    From: stoton <b...@v...pala>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Czujnik położenia szczura pod ziemią
    Date: Tue, 04 May 2010 00:23:51 +0200

    Mamy w ogrodach coraz więcej karczowników ziemnowodnych (podobne do
    szczura), które robią coraz większe zniszczenia. Z netu i praktyki wiem,
    że tradycyjne metody walki są mało skuteczne.
    Chcę zrobić urządzenie, które skracałoby im życie. Ponieważ chodzą one
    przeważnie swoimi korytarzami pod ziemią, potrzebny byłby czujnik, który
    pozwoliłby wykryć ich nadejście z dokładnością wystarczającą do
    skutecznego uruchomienia czegoś w rodzaju kuszy strzelającej w ziemię.
    Położenie korytarza podobno można określić mechanicznie nakłuwając
    powierzchnię. Myślę, że do głębokości 10 cm dałoby się wystarczająco
    dokładnie określić położenie karczownika za pomocą dwu pętli
    indukcyjnych, mierząc np.względne zmiany częstotliwości generatorów (aby
    nie uruchomiło się np. podczas ulewy).
    Myślałem też o czujniku ultradźwiękowym, ale chyba byłoby to znacznie
    bardziej skomplikowane i mogłoby być użyte raczej na ziemi, która kilka
    lat nie była spulchniana.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł, albo próbował czegoś podobnego?

    Moja tranzystorowa pułapka na myszy wyzwalana elektromagnesem działa
    skutecznie już od kilku lat :)

    --
    Pozdrowienia
    Stoton