  • 11. Data: 2014-04-28 13:18:16
    Temat: Re: Czujniki wewnątrz obudowy
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    W dniu 2014-04-28 12:04, BartekK pisze:
    > ciebie - przewiewnej, a Ds18b20 na samym roku płytki, przy kratce) o
    > prawie 2-3'C po kilku minutach i przy temperaturze pokojowej, a tym

    dokładnie, u mnie niegrzejący się układ też wskazuje 2 stopnie więcej po
    nagrzaniu i nie mam żadnych elementów mocy... KTY81

  • 12. Data: 2014-04-28 19:26:51
    Od: l...@g...com

    W dniu niedziela, 27 kwietnia 2014 17:03:18 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Trzeba też uważać na to, że typowy laminat szklany w połączeniu
    >
    > z płaszczyznami masy/zasilania z miedzi będzie bardzo dobrze
    >
    > przewodził ciepło od elementów mocy, nawet "w dół", a więc jeśli
    >
    > czujniki są termicznie sprzężone z płytką na którą są wlutowane
    >
    > (elementy SMD?) to warto podzielić płytkę na dwie części jakimiś
    >
    > szparami które ograniczą transmisję ciepła wzdłuż powierzni PCB.

    Mozna nawiercic laminat gesto otworami fi 2-5mm, oczywiscie bez masy. Ale trzeba
    dogadac sie z wykonawca aby otwory nie byly metalizowane.

  • 13. Data: 2014-04-28 19:44:02
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-04-28 13:18, tusk, donald tusk pisze:

    > dokładnie, u mnie niegrzejący się układ też wskazuje 2 stopnie więcej po
    > nagrzaniu i nie mam żadnych elementów mocy... KTY81

    Hmm... Tak sobie właśnie uświadomiłem, że u mnie cyrkulacja powietrza
    będzie występowała. Układ będzie zamontowany w obudowie na szynę DIN,
    która ma szczeliny u góry i u dołu. Większość potencjalnie cieplejszych
    elementów (ENC60J28, przetwornica) po zamontowaniu obudowy na ścianie
    znajdzie się u góry. Na dole pozostanie ATmega i stabilizator, ale po
    przeciwnej stronie płytki niż czujniki.
    Ciepłe powietrze powinno unosić się do góry i uciekać przez szczelinę.
    Na jego miejsce, przez dolną szczelinę będzie napływało powietrze o
    temperaturze pokojowej. Czyli chyba wszystko powinno być w porządku.

    Hmm... Może jednak powinienem sobie odpuścić dodawanie wyświetlacza LCD,
    skoro jego podświetlanie może znacząco wpłynąć na wynik, a przez
    większość czasu wartości i tak będą odczytywane zdalnie?

  • 14. Data: 2014-05-02 12:50:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Apr 2014 15:58:51 +0200, Atlantis napisał(a):
> [...]
    > 1) BMP085/BMP180 (ciśnienie atmosferyczne, temperatura)
    > 2) DHT11/DHT22 (wilgotność powietrza, temperatura)
    > 3) DS18B20 (temperatura)
    >
    > Na samej płytce nie ma elementów, które by się mocno grzały. Te, które
    > podczas pracy stają się trochę cieplejsze, nie znajdują się w
    > bezpośrednim sąsiedztwie sensorów.
    > Płytkę instalujemy wewnątrz nieuszczelnionej obudowy. Załóżmy, że jest
    > to plastikowa obudowa z paroma rzędami otworów wentylacyjnych
    > Czy czujniki zainstalowane wewnątrz takiej obudowy będą pokazywały
    > prawidłowe wartości temperatury, wilgotności powietrza i ciśnienia?

    Czujnikowi cisnienia wystarczy drobna nieszczelnosc.
    Ale potrafi byc czuly na temperatury, w tym i gradienty.

    Czujnik wilgotnosci wymaga stalej wymiany powietrza. I temperatury nie
    odbiegajacej od otoczenia.

    termometr to sam wiesz - wentylacja powinna byc dobra, bo inaczej
    elektronika podgrzeje obudowe.

    J.

  • 15. Data: 2014-05-02 13:11:51
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 28-04-2014 19:26, l...@g...com wrote:

    > Mozna nawiercic laminat gesto otworami fi 2-5mm, oczywiscie bez masy. Ale trzeba
    dogadac sie z wykonawca aby otwory nie byly metalizowane.

    Całkowicie niekompetentna porada, na PCB praktycznie ciepło przewodzone
    jest przez płaszczyzny miedzi, laminat szklany ma przewodność podobną
    do tworzyw sztucznych, czyli jest w grupie izolatorów ciepła.
    K.