  • Data: 2009-03-02 20:34:41
    Temat: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz pisze:

    > robimy zakłady:
    > przeciatny użytkownik iPhona ma trafic w 10 punktów na ekranie. punkt ma
    > wielkośc 4 pikseli, wciśnięcie wiecej niż 4punktów - dyskfalifikacja.
    > zawodnicy:
    > 1. iPhone
    > 2. omnia z optical mouse
    > 3. kaiser z rysikiem
    > 4. tosiba G900 z podłączoną myszką optyczną.
    > uwaga: START!

    Ale po co rzezbic w kale ? Jakbys wiedzial jak dziala multitouch to bys
    nie gadal farmazonow. Wiesz jak sie kasuje aplikacje w iphonie ?
    Wyobraz sobie ze springboard ma ciekawa ceche i mimo iz krzyzyk w rogu
    ikonki jest potencjalnie maly zawsze sie w niego trafia bopole aktywne
    wcale nie jest tak male.

    > i co? iPhone ma przewage! multi touch! - nie pomoze? tym razem nie. Tak
    > jak menu w Wm jest dostosowane do rysika, tak menu iPhona jest
    > dostosowane do multitouch.

    Rysik to takei fajne oldschool :) mozna dziciom pokazac "jak to kiedys
    bywalo"

    > OK, ale dalej? WWW wymaga precyzyjnego trafiania. Do www mozna kupić
    > telefon który ma na dłuższym boku 800punktów, ale nie bedzie to iPhone.

    I guzik ci te piksele dadza skoro strona na 3,2calach w 800 pikselach
    jest nieczytelna.

    > Ze TY robisz coś lepiej na swoim telefonie, nie zmienia faktu ze
    > konkurencja nie przystosowała swoich produktów lepiej, albo chociaz nie
    > dała _wiekszego_ wyboru

    Bo nie dala. Klawiatura ekranowa w Wm to jakis zart smutnego sadysty

    > Posądzacie Waldka o hipokryzje. wczoraj WM z gps to był szajs bo jak cos
    > jest do wszystkeigo to jest do niczego. ja miałem tel z wm z ekranem
    > 640x480 naprawde było dużo widac. chciałem kupić taki który ma
    > 800punktów. jednak stwierdziłem ze WYBIORE model z małym ekranem(320p)
    > ale zato bliższy telefonowi, dlaszy komputerowi.

    Bo 800pkt na 3 calach nie daje NIC strona od tego czytelniejsza nie
    bedzie. Zasadniczo strona WWW robi sie czytelna od 5-6 cali.
    Dlatego tak wazna jest dmuwymiarowa nawigacja a tu Wm kuleje

    > Teraz słysze ze dzieki "nie dwuwymiarowości" przegladanie dokumentów
    > jest miłe. Mógłbym sie zgodzić, ze jest "milsze" niż na moim ekraniku,
    > nawet płynne suwanie i powiekszanie jest fajne, ale jeśli to 50%
    > wykorzystania urządzenia, dlaczego nie kupić czegoś z wiekszą
    > rozdzielczoscią?

    Bo rozdzielczosc nic ci nie da na 2,8 cala :)
    Wez sobie HTC Touch HD a zobaczysz o czym mowa.
    I nawet tam chodzbys mial 1024 w szerokosci nic ci to nie da bo strona
    bedzie nieczytelna do czytania potrzeba 5-6 cali a i tak jest slabo.

    > Tak jak to było 30 lat temu z PeCetami nie ważne jaki jest hardware.
    > Ważne jaki soft na tym ruszy. Był moment ze "pecety" były "pobijane"
    > możliwościami przez ZX spectrum, i co z tego?

    Przez ZX Spectrum nigdy pomyliles epoki ale Amiga miala juz lepsza grafike

    > Wm narazie wiedzie prym,
    > nie dlatego ze jest the best, ale dlatego ze sciagniesz z torrenta
    > automape, dvix playera itp. to również skłania informatyków do pisania
    > programów na ten system - bo ludzie muszą z czegoś żyć. tak wiec
    > wartościwoy soft również jest pisany na Wm Analogicznie jest z rodziną
    > XP i linuksem. Co z tego ze jest zadarmo, jak i tak mało kto go chce.

    Chyba kpisz sobie z tym wartosciowym softem na WM. WM zyje bo nie mial
    alternatywy. Iphon dorobil sie wiecej programistow w dwa lata niz WM
    mial przez lat kilkanascie.

    > i to dowodzi jego doskonałości? ( spadłeś ze stołka ze śmiachu? )

    Chyba topornosci. Tak wiem UI windowsa tez jest swietne a wirtualne
    pulpity rzecz niewyobrazalna dla programistow MS.

    > Pisałem wcześniej o filemanagerach. to taki obszar ze lepiej go nie
    > ruszać. PAtrz jak ewoluowało tak zwane "menue" w nokiach. ludzie sie
    > przyzwyczaili i nie chcieli innego chociaż było do dupy. W WM i tak
    > wszyscy mają swoje nakładki, w 50% dokłądane przez operatora.

    I dlatego od wersji 6.5 MS zabrania ich stosowania gdyz zgodnie z
    doktryna Wielkiego G kazda WM ma wygladac tak samo.
    Ale zabawny argument jest ze za zalete UI wymieniasz fakt ze producenci
    robia wszystko by je ukryc zaiste cud. A te nakladki oczywiscie nie zra
    zasobow wcale.