  • 1. Data: 2013-09-26 15:03:28
    Temat: Czujnik ruchu na suficie - wąski kąt
    Od: taurus <_...@o...pl>

    Jak najprościej wykryć osobę, która pojawi się
    w pomieszczeniu ale w bardzo dokładnie określonym
    punkcie (średnica obszaru podłogi do 1m)?

    W grę wchodzi wyłącznie czujnik zamontowany na
    suficie na wysokości 2m - 5m.

    Szukam na razie czegoś gotowego dostępnego na rynku,
    potem ewentualnie budowa własnego patentu.

    Czujnik PIR ma raczej za szeroki kąt, szczególnie
    z dostępnymi soczewkami.

    Wyjście z czujnika wystarczy proste zwieranie do masy.

    Czy ktoś ma pomysł jak wykryć taką osobę?

    Pozdrawiam,
    --
    taurus

  • 2. Data: 2013-09-26 16:04:34
    Temat: Re: Czujnik ruchu na suficie - wąski kąt
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Czujnik PIR ma raczej za szeroki kąt, szczególnie
    > z dostępnymi soczewkami.

    No to można zrobić maskę zasłaniającą część soczewki.
    To oczywiście nie to samo co soczewka o określonym kącie (bo taka ma
    więcej elementów na dany kąt), ale jakoś tam ograniczy wykrywanie poza
    pożądanym obszarem.
    Trzeba sprawdzić eksperymentalnie, czy da się uzyskać odpowiednie pole.
    Cały czas mówię oczywiście o tradycyjnej czujce sufitowej, co to ma pole
    widzenia 360" dookoła i ileś tam stopni w pionie.

    Natomiast warto by też sprawdzić, czy w tym konkretnym przypadku nie
    nadała by się zwykła czujka "ścienna", z soczewką wąskokątną (kurtyna),
    zamocowana na suficie (patrząca w dół).
    Teoretycznie ma to szansę działać - ale trzeba sprawdzić. Niby taka
    kurtyna powinna łapać w określonej osi, ale w praktyce chyba ciężko się
    poruszyć tak, żeby nie uruchomić czujki.

  • 3. Data: 2013-09-26 18:37:21
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-26 15:03, taurus pisze:

> [...]
    > w pomieszczeniu ale w bardzo dokładnie określonym
    > punkcie (średnica obszaru podłogi do 1m)?
    >
    > W grę wchodzi wyłącznie czujnik zamontowany na
    Wydaje się proste: bierzesz np taki czujnik:
    http://www.orno.pl/index.php?strona=towary&id_kat=3&
    id_prod=1502&page=1
    Jego "sensor" ma średnicę jakieś 1.5cm, i faktycznie czułość prawie "pół
    kuli" - więc wkładasz go w trochę większą rurkę, tak że robisz "lunetę".
    Mam taki czujnik zamontowany w 30cm rurce pcv (czy coś takiego, biała,
    plastikowa, jakiś odpadek po hydraulikach), i celuję z ~5m w furtkę o
    rozmiarze ~1.5m - działa znakomicie, nie wykrywa ruchu obok.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-09-27 09:53:09
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2013-09-26 18:37, BartekK wrote:

    > Wydaje się proste: bierzesz np taki czujnik:
    > http://www.orno.pl/index.php?strona=towary&id_kat=3&
    id_prod=1502&page=1

    OK, dzięki za podpowiedź. Spróbuję tego rozwiązania.

    Pozdrawiam,
    --
    taurus

  • 5. Data: 2013-09-27 11:08:07
    Temat: Odp: Czujnik ruchu na suficie - wąski kąt
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Paradox ma specjalne kurtyny:
    http://www.itchome.pl/czujka-paradoor-paradox-kurtyn
    a-pionowa-p684.html
    Dasz 2 skrzyżowane nad monitorowanym punktem. Sygnał z dwóch powie, że ktoś
    tam wszedł.

    PC

  • 6. Data: 2013-10-01 09:55:12
    Temat: Re: Odp: Czujnik ruchu na suficie - wąski kąt
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2013-09-27 11:08, PC wrote:
    > Dasz 2 skrzyżowane nad monitorowanym punktem. Sygnał z dwóch
    > powie, że ktoś tam wszedł.

    Dzięki za kolejna podpowiedź. Testy na czujce zewnętrznej już
    trwają. Jeśli wynik będzie za słaby to spróbuję tych kurtyn
    (przy czym cena tej opcji już bardzo odbiega od pierwszego
    pomysłu).

    Pozdrawiam,
    --
    taurus

  • 7. Data: 2013-10-01 11:45:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2013-09-27 11:08, PC wrote:
    >Dzięki za kolejna podpowiedź. Testy na czujce zewnętrznej już
    >trwają. Jeśli wynik będzie za słaby to spróbuję tych kurtyn

    Ale tak mi sie wydaje ze byly czujki z waska wiazka, takie np do
    pilnowania dlugich korytarzy.

    No i mozna umiescic na suficie jeden czy kilka czujnikow
    zblizeniowych-odbiciowych - pojawi sie wysoko glowa, to odbije.

    J.

  • 8. Data: 2013-10-01 11:55:08
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 27.09.2013 11:08, PC wrote:

    > Dasz 2 skrzyżowane nad monitorowanym punktem. Sygnał z dwóch powie, że
    > ktoś tam wszedł.

    A jak wejdą dwie osoby?
    Jeśli można ją dać w miarę nisko, to zwykła kurtyna czy dalekosiężna
    wystarczy - trochę soczewki się zasłoni i powinno być ok. Pytanie jaki
    to ma mieć stopień niezawodności, bo jeżeli >90% to bym raczej
    kombinował z jakąś odbiciową, ewentualnie kamera + dsp.

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2013-10-01 19:29:15
    Temat: Re: Czujnik ruchu na suficie - w?ski k?t
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F napisał:
    [..]
    > Ale tak mi sie wydaje ze byly czujki z waska wiazka, takie np do
    > pilnowania dlugich korytarzy.
    [..]

    Chyba każdą czujkę można "zwęzić" np kuchenną folią aluminiową. Tak mi
    się tylko przypomniało...

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html