  • Data: 2011-05-19 14:57:06
    Temat: Re: Czy ESP, ASR jest istotne? Czujki zmierzchu, deszczu...
    Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > czujnik świateł - bez znaczenia bo i tak włączone mają być,
    troche nie prawda, bo jak juz ktos pisal - to sie przydaje przy automatycznych
    swiatlach. Wtedy auto samo przelaczy miedzy dziennymi a mijania, lub jesli
    dziala caly czas na mijania to samo przelaczy z trybu dziennego na nocny (inne
    podswietlenie deski, inne dzialanie dlugich).
    U mnie wg instrukcji jest ficzer ze swiatla wlacza sie o zmierzchu lub gdy
    wycieraczki chodza na maxa (chyba polaczone z czujnikiem wycieraczek?). Ale
    nie mam jak sprawdzic bo to by dzialalo przy wylaczonych swiatlach, a ja mam
    na stale.

    > czujnik deszcz - dobre.
    fajna rzecz, ale jak pisali inni, jesli nie masz regulacji jako kierowca, to
    ustawienia moga sie nie zawsze sprawdzac w kazdej sytuacji. Zawsze mozna
    wylaczyc, wiec lepiej miec niz nie miec.

    Generalnie oba powyzsze to umilacze, ale w mlodszych autach dosc czesto
    stosowane. Da sie bez tego zyc.

    W kwestii bezpieczenstwa, systemy dziwne rowniez lepiej miec niz nie miec. Ale
    w miescie to przydaja sie tak sobie. Kwestia jakie to miasto, jakie predkosci
    i zagrozenia.

    I ogolnie jakie auto, jakos nie doczytalem czy to jest pytanie o nowe auto (co
    wybrac jako opcje) czy raczej pytanie pod katem co kupic uzywanego i czy
    szukac na sile wersji z bajerami (pewnie tez troche drozej, lub ciezej do
    dostania).

    Podgrzewane fotele to stanowczo bajer, wprawdzie temat zawozenia dzieci do
    szkoly zimnym autem jest konkretnym problemem, ale tutaj bardziej sprawdza sie
    przykrycie na noc kocem fotelikow czy siedzen, wtedy po zdjeciu koca nie sa
    takie lodowate. POd tym katem bardziej skupilbym sie na problemie
    benzyna-diesel pod katem czasu ugrzewania wnetrza.