  • Data: 2022-12-30 21:11:40
    Temat: Re: Czujnik temperatury PT100/1000
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    in <news:ton4ub$n05l$4@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Na wyświetlaczu pieca jest wykres temperatur z czujników i widzę
    > że popołudniu dnia poprzedniego woda miała około 42C, po czym na
    > wykresie jest pionowa kreska poza skalę (>80C), kilka minut
    > później spadek do 60-kilku, a później już wykres jakby prawidłowo
    > podążał (dynamiką) za zużyciem wody. Efekt jest taki, że rano w
    > zbiorniku było 32C, a piec widział 47C - dlatego nie załączył
    > grzania wody (set 45C, hist. 5C).

    Zawsze możesz następnym razem zmierzyć PT100 multimetrem.
    Więcej omów to wyższa temperatura. Brudne styki dodają swoje omy.

    45st = 1175 omów

    https://www.sterlingsensors.co.uk/pt100-resistance-t
    able
    https://www.sterlingsensors.co.uk/pt1000-resistance-
    table

    Mam w samochodzie PT1000 od 10 lat i jeszcze działa. Mosiężny bez
    pochwy i o dziwo nie wyżarło jeszcze w nim dziury. Fajnie widać jak
    się przyśpiesza ostro to temp rośnie.

    > Pytanie moje - która czynność właściwie pomogła rozwiązać problem?
    > Czy taki czujnik może się "zawiesić"

    Nie może sie zawiesić, zwykle woda przeżera pochwy, przeżera czujnik,
    pojawia się przeciek, woda dostaje sie do srodka.

    > A może jakieś wahnięcie napięcia było w sieci i taki dziwny efekt?

    Nie

    > W ciągu 6 lat, taki "incydent" zdarzył mi się drugi raz z
    > dokładnie tym samym czujnikiem. Może powinienem go wymienić?

    Pewnie na A. trafi ci się gorszy niż masz. Ale jak jesteś bogaty z domu
    to zapasowy emergency można posiadać ;)

    > Wg schematu płyty głównej w piecu, ten czujnik jest
    > opisany "PT100" - czy zakup na alle czujnika wyglądającego
    > podobnie, z tą samą wtyczką (JST SM2) to dobry pomysł?

    Chyba na razie wstrzymaj konie.

    --
    Piter

    Miłość i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos