  • 1. Data: 2010-05-03 08:28:09
    Temat: Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Mamy w ogrodach coraz więcej karczowników ziemnowodnych (podobne do
    > szczura), które robią coraz większe zniszczenia. Z netu i praktyki wiem,
    Kret zjada szkodniki, które niszczą korzenie roślin. Poza tym skutecznie
    spulchnia ziemię. Zasadzenie rośliny w pobliżu kopca zapewnia zdrowe i dobre
    zbiory.

  • 2. Data: 2010-05-03 22:23:51
    Temat: Czujnik położenia szczura pod ziemią
    Od: stoton <b...@v...pala>

    Mamy w ogrodach coraz więcej karczowników ziemnowodnych (podobne do
    szczura), które robią coraz większe zniszczenia. Z netu i praktyki wiem,
    że tradycyjne metody walki są mało skuteczne.
    Chcę zrobić urządzenie, które skracałoby im życie. Ponieważ chodzą one
    przeważnie swoimi korytarzami pod ziemią, potrzebny byłby czujnik, który
    pozwoliłby wykryć ich nadejście z dokładnością wystarczającą do
    skutecznego uruchomienia czegoś w rodzaju kuszy strzelającej w ziemię.
    Położenie korytarza podobno można określić mechanicznie nakłuwając
    powierzchnię. Myślę, że do głębokości 10 cm dałoby się wystarczająco
    dokładnie określić położenie karczownika za pomocą dwu pętli
    indukcyjnych, mierząc np.względne zmiany częstotliwości generatorów (aby
    nie uruchomiło się np. podczas ulewy).
    Myślałem też o czujniku ultradźwiękowym, ale chyba byłoby to znacznie
    bardziej skomplikowane i mogłoby być użyte raczej na ziemi, która kilka
    lat nie była spulchniana.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł, albo próbował czegoś podobnego?

    Moja tranzystorowa pułapka na myszy wyzwalana elektromagnesem działa
    skutecznie już od kilku lat :)

    --
    Pozdrowienia
    Stoton

  • 3. Data: 2010-05-04 00:37:43
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2010-05-04 00:23, stoton pisze:
> [...]
    > pozwoliłby wykryć ich nadejście z dokładnością wystarczającą do
    > skutecznego uruchomienia czegoś w rodzaju kuszy

    A nie lepiej szukać rozwiązania bez konieczności lokalizacji szkodnika?

    np.:
    http://www.youtube.com/watch?v=2umEFHeo6mw&feature=r
    elated

  • 4. Data: 2010-05-04 07:41:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > A nie lepiej szukać rozwiązania bez konieczności lokalizacji szkodnika?
    >
    > np.: http://www.youtube.com/watch?v=2umEFHeo6mw&feature=r
    elated

    W niektórych rejonach kraju to może być ryzykowne. Bo co będzie,
    jak się górnicy zdenerwują?

    Jarek

    --
    Maść na szczury, maść na szczury! | Smarujemy go palcami,
    Wyciągamy szczura z dziury, | Pod pachami, za uszami.

  • 5. Data: 2010-05-04 08:52:16
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > A nie lepiej szukać rozwiązania bez konieczności lokalizacji szkodnika?
    >
    > np.:
    > http://www.youtube.com/watch?v=2umEFHeo6mw&feature=r
    elated

    jak zwykle u amerykanów, efektowne (może skuteczne) a że przy okazji można
    sobie wysadzić pół działki to już detal ;-)

    brat

  • 6. Data: 2010-05-04 08:58:44
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > lat nie była spulchniana.
    > Czy ktoś ma jakiś pomysł, albo próbował czegoś podobnego?

    gdyby tunel był miarę mały, można by zastosować przemysłowy czujnik
    pojemnościowy w ściance tunelu, problem jest taki że jednak woda zmienia
    dość drastycznie własności dielektryczne materiałów (gleby) co mogło by?
    stanowić problem z regulacją czułości czujnika,
    z optyką typu podczernień, czy ultradźwiękami mógłby być taki problem że
    szkodniki mogą reagować - widzieć, słyszeć - w innym paśmie niż my i po
    prostu "widzieć" czy "słyszeć" taki czujnik,

    brat

  • 7. Data: 2010-05-04 09:07:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bratPit[pr] napisał:

    > jak zwykle u amerykanów, efektowne (może skuteczne) a że przy okazji
    > można sobie wysadzić pół działki to już detal ;-)

    USA to duży kraj, jest miejsce na wszystko. Jeśli komuś nie odpowiada
    ten sposób, to może zastosować metody ekologiczne, czyli kota. Wtedy
    przy dostarczaniu na miejsce z pewnością przyda mu się to urządzenie:

    http://www.insanityplanet.com/pages/tabbytote.htm

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-05-04 10:20:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:hron84$2si$1@inews.gazeta.pl...
    elated

    > jak zwykle u amerykanów, efektowne (może skuteczne) a że przy
    > okazji można sobie wysadzić pół działki to już detal ;-)

    Przekopac i odchwascic, a nie wysadzic :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-05-04 10:51:15
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=2umEFHeo6mw&feature=r
    elated

    > Przekopac i odchwascic, a nie wysadzic :-)

    ależ ja głupi byłem, bo to urządzenie wielofunkcyjne, eksterminujące
    szkodniki, a inne funkcje - agrotechniczne - to glebogryzarka, pług, brona,
    inne* ;-)
    *- w zależności od potrzeb :-)

    brat

  • 10. Data: 2010-05-04 14:44:35
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    W dniu 2010-05-04 00:23, stoton pisze:

    > Czy ktoś ma jakiś pomysł, albo próbował czegoś podobnego?

    Ja tam na swoje działce mam krety. Jak kret zrobi kopiec to dokopuję się
    do tunelu, wsypuję trochę karbidu i zalewam wodą, a potem zasypuję -
    wytwarza się acetylen i po zawodach.

    http://www.karbid-sklep.pl/uzycie.html