    From: "PP" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czujnik temperatury z dokladnoscia ~0.1C
    Date: Thu, 16 Apr 2009 10:50:22 +0200

    > Chcesz się popisać a na barana wychodzisz. Co jest do mierzenia w
    elektrowni na
    > rusztowaniu że termometr ma działkę elementarną 0,01. Temperaturę ptasich
    kup
    > mierzysz? Ja z tym milionem dolców trochę przegiąłem.

    Byłeś kiedyś w elektrowni?
    Wiesz ile czujników temperatury tam jest i w jakim zakresie działają?
    Mnie to nie rusza co mierzę, moim zadaniem jest kalibrować przetworniki
    pomiarowe, kalibrację przeprowadza się wzorcem o klasę lepszym niż badany
    sprzęt, nie robi się tego na wiwat tylko zgodnie z przepisami i protokołami
    pomiarowymi, kalibracja dokonywana jest co 2 lata.
    Pomysł wzorcowania czajnikiem z wodą jest jeszcze większym przegięciem niż
    ten milion.... chyba nie wiesz jakie temperatury występują w procesie
    produkcji prądu.... szczególnie że ostatnio wzorcowałem przetworniki w
    spalarni śmieci z odzyskiem ciepła na turbinę. Pewnie w kilku miejscach
    czajnik bardzo by zmiękł.
    Co do dokładności też się bardzo mylisz, weź sobie wyobraź rurę średnicy
    takiej że wewnątrz mógłbyś chodzić bez kłopotu, płynie nią gaz który napędza
    turbiny, podstawą do pomiaru jego ilości jest różnica ciśnień na odcinku
    pomiarowym i temperatura, obawiam się że dostawca gazu nie chciałby aby
    czujnik działał z tolerancją kilkunastu stopni tylko dlatego że Ty uważasz
    to za nieistotne.
    Piotr

    Piotr