eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzujnik cisnieniaRe: Czujnik cisnienia
  • Data: 2015-05-05 17:48:55
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,
    >>>System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
    >>>napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
    >>>zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
    >> No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
    >> uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
    >> uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.
    >Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
    >1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
    >obfitującym w źródła błędów pomiaru.

    No coz, krotkie guglanie znalazlo
    http://www.my-gti.com/321/volkswagen-tyre-pressure-m
    onitoring-system-tpms
    gdzie kluczowe jest jedno zdanie.

    A potem www-nrd.nhtsa.dot.gov/Pubs/811681.pdf

    At the time of publication there are two vehicle
    manufacturers, Volkswagen and Audi, which utilize indirect systems in
    production vehicles. The first
    vehicle with an indirect system that met the requirements of FMVSS No.
    138 was the model year 2009

    Audi A6. In 2010 and 2011 both Audi and Volkswagen began to include
    indirect systems on several

    models including the Audi A3, A4, A5, A6, A8, Q5, and Q7and Volkswagen's
    Golf, GTI, and Jetta.

    Aczkolwiek dalej mozna wyczytac ze w rocznikach 2008-2011 nie bylo
    zadnego systemu posredniego.
    I nie wiem - wymagania 4 opon przerosly VAG, czy po prostu nie trafil
    sie zaden nowy pojazd z tym systemem.


    Ciekawostka:
    3.1: Summary

    Based on the results of this survey, it is estimated that 71.1 percent
    of all passenger vehicles of model

    year 2004-2011 in the United States have at least one tire that is
    underinflated by at least one psi

    relative to the recommended pressure, and that 12.4 percent have at
    least one tire that is severely

    underinflated (more than 25% below the vehicle manufacturer's
    recommended cold tire pressure). The

    percentage of model year 2004-2007 passenger vehicles with at least
    one tire severely underinflated

    was 23.1 percent for vehicles without TPMS and 11.8 percent for
    vehicles with direct TPMS. Based on

    these rates, TPMS is estimated to be 55.6-percent effective at
    preventing severe underinflation

    Ale to jest o "direct".
    I tak do konca nie wiem - system zawiodl w wykrywaniu, czy kierowca
    olal lampke :-)

    ciekawa jest tabelka 4 - w systemach gdzie jest wyswietlane cisnienie
    w oponach zdarzylo sie 5.67% niedopompowan.
    W systemach z jedna lampka ostrzegawcza - 7.93%. W systemach z 4
    lampkami ostrzegawczymi 11.67%.

    Kierowca jak widzi "trzy kola dobre" to jedzie dalej, czy jak padnie
    jeden czujnik, to dzieki jednej wspolnej lampce jest wieksza szansa,
    ze kierowca sprawdzi wszystkie opony, takze ta z uszkodzonym
    czujnikiem ?


    Z tabelki 5 mozna zas wyczytac, ze systemy posrednie z rocznikow
    2004-2007 byly zauwazalnie gorsze niz systemy bezposrednie. Ale lepsze
    niz zadne. Widac dzialaly.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 05.05.15 17:56 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: