  • Data: 2019-10-29 15:57:52
    Temat: Re: Cztery rzeczy zebysmy sie nie zabijali na drogach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Jak się *przeciętny* pieszy ma upewnić, że ten samochód w oddali nie
    >zapierdala 130 km/h zamiast przepisowych 50 km/h i że nie zatrzyma
    >się tak jak ten, który już wcześniej zatrzymał się przed przejściem?

    Jesli on jest "w oddali" to sie zatrzyma lub pieszy zdazy przejsc.
    Ale chodzi o to, zeby sie upewnil, ze jest w oddali.

    >Czy pieszy ma czekać, aż na wszystkich dwóch/trzech/czterech pasach
    >będzie czekało po sztuce samochodu?
    >IMHO nonsens.

    nonsens ... ale jak sie pieszy upewni przed wejsciem na kolejny pas
    ruchu ze samochody nim nadjezdzajace jada odpowiednio wolno lub
    daleko, to dluzej pozyje.

    A gdzies tam dalej za przejsciem moze czekac policjant i tych
    kierowcow, co nie zauwazyli pieszego pouczyc ... mandatem.

    >BTW wqrwiają mnie kierowcy, którzy na widok pieszego zwalniają, ale
    >przejeżdżają przez pasy (o dzisiaj rano miałem takich dwoje,

    Taki przepis - zwolnic trzeba. Ale zatrzymac sie - nie, a nawet nie
    wolno :-)

    >przy czym babka jeszcze mnie zwymyślała przez otwarte okno, że jej
    >włażę, pewnie na kursie z zatrzymywania się miała 3=).

    Bo to tak jest - jak jedziesz szybko, to piesi czekaja grzecznie.
    Jak jedziesz wolno - patrza, oceniaja ze jedziesz wolno i wchodza ci
    pod kola :-)

    W drugim przypadku jedziesz wolno, to sie zatrzymasz, ewentualnie
    straty beda niewielkie, a moze nawet oskarzony nie bedziesz.
    W pierwszym - raz na iles przejsc trafi sie nieuwazny pieszy, a
    jechales szybko :-)

    -----
    > pieszy powinien sie upewnic czy może bezpiecznie przejść.
    > To załatwia sprawe w 100%.

    J.