-
21. Data: 2011-11-10 12:37:50
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 10.11.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:
> On 2011-11-10, Jasio <b...@g...pl> wrote:
>>
>> A ja przytocze przyk?ad rekordu ?wiata w stoppie wykonanego na hamulcu
>> Buella.
>> Czy to nie miarodajny test "solidnego hamowania" gdzie op?yw powietrza jest
>> "znacznie ograniczony"?
>>
> Dobra, ale jaka zasluga tej tarczy byla w rekordowym stoppie? Poza tym
> czy wiecej masy na obreczy kola jest dobre? Co z masa niereserowana?
>
To już było, nie pamiętam tylko na czym się dyskusja skończyła. Na pewno
mocowanie tarczy na obręczy pozwala mieć teoretycznie mniejsze siły/momenty
skręcające które musi przenieść felga na oponę w trakcie hamowania.
Ale czy biorąc pod uwagę inne obciążenia które musi wytrzymać, wystarczy tego
na zrobienie lżejszej. Raczej nie. Do tego nawet jeśli w sumie będzie lżejsza,
to mamy niekorzystne przeniesienie większej masy bliżej obwodu koła.
Co bezpośrednio przekłada się na inne niepożądane zjawiska jak np. większy
efekt żyroskopowy, itd.
--
kakmaratgmaildotcom
-
22. Data: 2011-11-10 12:54:22
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
kakmar napisał(a):
> To już było, nie pamiętam tylko na czym się dyskusja skończyła.
No wnioskiem, ze se disklocki bedzie mozna do dupy wsadzic, przy takiej
tarczy. Stad niechec producentow.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
-
23. Data: 2011-11-10 16:01:49
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-11-10 13:54, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> kakmar napisał(a):
>> To już było, nie pamiętam tylko na czym się dyskusja skończyła.
>
> No wnioskiem, ze se disklocki bedzie mozna do dupy wsadzic, przy takiej
> tarczy. Stad niechec producentow.
>
>
Hmmm. To jak ja zakladam disclocka w moim Buellu ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
24. Data: 2011-11-10 16:08:08
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-11-10 12:38, Tytus pisze:
> Po co macic jak najlepsze marki stosuja Brembo???
Nie napinaj sie tak bo Ci zylka jebnie. Brembo sa ok, ISR sa ok TZL sa ok.
> Miejsce oleju jest w misce lub zbiorniku a wachacz ma sluzyc do
> mocowania kola a nie do tego zeby sie cos w nim przelewalo - jak
> mawial druh Walczak "woda to najgorszy balast".
No wlasnie balast dzieki ktoremu obniza sie srodek ciezkosci.
> Paliwo w ramie powiadasz??? w bulwarowce ktora ma sluzyc do lansu pod
> knajpa
> tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna rame (jako
> zbiornik paliwa) w replice torowki...
No nie wiem, zdjac rame z napedu w Buellu to tylko kilka srub. Rama ta
nie rozni sie specjalnie od tej w japonczyku. Tyle ze jest pelna paliwa.
> Tarcza przy obreczy to klawa rzecz - glownie pod garazem - chcialby je
> zobaczyc po kilku solidnych hamowaniach
> - jak ze znacznie ograniczonym przez felge oplywem powietrza radzi
> sobie z chlodzeniem...
Tu juz pierdolisz. Jezdzilem moim, z pasazerka i bagazem, po gorskich
serpentynach. Hamowal tak samo dobrze na poczatku jak i na koncu
podrozy. Faddingu nie stwierdzilem, skrzywienia tarczy rowniez. A co do
ograniczania oplywu powietrza to co Ci sie pomerdalo absolutnie. Smiem
twierdzic iz jest lepiej chlodzona niz dwie tarcze schowane czesciowo
pod plastikowym blotnikiem i znajdujace sie blizej osi motocykla.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
25. Data: 2011-11-10 16:11:21
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-11-10 12:51, AZ pisze:
> On 2011-11-10, Jasio<b...@g...pl> wrote:
>>
>> A ja przytocze przyk?ad rekordu ?wiata w stoppie wykonanego na hamulcu
>> Buella.
