  • 111. Data: 2011-03-03 15:43:28
    Temat: Re: Czy Linus ukradl Linuxa, bylo: Stara ?piewka [OT]
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mar 3, 1:45 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Ksiazka zawiera wystarczajaca ilosc kodu. Zastzreztenie: dla
    > inteligentnego czytelnika wiedzacego czego szuka.

    Albo dla nieinteligentnego człowieka, który nie rozróżnia kodu
    żródłowego od opisu, schematu i pseudokodu.

    > Gdy ksziaka ukazala sie (rok 1986) pracowalem w pewnym instytucie
    > miedzynarodowym w Wiedniu. Zjawil sie facio z ambasady USA i zazadal
    > wycofacnia ksziaki z biblioteki. Ksiazkazostala bowiem potarktowana
    > jako "technology transfter". Oczywiscie, zostal spuszczony ze schodow.

    Ale przecież to jest kompletny non sequitur. Celem prawa autorskiego
    jest ochrona twórcy i jego pracy, a nie blokowanie transferu
    technologii.

    > P.S> W dalzym ciagu twierdze ze hipodeza jakoby Linux powstak w "clean
    > environment" jest dobra dla dorastajacych panienak i harcerzy

    W czym? Ja się odnosiłem do insynuacji, że Linus bezprawnie skopiował
    jakiś system operacyjny, najpierw miał być to MINIX, potem fs z System
    V. To, że przeczytał jakąś książkę, jeszcze nie czyni z niego
    przestępcy.

  • 112. Data: 2011-03-03 15:44:20
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mar 3, 3:06 pm, ds <d...@b...pl> wrote:

    > Czyli nieprzekonani pozostali nieprzekonani, zwolennicy nadal s "za" a ja
    > opr cz fajnego w tku niczego si nie dowiedzia em na temat. Buuu.

    A na jaki temat chciałeś się dowiedzieć?

  • 113. Data: 2011-03-03 15:47:50
    Od: "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@g...com>

    On 3 Mar, 14:45, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > P.S> W dalzym ciagu twierdze ze hipodeza jakoby Linux powstak w "clean
    > environment" jest dobra dla dorastajacych panienak i harcerzy

    To, że autorzy wcześniej uczyli się widząc inny kod, nie implikuje
    złamania prawa autorskiego.

    Człowiek zatrudniony w 2004 przez SCO w celu porównania kodu i
    odnalezienia przykładów łamania prawa autorskiego nic nie znalazł.
    http://www.groklaw.net/article.php?story=20110301153
    719104
    Inne poszukiwania również nie przyniosły efektów.
    http://www.groklaw.net/article.php?story=20050714144
    923365
    SCO wytoczyło proces wiedząc, że jest bezpodstawny. Nic dziwnego, że
    przegrało.

  • 114. Data: 2011-03-03 16:05:45
    Od: ds <d...@b...pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > A na jaki temat chciałeś się dowiedzieć?

    Wątek traktował luźno o grupach :) Na początku.

    ds

  • 115. Data: 2011-03-03 16:41:49
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 3 Mar 2011 07:43:28 -0800 (PST), Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >jakiś system operacyjny, najpierw miał być to MINIX, potem fs z System
    >V. To, że przeczytał jakąś książkę, jeszcze nie czyni z niego

    Ja nie wiem o co ci chodzi. JA twierdze ze Linux nie powstal w "clean
    nenvironment", (jak to sie powszechnie twierdi) a kto co komu ukradl
    niespecjalnie mnie interesuje. Nie do mnei nalezy ustalanie czy ktos
    jest przestepca czy nie.

    W kazdym razie nie lubie dorabiania ideologii do faktow.

    A.L.

    P.S> Zacytuje Stallmana:

    What's important about GNU is that it provides a way to use computers
    in freedom. But this achievement is precarious. There are hundreds of
    GNU/Linux distros, and nearly all include some non-free software.

