  • Data: 2013-11-13 22:44:47
    Temat: Re: Czy FF schodzi na psy? [ot]
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-12 23:58, Borys Pogoreło pisze:

    > Tak, obecnej. To teraz skrusz beton nadal używający IE8. :)

    Kiedyś, chyba na tym forum była bardzo ciekawa dyskusja na temat dążenia
    webmasterów do trzymania kompatybilności ze starymi (lub nowymi lecz
    ułomnymi) przeglądarkami. Konkluzja była bardzo przekonująca. Otóż róbmy
    zgodnie ze standardem nie bacząc na bugi poszczególnych przeglądarek. W
    przeciwnym razie rozleniwiamy wszystkich: zarówno producentów
    przeglądarek (bo nie chce im się niczego poprawiać jeśli my umiemy to
    obchodzić), jak i "oglądaczy", którzy jadą na starych przeglądarkach bo
    nie chce im się albo korporacyjnemu informatykowi też się nie chce.

    > Nadal jest mnóstwo starszych komputerów z XP, domyślną przeglądarką i
    > użytkownikiem nieświadomym istnienia alternatywy. I dopiero w 2014 coś ma
    > szansę mocniej się ruszyć, jak MS skończy wsparcie dla tego systemu.

    Zgadza się - czyli czekają na "kopa w tyłek". To jest dokładnie to, o
    czym piszę powyżej. Zauważ, że M$ też czekał na takiego kopa aż
    otrzymali go w postaci marginalizacji używania IE. Jeśli użytkownik chce
    (świadomie lub nie) coraz mniej widzieć, to dajmy mu na to szansę :-)

    > Fx też ma wsparcie sprzętowe, choć ponizej W7 chyba domyślnie wyłączone z
    > powodu jakichś tam problemów ze sterownikami.

    Hipotetycznie tak ale w praktyce tego nie widzę. FF z akceleracją działa
    wolniej niż IE bez niej. Sprawdziłem na 2 komputerach pod W8.

    Opcja gfx.conntent.azure.cośtam niewiele zmienia.

    Marek