  • 1. Data: 2011-01-20 11:27:44
    Temat: Czujnik odporny na wysokie napięcie.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    Klient zażyczył sobie czujnik temperatury i wilgotności.
    W specyfikacji jednak napisał: "ze specjalną izolacją wysokonapięciową
    AC pik 30KV, DC 5KV".
    Czujnik ma być oddalony od rejestratora do 10m.

    Zamierzam dać zintegrowany czujnik z wyjściem cyfrowym, np. SHT25.
    Nie wiem jednak jak sobie poradzić z izolacją AC 30kV.
    Nie udało mi się znaleźć ani transoptorów, ani przetwornic, które były
    by odporne na takie napięcie.
    Myślałem by jako zasilanie dać akumulator, a dane puścić światłowodem,
    ale to mi ogranicza górny zakres pomiarowy do 60C, bo więcej akumulator
    nie wytrzyma.
    Macie jakieś pomysły jak do tego podejść?
    Jakich elastycznych kabli można by użyć przy takich wymaganiach co do
    izolacji?
    Jaką obudowę zastosować?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2011-01-20 11:59:13
    Temat: Re: Czujnik odporny na wysokie napięcie.
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 20/01/2011 9:27 PM, Andrzej W. wrote:
> [...]
    > Macie jakieś pomysły jak do tego podejść?
    > Jakich elastycznych kabli można by użyć przy takich wymaganiach co do

    Moze bezprzewodowo?
    Tomek

  • 3. Data: 2011-01-20 13:15:21
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    > Macie jakieś pomysły jak do tego podejść?
    > Jakich elastycznych kabli można by użyć przy takich wymaganiach co do

    a może zasysać wężykiem (jakiś dobry izolator elektryczny i termiczny)
    powietrze
    do "stacji pomiarowej"?

  • 4. Data: 2011-01-20 14:15:44
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.01.2011 12:27, schrieb Andrzej W.:
> [...]
    > Macie jakieś pomysły jak do tego podejść?
    > Jakich elastycznych kabli można by użyć przy takich wymaganiach co do

    Kable z izolacją na takie napięcie dostaniesz. Na ogół izolacja PTFE lub
    PUR. Telemeter zrobi ci wg. specyfikacji. Sprzęgi optyczne 10kV DC, 30kV
    peak są do kupienia, na przykład takie:
    http://www.bot.co.uk/OptoCouplers.aspx?page=19
    Co do przetwornicy, to tu jest trochę bida. TRACO mają 3.5kV DC. Ile
    mocy potrzebuje twój sensor? Możesz ewentualnie zastosować metodę, którą
    stosują moi kumple, choć dla trochę wyższych napięć izolacyjnych
    (izolacja rzędu 1MV). Urządzenie zasilane jest światłowodowo na
    odległość do kilku km. Największym problemem jest pompowanie mocy (laser
    20W CW, wymieniany mniej więcej 1x do roku). Ale przy mniejszych mocach
    i odległości powinno być łatwiej i taniej. LED mocy i dobrane fotoogniwa
    powinno załatwić sprawę.

    Waldek

  • 5. Data: 2011-01-20 21:56:02
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-01-20 15:15, Waldemar Krzok pisze:
> [...]
    > mniej więcej 1x do roku). Ale przy mniejszych mocach i odległości
    > powinno być łatwiej i taniej. LED mocy i dobrane fotoogniwa powinno

    Bardzo ciekawy pomysł, myślę, że w 300 uA średniego się zmieszczę.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej