    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czujnik koloru.
    Date: Thu, 24 Nov 2011 01:55:51 +0100

    Sebastian Biały wrote:

    > Czy to oznacza że potrafią wykryć tylko 4 kolory? Jesli tak to odpada.
    > mało tego, ja potrzebuje w zasadzie przetwornik A/C bo to jakie kolory
    > chce sprawdzić wiadomo będzie duuużo później i w dodatku będzie to
    > konfigurowane dynamicznie. Więc wyjście to może być po prostu RGB/HSB,
    > sam sobie określe kryteria byle by rozdzielczość była rozsądna i
    > powtarzalność sensowna.

    Większość systemów przemysłowych służy do sprawdzania farb w procesie i
    zatrzymania go, w razie czego. No i ceny są rzędu 1-2kEUR,

    > To akurat żaden problem, pytanie tylko czy nie sa za drogie. Samorobke o
    > niezlej jakości detekcji (w moich potrzebach) to ja sobie zrobie z 3
    > diodek RGB i fotorezystora ... Rzecz w tym ze niestety potrzebuje
    Albo ze światła białego, kolimatora, przyzmatu i linii CCD.

    > gotowca, ale nie za absurdalne kwoty. Jak to w życiu: ma być tanie i
    > dobre :/

    Są za drogie. Kwestia, czy za pomocą tego systemu nie możesz zaoszczędzić
    innych urządzeń. Jak potrzebujesz wyłącznie czujnika farby "do łapy" to
    zajrzyj do Edmundoptics lub Hamamatsu. Ale nie oczekuj gotowców za grosze.
    Ręczne spektro(foto)metry kosztują 2-5k$.
    Czyli jak ci wystarczy tani, to musisz zrobić samemu. Jak to w (rz)życi(u).

    Waldek