    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czy Diora faktycznie była taka dobra?
    Date: Sun, 17 Jan 2016 10:54:16 +0100

    Pan Mario napisał:

    > Czyli raczej mieć tylko to co potrafimy wytworzyć sami.

    Za mrocznych czasów Jaruzela czytałem o zupełnie poważnie traktowanych
    pomysłach zaspokojenia krajowego rynku cytryn przez produkcję krajową.
    Mamy huty stali i szkła, węgla mamy dużo, więc te cytryny będziemy
    w szklarniach. A tęgie profesorskie głowy wyhodują nam takie odmiany
    cytryn, przy których te nienasze zbledną. To wszystko zamiast kupienia
    odpowiedniej ilości cytryn z kraju, w którym one rosną z taką łatwością,
    jak u nas na przykład buraki. Czyni na przykład z Albanii.

    Jarek

    PS
    Mniej więcej w tym czasie w produkowanych telewizorach bogato już
    wyposażonych w nowoczesne układy scalone, zastąpiono tranzystorową
    końcówkę odchylania poziomego dwiema lampami. Na tranzystory zabrakło
    wsadu dewizowego, a audiofilskie lampy wytwarzaliśmy sobie sami.

    --
    Tysiąclecie do rozmyślań nas zachęca
    Co by było gdyby dzisiaj było wtenczas