>> Czy to nie miarodajny test "solidnego hamowania" gdzie op?yw powietrza jest
>> "znacznie ograniczony"?
>>
> Dobra, ale jaka zasluga tej tarczy byla w rekordowym stoppie?
Zasadnicza. Bardzo skuteczny i rewelacyjnie dozowalny hamulec.
Poza tym
> czy wiecej masy na obreczy kola jest dobre?
> Co z masa niereserowana?
Czyli jak masz dwie klasyczne tarcze to one sa resorowane a jedna na
obwodzie felgi to juz nie ? Zapewniam Cie iz tarcza z Buella wazy mniej
niz dwie z Twojego KHI.
Tarcza Buella ma tylko dwie wady:
- jest droga w produkcji
- latwo ja uszkodzic
innych wad chyba nie ma
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
26. Data: 2011-11-10 18:15:52
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>
Siemka
*** "Kuczu"
Nie napinaj sie tak bo Ci zylka jebnie.
Jesli ktos sie napina to raczej nie ja, nie probuje udowodnic ze sportowy
motocykl jest doskonaly do turystyki no i jasne jest dla mnie ze zarowno
Bulka jaki i HD to legendy - nic wiecej. A dla mnie wykladnikiem techniki
motocyklowej sa konstruktorzy sportowi a oni jak widac nie slyszeli o innych
systemach hamulcow niz Brembo czy Nissin...
Z niewiadomego rowniez powodu nie stosuja cudownego patentu z jedna tarcza -
co moze dziwic bo przeciez w wyczynie walczy sie o kazdy gram masy :)
*** No wlasnie balast dzieki ktoremu obniza sie srodek ciezkosci.
Czyli sa motocykle wyscigowe takie gdzie wachacz jest nizej niz miska???
*** No nie wiem, zdjac rame z napedu w Buellu to tylko kilka srub. Rama ta
nie rozni sie specjalnie od tej w japonczyku. Tyle ze jest pelna paliwa.
Tu juz pierdolisz. Jezdzilem moim, z pasazerka i bagazem, po gorskich
serpentynach. Hamowal tak samo dobrze na poczatku jak i na koncu
podrozy. Faddingu nie stwierdzilem, skrzywienia tarczy rowniez. A co do
ograniczania oplywu powietrza to co Ci sie pomerdalo absolutnie. Smiem
twierdzic iz jest lepiej chlodzona niz dwie tarcze schowane czesciowo
pod plastikowym blotnikiem i znajdujace sie blizej osi motocykla.
Kuczu prosze Cie obejrzyj kilka wyscigow - w TV lub na zywo ale to nie maja
byc wyscigi rututni a sportowych motocykli. Zobaczysz co sie dzieje z
motocyklem ktory wypada z toru i byc moze zweryfikujesz pomysl ze
zbiornikiem w ramie i olejem w wachaczu. Posluchaj/poczytaj co mowia o
technice kolesie ktorzy sie troche znaja a potem zacznij pisac o
"sportowych" rozwiazaniach Buela czy HD. Byc moze wtedy dowiesz sie ze firma
technologicznie nieco wyprzedzajaca specow z USA (tych co to dosc niedawno
odkryli rozrzad DOHC) a zwana BMW probujac wejsc do gry w wyscigach MotoGP
zderzyla sie z rzeczywistoscia i to brutalnie. Bo okazalo sie ze ta firma
pakujaca miliony euro w rozwoj technologi jest lata za japonskimi
rozwiazaniami stosowana w tej klasie
Raczej sie nie porozumiemy bo rozmawiamy o dwoch roznych rzeczach - Ty o
pyceniu po gorkach spacerowa rututnia a ja o jezdzie po torze sportem. Ty o
hamowaniu z bagazami i pasazerka z gorki a ja o hamowaniu z 220/50 przed
winklem na torze.
