eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl
    !aotearoa.belnet.be!news.belnet.be!feed.xsnews.nl!border-1.ams.xsnews.nl!feeder
    .news-service.com!postnews.google.com!z13g2000prh.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Lew2 <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Date: Sun, 30 May 2010 12:34:58 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 39
    Message-ID: <d...@z...googlegroups.com>
    References: <c...@v...googlegroups.com>
    <htubc5$8dt$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.77.94.86
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1275248098 12126 127.0.0.1 (30 May 2010 19:34:58 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 May 2010 19:34:58 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: z13g2000prh.googlegroups.com; posting-host=89.77.94.86;
    posting-account=PaElgBAAAABb-ygmxmtjdVrnJi2B0VjT
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0;
    GTB6.4; .NET CLR 2.0.50727),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284941
    [ ukryj nagłówki ]

    On 30 Maj, 20:39, "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Po pierwsze na temat: producent na pewno wie lepiej i niezbyt
    > bezpiecznie jest go poprawiać - jeśli ma być 0W-20, to trudno - tak ma być.

    Mówię tak, ponieważ zarówno doradcy w serwisie autoryzowanym jak i
    paru znajomych mówi, że jednak lepiej stosować ten 5W-30, a ponoć olej
    0W-20 ma tylko za zadanie oszczędzanie paliwa i jakąś ekologię, na
    którą jest teraz moda. Zresztą producent pisze, że pozwala na 5W-30
    (zob. cytat), ale tak jakoś nie bardzo, zresztą zobacz cytat. Ktoś mi
    powiedział, że ten parametr (-20) powoduje że olej jest
    niedostatecznie lepki w wysokich temperaturach (zbliża się lato i
    obciążony pojadę na wakacje) i może grozić zerwaniem filmu olejowego.

    > Po drugie - (pytam  z ciekawości) dlaczego w silniku, który ma 10000
    > przebiegu już dwa razy wymieniałeś olej? Tak często trzeba wymieniać,
    > czy tak mało jeździsz?
    Producent przewiduje pierwszą wymianę po 15000. Ale ja chcę jeździć
    długo tym samochodem i nie dopuścić do tego żeby mi brał olej (tak jak
    poprzedni mój stary). Dlatego nadprogramowo wymieniłem olej i filtr
    oleju w ASO po 1000 km i po 5000 km, a chcę jeszcze po 10 000 km, no i
    oczywiście przy 15000 kiedy przewidziany jest przegląd. A potem już
    tylko co 7500 km olej (producent przewiduje co 15 000km).

    Nie zależy mi na oszczędzaniu paliwa tylko na oszczędzaniu silnika i
    przedłużeniu jego trwałości. Cały czas leję tylko paliwo PB98. Dodam,
    że ten olej 0W-20 oprócz tego że jest potwornie drogi, to jest tak
    rzadki, że bardzo ciężko jest odczytać poziom oleju bo jest jak woda.
    Jak na razie silnik nie wykazuje objawów zużycia i poboru oleju.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: