    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czujnik temperatury PT100/1000
    Date: Fri, 30 Dec 2022 19:03:26 +0100

    On Fri, 30 Dec 2022 17:51:24 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > widział 47C - dlatego nie załączył grzania wody (set 45C, hist. 5C).
    >
    > Pierwsze to wyciągnąłem czujnik z pochwy w zbiorniku i odczyt zaczął
    > (prawidłowo) maleć. Ale nie czekając na wynik końcowy, odpiąłem też
    > czujnik na około 2 min. Piec prawidłowo rozpoznał i pokazał błąd
    > czujnika, po czym wpiąłem go ponownie, umieściłem w zbiorniku
    > i...działa. Temperatura pokrywa się z analogowym wskazaniem na zbiorniku.
    >
    > Pytanie moje - która czynność właściwie pomogła rozwiązać problem? Czy
    > taki czujnik może się "zawiesić" czy to raczej jakiś błąd w

    Nie wygladal na jakis mokry?
    A moze dotykal tej pochwy?

    czujnik dwukoncowkowy?
    Jakis chwilowy wzrost rezystancji ... moze cos wlasnie na złączu?
    Ewentualnie jakis zimny lut ...

    Software raczej nie podejrzewam - bo skad naprawa?
    Wyłączałes ten sterownik i włączałes ?

    > A może jakieś wahnięcie napięcia było w sieci
    > i taki dziwny efekt? W ciągu 6 lat, taki "incydent" zdarzył mi się drugi
    > raz z dokładnie tym samym czujnikiem. Może powinienem go wymienić? Wg
    > schematu płyty głównej w piecu, ten czujnik jest opisany "PT100" - czy
    > zakup na alle czujnika wyglądającego podobnie, z tą samą wtyczką (JST
    > SM2) to dobry pomysł? Widzę że rozrzut cenowy za taki czujnik to od
    > kilkunastu zł do kilkuset - stąd moja wątpliwość i chęć zadania pytania
    > do takiej błahej sprawy :-P

    A zmierzyles omomierzem? Warto sie upewnic, czy 100, czy 1000,
    czy jeszcze cos innego.

    Wszelakie uszkodzenia samego czujnika chyba tez mozliwe,
    ale akurat takie w przypadku Pt100 chyba mniej prawdowpodobne.

    J.