--
Pozdrawiam
Tytus
P.S.I prosze nie piszcie mi o rekordach w jezdzie na przednim/tylnym kole bo
jak dobremu stunterowi zaplaca to na WSK zrobi taki rekord.
-
27. Data: 2011-11-10 19:00:29
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-11-10 19:15, Tytus z domQ pisze:
> Jesli ktos sie napina to raczej nie ja, nie probuje udowodnic ze
> sportowy motocykl jest doskonaly do turystyki no i jasne jest dla mnie
> ze zarowno Bulka jaki i HD to legendy - nic wiecej.
No i ok. Wisimito. Tylko nie wypowiadaj sie autorytarnie o rzeczach
ktore widziales przelotnie u klienta na swoje stacji diagnostyczniej lub
w internecie.
> A dla mnie wykladnikiem techniki motocyklowej sa konstruktorzy sportowi a oni jak
> widac nie slyszeli o innych systemach hamulcow niz Brembo czy Nissin...
Przed chwila twierdziles ze tylko Brembo sie liczy. Widze ze zaczynasz
grzebac w internecie. O Tokico i ISR juz doczytales ? I gdzie zaczelismy
rozmawiac o sporcie wyczynowym bo chyba zmieniasz warunki brzegowe ?
> Z niewiadomego rowniez powodu nie stosuja cudownego patentu z jedna
> tarcza - co moze dziwic bo przeciez w wyczynie walczy sie o kazdy gram
> masy :)
j.w. Gdzie ja pisalem o sporcie wyczynowym ?
> *** No wlasnie balast dzieki ktoremu obniza sie srodek ciezkosci.
>
> Czyli sa motocykle wyscigowe takie gdzie wachacz jest nizej niz miska???
j.w. Pisales o druhu Walczaku. Moze jego spytaj czy istnieja silniki z
sucha miska i osobnym zbiornikiem.
>
> *** No nie wiem, zdjac rame z napedu w Buellu to tylko kilka srub. Rama ta
> nie rozni sie specjalnie od tej w japonczyku. Tyle ze jest pelna paliwa.
> Tu juz pierdolisz. Jezdzilem moim, z pasazerka i bagazem, po gorskich
> serpentynach. Hamowal tak samo dobrze na poczatku jak i na koncu
> podrozy. Faddingu nie stwierdzilem, skrzywienia tarczy rowniez. A co do
> ograniczania oplywu powietrza to co Ci sie pomerdalo absolutnie. Smiem
> twierdzic iz jest lepiej chlodzona niz dwie tarcze schowane czesciowo
> pod plastikowym blotnikiem i znajdujace sie blizej osi motocykla.
>
> Kuczu prosze Cie obejrzyj kilka wyscigow - w TV lub na zywo ale to nie
> maja byc wyscigi rututni a sportowych motocykli. Zobaczysz co sie dzieje
> z motocyklem ktory wypada z toru i byc moze zweryfikujesz pomysl ze
> zbiornikiem w ramie i olejem w wachaczu.
cytuje: "tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna
rame (jako zbiornik paliwa) w replice torowki...".
Ja tylko twierdze ze rama taka jest latwo demontowalna. O reszcie to Ty
sobie teraz sam dodales.
> Posluchaj/poczytaj co mowia o
> technice kolesie ktorzy sie troche znaja a potem zacznij pisac o
> "sportowych" rozwiazaniach Buela czy HD. Byc moze wtedy dowiesz sie ze
> firma technologicznie nieco wyprzedzajaca specow z USA (tych co to dosc
> niedawno odkryli rozrzad DOHC)
Ale z tym "sportem" to sie urodzilo raczej w Twojej glowie niz w mojej.
Albo zacznij zrozumiale zadawac pytania albo nie dopowiadaj sobie rzeczy
post factum.
> Raczej sie nie porozumiemy bo rozmawiamy o dwoch roznych rzeczach - Ty o
> pyceniu po gorkach spacerowa rututnia a ja o jezdzie po torze sportem.
