  • 71. Data: 2016-01-18 08:26:17
    Temat: Re: Czy Diora faktycznie była taka dobra?
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.01.2016 o 02:29, Mario pisze:

> [...]
    > Niemcy z NRD, oczywiście ZSRR i nawet Bułgaria - słynna ze szlifowania
    > układów i robienia kopii. My robiliśmy na licencji i w dodatku nie
    > najlepsze. Czeskie MAA723 były znacznie lepsze niż nasze UL7523. Z
    > procków robiliśmy chyba tylko 8080 ( no i jakieś 4 bitowce). Do końca
    > PRLu nawet nie potrafiliśmy zrobić klona 51.
    > Diora miała całkiem nieźle brzmiące urządzenia. Jednak to co było w
    > środku to były albo nasze układy na licencji zachodniej, albo kupowane
    > za granicą. Dolina Krzemowa to jednak miejsce gdzie tworzy się postęp, a

    Ja pamiętam, że układy cyfrowe polskie były o wiele lepsze niż czeskie.
    Jak się popsuła drukarka czy cokolwiek to z zepsutej płytki wymieniało
    się wszystko co było czeskie bez sprawdzania. To była 1 czynność, jak
    nie pomogło to dopiero dalej się kombinowało.
    Co do Diory to myślę, że nie odstawała bardzo od przeciętnych
    producentów, wtedy praktycznie 100% produkcji szło na eksport.
    A to co było na krajowym rynku, to raczej odrzuty, więc nie
    tej jakości.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 72. Data: 2016-01-18 09:38:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Jan 2016 08:26:17 +0100, Czarek
    Grądys<c...@w...onet.pl> wrote:
> [...]
    jak
    > nie pomogło to dopiero dalej się kombinowało.

    A czy ta drukarka pracowała poprawnie poniżej 10°C? Pamiętam moje
    zaskoczenie gdy ucy7400 zaczynał świrować poniżej tej temperatury.

    --
    Marek

  • 73. Data: 2016-01-18 09:45:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Jan 2016 02:12:28 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Swego czasu robili radiostacje, np dla taksowkarzy czy policji.
    > W miare postepu i to moze sie urwac.

    Jestem zdziwiony, że Radmor przetrwał robiąc od pewnego momentu tylko
    sprzęt dla służb. Albo teraz to jest maleńka firma albo ceny mają
    kosmiczne i wejścia w przetargi.

    --
    Marek

  • 74. Data: 2016-01-18 10:08:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 18 Jan 2016 02:12:28 +0100, "J.F."
    >Jestem zdziwiony, że Radmor przetrwał robiąc od pewnego momentu tylko
    >sprzęt dla służb. Albo teraz to jest maleńka firma

    Byc moze sie mocno zmniejszyl.
    A doswiadczenie uczy, ze po zwolnieniu ludzi i zamknieciu
    nieoplacalnej produkcji firma moze zyc z wynajmu nieruchomosci :-)

    >albo ceny mają kosmiczne i wejścia w przetargi.

    Sprzet specjalny ma oczywiscie ceny specjalne :-)

    A "wejscia w przetargi" to moze byc np. spelnienie wymaganych polskich
    norm.
    Albo zawarli "strategiczne partnerstwo" w sprawie Tetry.
    A ile moge wyczytac - wiekszosciowym akcjonariuszem jest "WB
    Electronics",
    "prywatna polska firma zbrojeniowa". I to oni maja chyba wejscia :-)

    Ale widze, ze sa i sukcesy
    http://www.radmor.com.pl/pol/Aktualnosci/Radiostacje
    -dla-Bangladeszu
    "W dniach 26-28 października gościliśmy w Radmorze przedstawicieli
    Armii Bangladeszu.
    Celem ich pobytu w naszej firmie był odbiór techniczny kolejnej partii
    zakontraktowanych radiostacji osobistych typu 35010G/1.
    Podczas wizyty dokonano inspekcji sprzętu pod kątem zgodności
    parametrów technicznych. Przeprowadzono także testy środowiskowe
    (narażenia na wstrząsy, wilgoć, pył i zmiany temperatury otoczenia).
    Zespół odbiorczy dokonał również pomiarów zasięgu łączności w terenie
    otwartym i zabudowanym."

