-
Data: 2015-05-05 17:48:55
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello J.F.,
>>>System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
>>>napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
>>>zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
>> No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
>> uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
>> uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.
>Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
>1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
>obfitującym w źródła błędów pomiaru.
No coz, krotkie guglanie znalazlo
http://www.my-gti.com/321/volkswagen-tyre-pressure-m
onitoring-system-tpms
gdzie kluczowe jest jedno zdanie.
A potem www-nrd.nhtsa.dot.gov/Pubs/811681.pdf
At the time of publication there are two vehicle
manufacturers, Volkswagen and Audi, which utilize indirect systems in
production vehicles. The first
vehicle with an indirect system that met the requirements of FMVSS No.
138 was the model year 2009
Audi A6. In 2010 and 2011 both Audi and Volkswagen began to include
indirect systems on several
models including the Audi A3, A4, A5, A6, A8, Q5, and Q7and Volkswagen's
Golf, GTI, and Jetta.
Aczkolwiek dalej mozna wyczytac ze w rocznikach 2008-2011 nie bylo
zadnego systemu posredniego.
I nie wiem - wymagania 4 opon przerosly VAG, czy po prostu nie trafil
sie zaden nowy pojazd z tym systemem.
Ciekawostka:
3.1: Summary
Based on the results of this survey, it is estimated that 71.1 percent
of all passenger vehicles of model
year 2004-2011 in the United States have at least one tire that is
underinflated by at least one psi
relative to the recommended pressure, and that 12.4 percent have at
least one tire that is severely
underinflated (more than 25% below the vehicle manufacturer's
recommended cold tire pressure). The
percentage of model year 2004-2007 passenger vehicles with at least
one tire severely underinflated
was 23.1 percent for vehicles without TPMS and 11.8 percent for
vehicles with direct TPMS. Based on
these rates, TPMS is estimated to be 55.6-percent effective at
preventing severe underinflation
Ale to jest o "direct".
I tak do konca nie wiem - system zawiodl w wykrywaniu, czy kierowca
olal lampke :-)
ciekawa jest tabelka 4 - w systemach gdzie jest wyswietlane cisnienie
w oponach zdarzylo sie 5.67% niedopompowan.
W systemach z jedna lampka ostrzegawcza - 7.93%. W systemach z 4
lampkami ostrzegawczymi 11.67%.
Kierowca jak widzi "trzy kola dobre" to jedzie dalej, czy jak padnie
jeden czujnik, to dzieki jednej wspolnej lampce jest wieksza szansa,
ze kierowca sprawdzi wszystkie opony, takze ta z uszkodzonym
czujnikiem ?
Z tabelki 5 mozna zas wyczytac, ze systemy posrednie z rocznikow
2004-2007 byly zauwazalnie gorsze niz systemy bezposrednie. Ale lepsze
niz zadne. Widac dzialaly.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.05.15 17:56 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=