com>

    >            http://roman.na11.pl/zdj/tamron.jpg
    >
    >             (ostrość nie wiadomo gdzie - zamiast na dziecku)

    Moim zdaniem patrząc na wodę ostrość jest ciut za dzieckiem na tym
    zdjęciu z Tamrona.
    O ile nie przekadrowałeś, nie poruszyłeś się Ty lub dzieciak to może
    być BF.
    Zrób sobie test wg opisów w sieci.
    Mam obiektyw Sony 1.4 50mm o ile obiekt jest kontrastowy i nieruchomy
    to prawie wszystkie fotki wychodzą ostre już od ok. 1.7
    Gdy obiekt ma odrobinę mniejszy kontrast to już czysta loteria z tym
    moim sprzętem.