    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy UPSy z firmy APC ładują aku do 14,4V?
    Date: Mon, 27 Dec 2010 19:45:31 +0100

    do twórcy wątku. ja mam smart1000 i zamiast 2x12Ah mam 2x20Ah już drugi
    raz. tzn tandetne akumulatory padają po 2- 3 latach. szczerze odracam
    vipowy i inne wynazaki

    > RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Jakie w tym ryzyko? Używałem przez lata starego BackUPS 400 z
    > akumulatorem samochodowym 72Ah,
    ja chce wstawić do (mechanicznie to ponad) ups apc 1000, 2x34Ah - teraz
    na promocji w norauto. pociagnie bez przeróbek? obciążenie to zwykły
    komp - maks400W i czasami ( raz w roku) piec CO na gaz, ale elektronika
    i pompa wody na prąd - razem tak ze 100W

    ToMasz

    PS
    jak bym sie zdecydował jednak akumulatory trzymac w piwnicy, i pociagnąć
    kabelki na te 24V to jakie by musiały być grube, zeby mu krzywdy przy
    200, maks 300W nie zrobić?