> Ty o hamowaniu z bagazami i pasazerka z gorki a ja o hamowaniu z 220/50
> przed winklem na torze.
Nienie. Wymysliles sobie teorie o chlodzeniu takiej duzej tarczy. Ja
stwierdzilem ze racji nie masz. Teraz odwracasz kota ogonem.
I nie teoretyzuj mi tu prosze z punktu widzenia kanapy, pilota i
zatwiardzialego kibica MotoGP. Mi to nie imponuje, moze mlodziezy.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
28. Data: 2011-11-10 19:08:56
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: Kuczu <q...@g...com>
A i jeszcze w temacie sportu:
http://www.erikbuellracing.com/race-team/
To tak gdybys nadal twierdzil ze na tym sie nie da scigac.
I garsc suchych faktow:
Ducati 1198 (170hp)9600rpm engine HP
Buell 1190RS (175hp 9750rpm engine HP.
Ducati 1198 (157.91 hp) @ 9,600 rpm (rear wheel)
Buell 1190RS (160hp) @ 9,750rpm (rear wheel)
Ducati 1198 (380 lbs) dry weight
Buell 1190RS (369 lbs) dry weight
Oczywiscie porownuje motocykle z podobnej kategorii a nie z motocyklami
z serii GP ktore nie maja z seria nic wspolnego. W razie gdybys zaraz mi
tu wyskoczyl z wynalazkami z GP za milion $.
I specjalnie dla Ciebie link do obrazka:
http://www.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlarge/B
uell-1190RS6.jpg
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
29. Data: 2011-11-10 20:41:58
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>
Siemka
*** "Kuczu" No i ok. Wisimito.
To juz wszyscy wiedza
***Tylko nie wypowiadaj sie autorytarnie o rzeczach
ktore widziales przelotnie u klienta na swoje stacji diagnostyczniej lub w
internecie.
Mozesz rozwinac???
Chcesz wiedziec dlaczego tlumik jest pod motocyklem??? Niie to nie
zafascynowanie konstrukcja z USA
Za chwile wchodzi norma euro6 i gdzies trzeba zmiescic coraz wieksze
katalizatory - ktore nie dosc ze sa wielkie to i cholernie ciezkie.
A w sporcie srodek ciezkosci ma byc nisko
Wiec albo robi sie faje jak u AZ'a w KHI albo wciska sie to cholerstwo pod
silnik, proste i jakze banalne.
Ale zaraz czy to przypadkiem w juz w latach 90 w niejakiej 535 nie bylo
takiego rozwiazania, czy Fazer nie ma tam katalizatora???
*** Przed chwila twierdziles ze tylko Brembo sie liczy.
Dokladnie - w sporcie tylko Bembo, byc moze istnieja jakie amerykanskie
wydumki ale zastosowanie w sporcie maja rownie powszechne jak niezawodne sa
harleje
***I gdzie zaczelismy rozmawiac o sporcie wyczynowym bo chyba zmieniasz
warunki brzegowe ?
Rozpocznj od poczatku - przeczytaj albo moze lepiej zobacz o jakim motocyklu
jest watek. Hint - nie ma on miejsca na sakwy, frendzle i nawet na pasazerke
*** j.w. Gdzie ja pisalem o sporcie wyczynowym ?
Juz Ci pisalem ze rozmawiamy o dwoch rzeczach - Ty o jezdzie z gorki z
pasazerka bagazem i probie ogarniecia tego jak rozumiem ekstremalnego
wykorzystania motocykla, a ja o wykorzystaniu dwoch tarcz na torze - takich
jakie ma to Ducati - ktore wg zapowiedzi w 2013 bedzie startowac w WSBK.
Niestety raczej tego nie rozumiesz ba pewnie nawet nie wiesz co to jest WSBK
bo nie startuja tam buele i harleje
*** j.w. Pisales o druhu Walczaku. Moze jego spytaj czy istnieja silniki z
sucha miska i osobnym zbiornikiem.
