    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Część wspólna wielu odczytów
    Newsgroups: pl.rec.gps,pl.comp.programming
    Date: Fri, 31 Jan 2014 09:29:25 +0100

    Dnia Mon, 27 Jan 2014 20:10:01 +0100, bartekltg napisał(a):

    > A jak wyjdzie przecięcie równe 0? :)

    To znaczy ze go nie ma :-)

    > Obstawiam odchylenie standardowe:) Albo jego wielokrotność.
    > Bez wnikania w sam mechanizm, jeśli pomoar zakłóca
    > wiele czynników, to najczęściej rozkład wygląda jak gauss.
    > Jeśli pomiary są niezależny*) to bierzesz średnią,
    > a błąd to błąd pojedyńczego przez pierwiastek z liczby pomiarów.
    > 16 pomiarów - 4 razy mniejszy błąd.

    Ale kolega dobrze kombinuje - jest pozycja, jest blad, trzeba policzyc
    czesc wspolna.

    Matematycznie ciekawe zagadnienie - "srodek" takiej czesci wyznaczyc.

    Ale w GPS sie raczej nie sprawdzi - ten blad to chyba tylko zgrubny,
    dochodza bledy systematyczne, za to wiadomo ze usrednianie
    dlugookresowe sie sprawdza.

    J.