    In 1992, GNU/Linux made it possible for the first time to use a PC and
    keep your freedom. By 2000, ironically, every version of GNU/Linux
    included non-free software and thus invited users to surrender their
    freedom by installing some

    Stallman: If you want freedom don't follow Linus Torvalds

    http://www.pcworld.idg.com.au/article/195096/stallma
    n_want_freedom_don_t_follow_linus_torvalds/

  • 116. Data: 2011-03-03 16:49:23
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 07:45:26 -0600, A.L. napisał(a):

> [...]
    >
    > P.S> W dalzym ciagu twierdze ze hipodeza jakoby Linux powstak w "clean
    > environment" jest dobra dla dorastajacych panienak i harcerzy

    Czy nalezy to rozumiec, ze jedna osoba w wolnych chwilach sama stworzyla
    system operacyjny wykorzystywany na milonach serwerow i stacjach roboczych?

  • 117. Data: 2011-03-03 17:31:16
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mar 3, 4:41 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > On Thu, 3 Mar 2011 07:43:28 -0800 (PST), Andrzej Jarzabek

    > Ja nie wiem o co ci chodzi.

    Chodzi o insynuację, jakoby Linux był kopią Unixa (czy też w jednej z
    wersji - Minixa).

    > JA twierdze ze Linux nie powstal w "clean
    > nenvironment", (jak to sie powszechnie twierdi)

    Nigdy nie słyszałem nikogo,kto by tak twierdził. Nie wiem nawet, co to
    jest ten "clean environment". Może chodzi o to, że w Finlandii jest
    mało zanieczyszczona przyroda?

    Bo jeśli chodzi o metodę "clean room", to raczej oczywiste, że nie
    była stosowana. Ale z braku stosowania tej metody nie wynika jednak,
    że ktokolwiek cokolwiek skopiował.

    > a kto co komu ukradl
    > niespecjalnie mnie interesuje. Nie do mnei nalezy ustalanie czy ktos
    > jest przestepca czy nie.

    Może i nie, ale nie przeszkadza Koledze to jakoś zarzucać i insynuować
    działań niezgodnych z prawem.

    > W kazdym razie nie lubie dorabiania ideologii do faktow.

    Fakt jest taki, że Torvalds nie mógł skopiować żadnej części kodu
    kernela Unixa z książki Bacha, bo tam tego kodu po prostu nie ma.
    I tylko po to wznawiam ten wątek, żeby ten fakt stwierdzić. Dyskusja
    na temat opinii Stallmana o Torvaldsie i vice versa mnie kompletnie
    nie interesuje.

  • 118. Data: 2011-03-03 18:59:18
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 3 Mar 2011 09:31:16 -0800 (PST), Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Chodzi o insynuację, jakoby Linux był kopią Unixa (czy też w jednej z
    >wersji - Minixa).

    Mnie zas rzsmiesza twierdzenie kalpanow Linuxa ze Pan L.T. oswiecony
    Swietym Duchem usiadl na d... i samodzielnie, w pol roku, w czasie
    wolnym od zajec napisal system operacyjnu ktory przypadkiem, zupelnie
    przypadkiem okazal sie taki zam jak Unix.

    Za stary na to jestem aby wierzyc.

    A.L.

  • 119. Data: 2011-03-03 19:08:44
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-03-03 19:59, A.L. pisze:
    [...]
> [...]
    > wolnym od zajec napisal system operacyjnu ktory przypadkiem, zupelnie
    > przypadkiem okazal sie taki zam jak Unix.

    Co to znaczy samodzielnie? Wymyślając _wszystko_ od początku? Bez
    korzystania z "zewnętrznej" wiedzy na temat algorytmów, struktur danych?
    Bez przeczytania ani pół książki na temat systemów operacyjnych? Bez
    informacji dotyczących szczegółów procesora, na który była pisana
    implementacja, za to odkrywając wszystko metodą prób i błędów? W coś
    takiego ja też nie wierzę. I chyba nikt przy zdrowych zmysłach.

    Natomiast zarzucanie "niesamodzielności" polegającej na przepisaniu
    znacznych fragmentów kodu to już poważne oskarżenie.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 120. Data: 2011-03-03 19:30:43
    Od: A.L. <l...@a...com>

    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >I tylko po to wznawiam ten wątek, żeby ten fakt stwierdzić. Dyskusja
    >na temat opinii Stallmana o Torvaldsie i vice versa mnie kompletnie

    CIA mialo inne zdanei na temat waznosci tej ksizaki.

    A.L.

    P.S " tylko po to wznawiam ten wątek" A ja zamykam ten watek,
    przynajmniej z mojej strony. Na bicie piany nie mam ani czasu ani
    checi