On sie specjalizowal w zeglarstwie srodladowym ale to ze Bulce konstruktorzy
zdecydowali sie na rozwazania smarowania rodem z motocrossu czy enduro nie
swiadczy chyba o tym ze sa to rozwiazania dobre dla motocykli szosowych???
Ale ja to rozumiem - jesli nie mozna pochwalic sie wlasciwosciami jezdnymi
jak japonia czy designem jak wloszczyna trzeba wymyslec dziwactwo i na tym
budowac legende wmawiajac wszystkim ze to jest super innowacja.
*** cytuje: "tak, ale jakos mi trudno wyobrazic sobie latwo demontowalna
> rame (jako zbiornik paliwa) w replice torowki...".
> Ja tylko twierdze ze rama taka jest latwo demontowalna. O reszcie to Ty
> sobie teraz sam dodales.
Po raz kolejny ja o zupie Ty o dupie - ale wyjasnie. Motocyle sportowe maja
zbiorniki montowane tak zeby przy nawet niewielkich wywrotkach odrywaly sie
od reszty dla bezpieczenstwa. Raczej trudno mi jest sobie wyobrazic
odrywajaca sie rame od reszty - abstrahujac juz od tego ze czesto po kozlach
motocykla ramy po prostu sie lamia i dosc latwo moge sobie zwizualizowac co
dzieje sie kiedy paliwo zalewa caly motocykl. O tym ze ramy sa klejone z
kilku rodzajow materialow tez warto wspomniec nie zawsze odpornych na
benzyne.
*** Nienie. Wymysliles sobie teorie o chlodzeniu takiej duzej tarczy. Ja
stwierdzilem ze racji nie masz. Teraz odwracasz kota ogonem.
Zapewne dlatego n.im.w Suzuki tez sie myla stosujac sie do tej teorii. I juz
w latach dziewiecdziesiatych wycofali sie z 6 tloczkowych zaciskow i wyscigu
w rozmiarach tarcz...zakonczyli na 320-330mm z tego co pamietam - potem
okazalo sie ze nie rozmiar sie liczy a technika.
Niestety - rozwiazania techniczne i nowatorstowo Buella zweryfikowal rynek a
dokladnie sami menagerowie w fabryce to przykre bo goniac za wspolczesna
technologia dawaliby prace jeszcze dla kilku pokolen
*** I nie teoretyzuj mi tu prosze z punktu widzenia kanapy, pilota i
zatwiardzialego kibica MotoGP. Mi to nie imponuje, moze mlodziezy.
LOL ales mnie pojechal ale i tu nieco sie roznimy - bo ja kilkanascie razy
widzialem tor - miejsce ktore bardzo szybko weryfikuje opanowanie i
mozliwosci techniczne motocykla. Miejsce gdzie po dniu treningow masz dosc
jazdy na tydzien, gdzie po kilku kolkach okazuje sie ze tarcze hamulcowe
zmienily kolor a opony nagrzaly sie tak ze mozna na nich gotowac herbate -
ale zapewne masz inne spostrzezenia na ten temat. I masz oczywiscie racje z
ta kanapa tyle, ze w moim przypadku byla to kanapa motocykla.
Ale byc moze Twoja skromnosc nie pozwala sie pochwalic osiagnieciami w tej
dziedzinie.
--
Pozdrawiam
Tytus
-
30. Data: 2011-11-10 20:43:26
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: "doomin13" <d...@g...pl>
Ogolnie z twoimi kwestiami w sprawie sie zgadzam choc nie jara mnie HD ani
Buell,
ale z sympatii dla Ducati sie nie zgadzam z porownaniem :)
a wogole to
Ducati 1198 (SP 2011 model) to 370 lbs nie 390
no i:
Buell 1190 rs 39000$
Ducati 1198 21000$
no z podwojna Ducatą to juz rady nie da :)
a pozatym porownaj z modelem 1199 gdzie Buell polegnie we wszystkich twoich
kategioriach a nie z 1198 z premiera z 2009 (Buell 2011)
pozdro,
doomin13
smc660
vtr1000