eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy alufelgi od 2000 Audi A6 podejdą do 2004 Passata V6?Re: Czy alufelgi od 2000 Audi A6 podejdą do 2004 Passata V6?
  • Data: 2018-09-02 23:00:25
    Temat: Re: Czy alufelgi od 2000 Audi A6 podejdą do 2004 Passata V6?
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    P.B. <p...@w...pl> wrote:
    > Dnia Sun, 2 Sep 2018 11:18:00 -0500, Pszemol napisał(a):
    >
    >> V8 4,2L - spalanie 17.65MPG czyli na nasze jakieś 13.33 l/100km:
    >> http://www.fuelly.com/car/audi/a6_quattro/2000?engin
    econfig_id=73&bodytype_id=1&submodel_id=5
    >>
    >> V6 2,8L - spalanie 16.97MPG to jest jakieś 13.86 l/100km:
    >> http://www.fuelly.com/car/audi/a6_quattro/2000?engin
    econfig_id=54&bodytype_id=1&submodel_id=5
    >>
    >> Spalanie zależy od wielkości/ciężaru samochodu i mocy silnika,
    >> a też od tego czy masz ołów w bucie i przyspieszasz agresywnie
    >> czy nieagresywnie a nie od ilości cylindrów.
    >
    > Porównujesz jakieś abstrakcyjne w Polsce wynalazki. Tu jak kupujesz forda
    > focusa, to wybierasz między trzycylindrowym 1.0 ecoboost z
    > czterocylindrowym 1,6 1.6 Ti-VCT. A i tak wygrywa paserati B5 1,9TDI
    > szwagra. W Polsce większość firm sprzedających nowe samochody nie ma w
    > ofercie żadnego V8, a V6 jest egzotykiem sprowadzanym na indywidualne
    > zamówienia. By nie być gołosłownym: Fiat, Ford, Peugeot, Renault, Kia,
    > Hyundai, Opel.
    > Jeżdżą w Polsce i porządne samochody, ale to raczej margines, niż reguła.
    >
    >

    Mowisz o rezultatach świadomej polityki europejskiej traktowania samochodow
    z silnikami o pojemnosci >= 2000cc zupełnie inaczej niż samochodow z
    silnikami 1999cc lub mniej.
    Arbitralna i nieco sztuczna granica wpływająca na kupujących i producentów
    poprzez ustawianie wysosci akcyzy na import, podatkow czy wysokosci
    obowiazkowych ubezpieczeń.
    Sprawia to ze VAGi z silnikami V8/4.2L czy V6/2,8L są bardziej popularne w
    USA niż w Polsce.

    Ale to zupełnie inny temat - silnik V6 czy V8 nie bedzie palił 50% czy 100%
    więcej od silnika czterocylindrowego tylko dlatego ze ma większą pojemność
    skokową czy też większą ilość cylindrów.

    Mały silniczek czterocylindrowy bedzie musiał zapintalać 3-4 tys obrotow w
    miescie i niekomfortowo glośne 5000 na autostradzie podczas gdy moj
    3-litrow silnik bedzie w mieście ledwie pykal 1300-1500 a na autostradzie
    robił te 120-140km/h przy leniwym 2500-2700 obrotow.
    Ten mały silniczek będzie dużo więcej kosztował gdy będziesz chciał więcej
    mocy bo będziesz musiał mieć bóg wie jakie sprężarki turbo i będzie się 2-3
    razy szybciej zużywał kręcąc się dwa razy szybciej na tej samej trasie i
    tej samej szybkości.

    A kultura pracy i zapas mocy gdy zajdzie tego potrzeba w takim V6 czy V8
    jest bez porównania...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: