  • 1. Data: 2024-06-09 20:26:24
    Temat: Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy tylko u mnie pobieranie jest 1.5-2s per artykuł? Pobieranie jest
    zdecydowanie wolniej niż dawniej używany news.neostrada na tym samym
    kliencie...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2024-06-09 22:04:10
    Temat: Re: Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 09.06.2024 o 20:26, Marek pisze:
    > Czy tylko u mnie pobieranie jest 1.5-2s per artykuł? Pobieranie jest
    > zdecydowanie wolniej niż dawniej używany news.neostrada na tym samym
    > kliencie...
    U mnie działa normalnie.

    Robert

  • 3. Data: 2024-06-09 22:39:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 09.06.2024 o 22:04, pytajacy pisze:
    > U mnie działa normalnie.

    Też normalnie.
    Jeżeli czytnik to TB, to może on grymasi.

    Robert

  • 4. Data: 2024-06-10 01:28:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Czy tylko u mnie pobieranie jest 1.5-2s per artykuł? Pobieranie jest
    > zdecydowanie wolniej niż dawniej używany news.neostrada na tym samym
    > kliencie...

    Zawsze, z każdej grupy, o każdej porze? Nad ranem (3:00) może być trochę
    wolniej, bo robi się wtedy ekspiracja bazy overview, ale oprócz tego
    serwer powinien działać dobrze.

    Spróbuj może innym czytnikiem (na tym samym komputerze i łączu).

    --
    - Masz sześć jabłek, połowę dajesz Ani. Ile ci zostało?
    - Pięć i pół.

  • 5. Data: 2024-06-10 12:09:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > Też normalnie.
    > Jeżeli czytnik to TB, to może on grymasi.

    Mam TB, jest OK.

    P.P.

  • 6. Data: 2024-06-10 13:09:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 10.06.2024 o 12:09, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Mam TB, jest OK.
    Tak samo na dodatek na linuksie.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2024-06-10 18:33:23
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 10.06.2024 13:09, Janusz wrote:

    > Tak samo na dodatek na linuksie.

    U mnie podobnie. Czasem (może raz na tydzień) dostaje czkawki tzn. nie
    pojawi się tam jakiś artykuł od razu po kliknięciu, ale to mija za kilka
    chwil.
    Zauważyłem też czasem zacięcie w stylu: "połączenie z serwerem
    news.chmurka.net zostało zresetowane" i tu pomaga tylko restart TB - ale
    to zdarzyło się dosłownie 2-3 razy od przesiadki z neostrady.

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2024-06-11 07:08:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 9 Jun 2024 23:28:06 -0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Spróbuj może innym czytnikiem (na tym samym komputerze i łączu).

    Ale mnie nie interesuje jakiś inny czytnik tylko ten co używam od 20
    lat i nie zamierzam go zmieniać bo na tym urządzeniu nie ma lepszego.
    Po zmianie serwera na chmurkę z logowaniem zauważyłem znaczne
    spowolnienie przy pobieraniu postów, taka obserwacja i ciekawym z
    czego wynika.
    Jest to specyficzny czytnik, on przy wejściu na daną grupę pobiera
    zawsze nagłówki+body każdego nowego posta. Wasze pewnie pobierają
    tylko nagłówki przy wejściu a body tylko tych, które chcecie
    przeczytać. Pobieranie samych nagłówków pewnie jest relatywnie
    szybsze. A tu tak się nie da.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2024-06-11 08:52:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Mam TB, jest OK.

    Też mam TB, ale raz na jakiś czas zdarza się, że dostaje zadyszki. I
    trzeba poczekać 1 s na wyświetlenie wiadomości.

    Robert

  • 10. Data: 2024-06-11 19:13:11
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Ale mnie nie interesuje jakiś inny czytnik tylko ten co używam od 20
    > lat i nie zamierzam go zmieniać bo na tym urządzeniu nie ma lepszego.

    Ale mogłoby to pomóc zdiagnozować problem.

    Jesteś w stanie zrobić i podesłać tcpdump (lub odpowiednik na Windows,
    jest WinDump, jest Wireshark)? Mi po stronie serwera będzie ciężej, bo
    masz zmienne IP. Widzę, że to Android, więc pewnie będzie ciężko (?)

> [...]
    > zawsze nagłówki+body każdego nowego posta. Wasze pewnie pobierają
    > tylko nagłówki przy wejściu a body tylko tych, które chcecie

    To mogłaby być jakaś wskazówka. Ale właśnie zrobiłem próbę:

    $ time ((echo group pl.misc.elektronika; for n in $(seq 151000 152000); do echo
    article $n; done; echo quit) | nc news.chmurka.net nntp > /dev/null)

    real 0m1,903s
    user 0m0,062s
    sys 0m0,136s

    Pobrał 1000 artykułów z pme (z body, nie tylko nagłówków) w 2 sekundy.
    Więc to nie to.

    Z drugiej strony, zrobiłem to na dobrym łączu (nie komórkowym), a wyszło
    tego 2,3 MiB, więc może to jest powodem. Ale wtedy inny serwer
    zachowywałby się tak samo.

    --
    Kosmonauta pyta drugiego kosmonautę:
    -Jakie jest twoje hobby?