    Bangladesz .. pomyslalby kto, ze maja do Chin znacznie blizej niz do
    Polski.
    Widac Chinczycy nie potrafia takiego sprzetu zrobic :-)

    Widac dobry produkt
    http://www.radmor.com.pl/pol/Aktualnosci/Kolejna-dos
    tawa-polskich-radiostacji-poza-Europe

    J.

  • 75. Data: 2016-01-18 10:10:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 18 Jan 2016 08:26:17 +0100, Czarek

    >A czy ta drukarka pracowała poprawnie poniżej 10°C? Pamiętam moje
    >zaskoczenie gdy ucy7400 zaczynał świrować poniżej tej temperatury.

    Niby seria 74 byla tylko w zakresie 0-70 C, dla wojska byla 54xx,
    ale zeby tak swirowala ? I to jeszcze zwykla bramka 7400 ?

    Toz masa krajowego sprzetu by przestala dzialac zima, gdyby to bylo
    powszechne.

    J.

  • 76. Data: 2016-01-18 11:50:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, January 18, 2016, 1:35:38 AM, you wrote:

    >>> http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,9935
    > Spojrzcie szerzej - w calej Europie upadl, wiec tylko nie
    > przedluzalismy agonii.
    > Oczywiscie jak piszesz - ani nie bylilismy jedyni, ani jakis
    > rewelacyjnych ukladow nie roblismy.
    > Rosjanie ... oni to mam wrazenie sami swoje uklady projektowali.
    > Naprawde ? to stabilizatory byly ? Dake sie tam cos sp* ?

    uA723 z samej zasady był spieprzony. Ale wyznawców żadne krzyki i
    płacze nie przekonają, bo na tym gównie zrobiono 5 pierdyliardów
    zasilaczy :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2016-01-18 12:24:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    pl...
    [...]
    >Gdyby miały stare, wolnossące silniki Diesla które bezproblemowo
    >pójdą
    >na oleju opałowym to IMO sporo chętnych by się na nie znalazło. :-)

    No coz, przypomne ze firma nie przetrwala, bo ludzie nie chcieli
    kupowac jej produktow, nawet ze starymi dieslami.
    A teraz by ja dobili tym Euro.

    Polonez to nie bylo jakies bardzo zle auto, nawet kiedys przechodze
    kolo gieldy, poldek w ladnym stanie, 1000 zl, juz siegalem do
    kieszeni, ale sobie w pore przypomnialem
    11 - nie bedziesz kupowal auta bez klimy ...

    J.

  • 78. Data: 2016-01-18 12:51:37
    Od: Mario <M...@...pl>

    > uA723 z samej zasady był spieprzony. Ale wyznawców żadne krzyki i
    > płacze nie przekonają, bo na tym gównie zrobiono 5 pierdyliardów
    > zasilaczy :(

    Ale napięcie odniesienia miał dość stabilne jak na swoją cenę. W
    niektórych wersjach.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 79. Data: 2016-01-18 12:52:23
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > ale zeby tak swirowala ? I to jeszcze zwykla bramka 7400 ?
    >
    > Toz masa krajowego sprzetu by przestala dzialac zima, gdyby to bylo

    A tania chińszczyzna działa - wynosik do pomiaru temperatury
    wytrzymał -19.5, tak samo baterie alkaliczne do jego zasilania. I działa
    nadal. Jak oni to "robiom"? :)

    --
    Brrr

    ---
    Avast.

  • 80. Data: 2016-01-18 14:20:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >A tania chińszczyzna działa - wynosik do pomiaru temperatury
    >wytrzymał -19.5, tak samo baterie alkaliczne do jego zasilania. I
    >działa nadal. Jak oni to "robiom"? :)

    Pierwsza sprawa - uzywaja wlasnych ASIC, to sobie robia jakie chca :-)

    Mam watpliwosci czy sie te serie czymkolwiek roznily.
    Byc moze zmierzyli "zwyklego TTL" w szerszym zakresie temperatur,
    spisali parametry, zapisali w katalogu, po czym testowali
    wyprodukowana partie czy nadrukowac 5400 czy 7400.

    Jak klient nie zylowal parametrow, to i mu i zwykle 74 dzialalo w
    niskiej temperaturze.
    A jak zylowal ... w zaleznosci od zamowien mogli i lepszej partii
    napisac 74 ...

    Byc moze byla jakas roznica w materiale obudow, bywaly scalaki w
    obudowie naprawde fikusnej.

    No i TTL do oszczednych nie naleza, po paru minutach pracy beda mialy
    mialy poprawna temperature ...

    J.