  • 1. Data: 2002-07-22 17:39:16
    Temat: Czy a...@t...pl dziala?
    Od: m...@a...gda.pl (Marek Michalkiewicz)

    Ostatnio zauważyłem, że za granicą coraz więcej różnych BOFH-ów
    profilaktycznie blokuje pocztę z *.sdi.tpnet.pl - nawet nie pomaga
    tłumaczenie, ze to są stałe IP które można blokować pojedynczo.
    Twierdzą, że a...@t...pl nic nie robi ze spamerami i jak chcę by
    mnie nie blokowali, to mam sprawić by TPSA zaczęła coś z tym robić.
    Pytam więc, jakie macie doświadczenia co do działania a...@t...pl ?

    Zresztą nie tylko o SDI chodzi - niektórzy mówią już o blokowaniu
    całych sieci /16 (w których jest wszystkiego po trochu: 0202122, SDI,
    POLPAK) myśląc że jak to zrobią, to klienci są w stanie zmusić TPSA
    do czegokolwiek... Albo podrzucają pomysły, że jak jest nas tak dużo
    to stwórzmy własnego konkurencyjnego ISP. Robi się nieciekawie...

    Wspominałem o tym wcześniej na pl.misc.telefonia, ale to chyba jest
    właściwsze forum. Jeśli za granicą nie chcą od nas poczty, to chyba
    też jest to w pewnym sensie problem polskiego Internetu.

    Mnie się wydaje, że nie można tak stosować odpowiedzialności zbiorowej
    (co z tego że staram się dobrze zabezpieczyć swój serwer - ktoś inny
    ma źle zabezpieczony a ja też za to jestem blokowany). Ale oni pewnie
    myślą, że jak zablokują TPSA to klienci pójdą sobie do tych wszystkich
    konkurencyjnych ISP od których ofert już nie mogę się opędzić ;)

    Marek

  • 2. Data: 2002-07-22 23:42:26
    Temat: Re: Czy a...@t...pl dziala?
    Od: Dominik Mierzejewski <d...@n...rangers.eu.org>

    Date: Mon, 22 Jul 2002 17:39:16 +0000 (UTC)
    From: Marek Michalkiewicz <m...@a...gda.pl>
> [...]
    > Twierdzą, że a...@t...pl nic nie robi ze spamerami i jak chcę by
    > mnie nie blokowali, to mam sprawić by TPSA zaczęła coś z tym robić.

    Osobiście? Raczej dobre, ale to tylko wrażenie, bo dowody zacząłem
    gromadzić dopiero od paru miesięcy. Tzn. zachowaną korespondencję
    z abuse. Ale generalnie mam takie odczucie, że po zgłoszeniu danego
    spamera raczej nie dostawałem więcej spamu od niego.

    [...]
    > Wspominałem o tym wcześniej na pl.misc.telefonia, ale to chyba jest
    > właściwsze forum. Jeśli za granicą nie chcą od nas poczty, to chyba
    > też jest to w pewnym sensie problem polskiego Internetu.

    pl.news.mordplik też by się nadało, a nie jest moderowana (FUT).

    > Mnie się wydaje, że nie można tak stosować odpowiedzialności zbiorowej

    Źle Ci się wydaje, niestety. Poczytaj sobie kilka postów na temat SPEWS
    na NANAE oraz informacje na stronie www.spews.org. Są dosyć skuteczni
    wobec różnych zachodnich ISP.

    --
    "The Universe doesn't give you any points for doing things that are easy."
    -- Sheridan to Garibaldi in Babylon 5:"The Geometry of Shadows"

  • 3. Data: 2002-07-23 11:27:34
    Od: "DooMiniK" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik <m...@a...gda.pl> wyplodzil(-a):

> [...]
    > Twierdzą, że a...@t...pl nic nie robi ze spamerami i jak chcę by
    > mnie nie blokowali, to mam sprawić by TPSA zaczęła coś z tym robić.

    Wydaje mi się, że tpsa raczej NIE ignoruje zgłoszeń do abuse (w przeciwieństwie
    do przykładowego Dialog'u).
    Jak to stwierdzić ? Znam kilka osób, które uświadczyły kontaktu z abuse
    i miało trochę 'obciachu'.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    b...@i...pl