  • Data: 2016-01-18 02:12:28
    Temat: Re: Czy Diora faktycznie była taka dobra?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 16 Jan 2016 02:34:39 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Co do Diory sie nie wypowiem, bo nie mialem. Mam natomiast Radmora i
    > smialo moge powiedziec, ze to kawal porzadnego sprzetu. Niezwykle
    > starannie wykonany. Firma zreszta istnieje i ma sie doskonale.

    Tylko elektroniki popularnej juz nie robi.

    > Mam tez mala wieze Technicsa i
    > to koszmarna tandeta: laminat papierowy, klejem mocowane przewody, trafo

    laminat papierowy byl i w naszych sprzetach. Skoro nie widac roznicy,
    to po co przeplacac :-)

    > parzy. Podlaczam Radmora do perkusji - gra, podlaczam do Technicsa -
    > kazde uderzenie powoduje zadzialanie jakis ukladow zabezpieczajacych,
    > wlacza sie wiatrak i tyle, niezaleznie od ustawienia glosnosci.

    A w radmorze sie nie wlacza ... bo ich nie ma ?
    Nie wiem co masz za sprzet, ale Technics sie cieszyl dobra opinia.
    A na pewno lepsza niz Radmor :-)

    > Natomiast wspomniane przez Ciebie firmy to glownie Japonce. Teraz pewnie
    > Chiny. Nie wiem jak Grundig. Nie sadze, zeby jakos celowo wykanczali
    > polska elektronike, ale tez nie zdziwilbym sie, jakby Niemcy tak sobie
    > zazyczyli.

    Przeciez Grundiga juz nie ma - ich padla podobnie szybko :-)

    > Kiedys wieza kosztowala iles srednich krajowych, a i tak spod lady sie
    > zdobywalo takie rzeczy. Szlo to na zachod, gdzie jesli PRL zarobil na
    > tym 30$, to mial na pensje pracownika.

    Otoz to - elektronika byla kiedys ogolnie drozsza niz teraz, ale w PRL
    to po prosu place byly niskie.

    > Nie ma dzisiaj racji bytu fabryka, ktora zatrudnia tysiace ludzi. Nie
    > zarobi na siebie.

    Powiedz to w Shenzen.
    Nie ma dzis racji bytu fabryka, ktora zatrudnia mniej niz 100 tys :-)
    Apple jej kontraktu nie da :-)

    > Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze takie kanalie jak Bielecki, Buzek,
    > czy Miller co nie mogli ukrasc, to zniszczyli.

    IMO - to sie samo zniszczylo. Balcerowicza wina tylko w tym, ze nie
    dopilnowal jak sobie radza, i zamiast zmienic dyrektorow po pol roku
    poczekal az padlo.

    > Produkowalismy wiele fajnych rzeczy i moglismy miec jakas nasza
    > specjalnosc. Chocby lampy produkowac dla audiofili. Najbardziej szkoda
    > ludzi, ktorzy wiedzieli jak sie to robi.

    Hm, no jest to jakis pomysl, trudno ocenic dla ilu ludzi. 50, 100 ?

    Ale ... czy to nie bylo tak, ze tych lamp to przestalismy produkowac
    juz na poczatku lat 80-tych, a przynajmniej owczesne wladze uznaly ze
    to juz koniec i wiecej inwestowac nie trzeba ?

    No coz - podejrzewam, ze jaky zwachali interes, to bysmy jednak
    produkowali na eksport - nie zwachali, czy juz na zachodzie bylo za
    male zainteresowane ?

    > No ale jak pokazuje przyklad
    > Radmora - da sie jednak przetrwac i wyjsc na prosta. Cen swoich
    > produktow nie podaja, jak przystalo na polska firme, no ale pewnie kase
    > robia na wojsku.

    Swego czasu robili radiostacje, np dla taksowkarzy czy policji.
    W miare postepu i to moze sie urwac.

    J.