    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Date: Thu, 5 Mar 2009 12:10:56 +0000 (UTC)
    <go0m1l$g6m$1@inews.gazeta.pl> <go0mfa$bsq$1@news.onet.pl>
    <go0vdv$cs3$1@inews.gazeta.pl> <go1paj$lcg$1@news.onet.pl>
    <go3krp$fl$1@inews.gazeta.pl> <go5dvv$1qm$2@inews.gazeta.pl>
    <go6po5$r9h$1@news.interia.pl> <go6ri2$bs8$2@inews.gazeta.pl>
    <go70l4$7u6$1@inews.gazeta.pl> <go80m2$oi3$4@inews.gazeta.pl>
    <go9h0h$mfm$1@inews.gazeta.pl> <goc88u$t7b$2@inews.gazeta.pl>
    <goc97l$5f8$1@inews.gazeta.pl> <godsv8$la7$1@inews.gazeta.pl>
    <49aac694$1@news.home.net.pl> <goerut$ocm$1@inews.gazeta.pl>
    <49ac352d$1@news.home.net.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <49aeca22$1@news.home.net.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <goo4p3$f8i$1@news.interia.pl>

    Dnia 05.03.2009 ToMasz <t...@g...pl> napisał/a:
    > Masz czas zeby sie pobawic w wylicznaki? bo na reszte nie licze.

    Mogę spróbować, subiektywnie to:

    1. zewnętrzne
    - gabaryt - nie za duży, nie za mały, usprawiedliwiony przekątną ekranu,
    grubość już nie - imo iP spełnia ten warunek
    - waga - iP jest imo za ciężki, 100g byłoby optymalne. za każdy gram powyżej
    150 odejmuję 5% ;)
    - brak ruchomych części - slide, klapki, v-ki itp odpada - w iP ideał
    - materiały - preferowane aluminium - lekki, szykowny i wytrzymały,
    jak plastik to coś jak klocki lego, to pozwoli przybliżyć o jakie
    tworzywo mi chodzi - iP 3g tu leży, 2g było lepsze.
    - ts - do puki wszystkie były foliowe, temat pomijany, od kiedy są
    tsy pojemnościowe już nigdy folii. W praktyce noszenie foliowego tsa
    bez zabezpieczenia to jego szybkie zmatowienie - za miękki materiał,
    tym bardziej rysikując.
    - kciukówka nieistotna, tym bardziej że wpływa istotnie na gabaryt i wagę
    i slide i za mało pisze w mobile więc wada dla mnie dyskwalifikująca i
    nie rozumiem osób które to "zaletują".

    2. wnętrze
    - czas pracy na 1 ładowaniu - wystarczające aby weekend wytrzymał,
    na dłuższy wyjazd nie ma problemu zabrać ładowarkę, w samochodowym
    wyjeździe w ogóle nie problem. Co nocne ładowanie mnie nie przeraża,
    wymienny accu nieistotny - z doświadczenia.
    - ekran - wielkość 3-4", tu zaskoczę - może być w szarościach ale
    w e-papier, kontrast jak z kartki oddał bym za true-color i wvga.
    - gsm, 3g do rozmów wiadomo musi być, bez tego odpada, za duże już
    pokrycie 3g aby z tego nie korzystać, dobrze jak można 3g wyłączyć
    będąc dłużej za miastem, aby oszczędzić na accu.
    - mobilny internet - imo mało danych w mobile, gprs styka, reszta
    to dodatki imo nie istotne (edge, 3g, hspd itp)
    - modem dla laptopa - obecnie zbędność, lepiej mieć drugą kartę w
    laptopie, majątku teraz nie kosztuje, a wygodniej
    - aparat - 0% zbędny, videocall też 0%
    - multitouch - odpowiednio oprogramowany zastepuje 10 hardbuttonów,
    miła konsekwencja pojemnościowego tsa, ale nie jest wymagany,
    chociaż mobilnego www bez tego sobie juz nie wyobrażam, dla graczy
    nieodzowny - to coś jak rolka w myszy, jak nie było to było ok,
    jak się przyzwyczaisz to brakuje jak cholera, to samo mam z multitouch
    w eeepc
    - gps - 0%, może go nie być
    - mp3 - 50%, są lepsze dedykowane, ale w odróżnieniu od navi to trzeba
    nosić, a ja lubię muzykę :)
    - pamięć - 1GB styknie jak nie używamy mp3. Jak używamy to i 32Gb
    mało ;)
    - czytnik papilarny - nieistotny, w laptopie też nie używam
    - bt - jak jest wifi to wystarczy mi audio ale hf+stereo - tu iP leży,
    dane lepiej słać wiele szybciej po wifi, krótkie info jak wizytówkę
    można przez sms - globalnie, a nie na 10m
    - wifi - jak ja nie lubie kabelków :) 100% w dzisiejszym pda szczególnie
    do tankowania mp3
    - g-meter - pomocnik w sterowaniu jak przyciki, rotacja ekranu,
    wstrząśnij aby odebrać rozmowę, pionowo prosty calc z dużymi klawiszami,
    poziomo naukowy z dużą ilością małych guzików itp ;) A jak ktoś lubi
    gry... bajka
    - mms - zbędne, nigdy nie wysłałem
    - sms - wysyłam kilka na tydzień, raczej musi być ;)
    - nawigacja - zbędne
    - fimy - zbędne
    - zdjęcia - kilka fotek lubię mieć przy sobie, ale zatankowane z
    lustrzanki :) nie te z wbudowanego, mogą być b&w jakby był epapier.
    - interfejs bez rysika - palmos był bardzo zblizony do tej filozofii,
    iP to ładnie kontynuuje.
    - wielozadaniowość - tak, ale nie kosztem szybkości więc dla
    niezbędnych aplikacji tak, dla większości nie - mogą sie wyłączać.
    - voip - coraz tego więcej, coraz użyteczniejsze - istotne na dziś
    - komunikator mobilny - bardzo istotne, jak dla mnie gg+skype+jabber,
    dobrze aby chodziły w tle, ale nie jest to wymagane.
    - łatwość instalacji softu - ja stary debianowiec to centralne
    repozytorium iP cydii czy appstore witałem z otwartymi ramionami,
    palmos i WM ze swoim rozrzutem softu po całym internecie ssie, a
    i tak zmusza do odwiedzin stron koncentrujących zasoby w 1 miejscu.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***