  • Data: 2016-01-30 02:18:44
    Temat: Re: Czerny dzien:-(
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Jan 2016 23:43:50 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > A to nie można załatwić tego softem programatora albo skryptem
    linkera?
    > Przecież to jest wpisanie odpowiednich liczb pod odpowiednie adresy
    > podczas programowania Flasha.

    W Mchp konfiguracja "fuse bitów" zawsze była w kodzie progranu, nigdy
    na zewnątrz. De facto ta pragrama robi to co opisałeś, deklaruje
    wpisanie odpowiedbich wartości pod odpowiednie adresy.
    Kiedyś w sdcc/pic konfigurowało się fuse bity nie przez pragmę ale
    przez def. tablicy allokowanej pod zafixowanyn adresem. Później
    zmieniono to na zgodne z "Mchp way" (z C18) czyli przez pragmę.

    > Jestem sceptyczny wobec takich pragm. Z
    > jednej strony ułatwiają życie, a z drugiej wprowadzają zamieszanie.
    > każdym razie IMO można bez nich żyć.

    A jak zdefinjujesz ramfunc? Coś czego mips i C "nie widzi". Chciałbyś
    przez attribute? Prawdopodobnie by się dało.

    > A to nie jest coś w stylu "IPC0SET = 0x00000008;" czyli zwykłe
    wpisanie
    > odpowiednich liczb pod odpowiednie adresy które można znaleźć w
    manualu?

    To jest określenie priorytetu w kontrolerze przerwań danego źródła.
    Musi być jeszcze przypisany vector z tym priorytetem i odpowuednim wg
    priorytetu zestawem shadow registers, tego przez (pseudo)rejestr nie
    zrobisz. To musi wygenerować kompilator gdy napotka definiicję
    pezrwania wraz z jej atrybutami.

    --
    Marek