  • 61. Data: 2010-08-11 14:00:05
    Temat: Re: Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    "Ustawa nie przewiduje żadnego ograniczenia w zakresie ilości wystawianych
    duplikatów. Nie ma zatem podstaw, aby odmówić nabywcy wystawienia choćby
    kolejnego, dwudziestego duplikatu tej samej faktury. Warto jednak zwrócić
    uwagę na fakt, że notoryczne zgłaszanie zagubień faktury jako podstawy
    odroczenia terminu zapłaty można oceniać z punktu widzenia prawa karnego -
    jako usiłowanie wyłudzenia świadczenia polegającego na wydłużeniu terminu
    płatności. Nie zwalnia to jednak z obowiązku wystawienia duplikatu faktury
    do czasu potwierdzenia przez sąd, że faktura nie uległa zaginięciu czy
    zniszczeniu, a wnioski dłużnika o wystawienie duplikatu były spowodowane
    innymi czynnikami."

    "art. 87 Ordynacji podatkowej:
    § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy prowadzący
    działalność gospodarczą obowiązani są na żądanie kupującego lub usługobiorcy
    wystawić rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.
    art. 62 Kodeksu Karnego Skarbowego:
    § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku za wykonanie
    świadczenia, wystawia je w sposób wadliwy albo odmawia ich wydania, podlega
    karze grzywny do 180 stawek dziennych."

    "art. 80 ust. 1 Ustawa Pr. Telekom art. 80 nb. 5. Pobieranie opłaty za
    wysyłanie faktur jest niedozwolone"

    "Obowiązek zapłaty należności pomimo nie doręczenia faktury został uznany za
    klauzulę niedozwoloną na podstawie:
    - wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 17 października 2005
    r. XVII Amc 75/2004 (poz. 597 w rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK),
    - wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 17 października 2005
    r. XVII Amc 73/04 (poz. 672 w rejestrze klauzul niedozwolonych)"

  • 62. Data: 2010-08-11 14:16:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > świadczenia, wystawia je w sposób wadliwy albo odmawia ich wydania,
    > podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych."

    Cały czas nie na temat.

    > "art. 80 ust. 1 Ustawa Pr. Telekom art. 80 nb. 5. Pobieranie opłaty za
    > wysyłanie faktur jest niedozwolone"

    Ciekawe że dawanie zniżki za formę elektroniczną przechodzi.

> [...]
    > - wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 17 października
    > 2005 r. XVII Amc 73/04 (poz. 672 w rejestrze klauzul niedozwolonych)"

    Tyle że ZTCW akurat w telekomunikacji, taki obowiązek istnieje z mocy prawa,
    nie trzeba do tego żadnych klauzul.

  • 63. Data: 2010-08-11 14:27:11
    Od: z <z...@g...pl>

    Cavallino pisze:

> [...]

    I dlatego pewnie takie ciśnienie :-)

    > Ciekawe że dawanie zniżki za formę elektroniczną przechodzi.

    Przecież żyjemy w socjalistycznym państwie w którym konsumenci są w
    sposób szczególny chronieni. Więc się nie dziw.

  • 64. Data: 2010-08-11 21:32:08
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Potrzebuje? No co Ty nie powiesz, ja najwyżej nie zapłace
    > jak nie dostane FV papierowej.

    Aleś Ty cwany, cwańszy od telewizora ;-). A popatrz, ja w
    swojej umowie z klientami TVK i netu mam w pierwszym
    paragrafie napisane, że firma NIE WYSYŁA faktur klientom
    indywidualnym. Wysyłamy tylko firmom, bo te potrzebują co
    miesiąc. Rozrachunki są do wglądu na bieżąco na www, zresztą
    ceny i tak zmieniam najwyżej raz na rok, o czym informuję
    listownie :-). Można f-ry stamtąd pobrać i wydrukować na
    koniec roku, można przyjść do biura i wziąć osobiście. I
    jakoś nikt się burzy, ale może nie mam w sieci tylu
    malkontentów co tu na grupie ;-))))

  • 65. Data: 2010-08-11 21:35:24
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Dżisus, naprawdę twierdzisz, że mam obowiązek dyskutować z
    > ignorantami w takiej skali?
    > Zanim zaczniesz gardłować na jakiś temat wypadałoby
    > cokolwiek o nim wiedzieć.

    Daj mu już pokój bo się facet zagotuje ;-)). Tak jak mówisz,
    nie ma żadnego pojęcia o czym gada a pieprzy jak
    potłuczony....

  • 66. Data: 2010-08-11 21:48:18
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    Kolego, ale zauważ że odbiegłeś od tematu :-). W pierwotnym
    wątku chodziło o faktury dla klienta indywodualnego, więc
    nie ma mowy o comiesięcznych kosztach itp. A Ty gadasz o
    fakturach dla firm...

> [...]
    > na żądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić rachunek
    > potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.

    No i? Przecież operator wystawia faktury, inaczej jak by je
    wysłał elektronicznie?

> [...]
    > rachunku za wykonanie świadczenia, wystawia je w sposób
    > wadliwy albo odmawia ich wydania, podlega karze grzywny do

    J.w.

    > "art. 80 ust. 1 Ustawa Pr. Telekom art. 80 nb. 5.
    > Pobieranie opłaty za wysyłanie faktur jest niedozwolone"

    Żadna nowość. Ten koszt jest po prostu jedną ze składowych
    abonamentu :-). I to żadna tajemnica...

> [...]
    > - wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 17
    > października 2005 r. XVII Amc 73/04 (poz. 672 w rejestrze

    Zasadnicze pytanie brzmi: w jakiego typu umowach?? I jak to
    się ma do dostarczania faktur drogą elektroniczną? Bo brnąc
    dalej dojdziemy do absurdu polegającego na obowiązku
    wysyłania faktur tylko za zwrotnym potwierdzenie odbioru, bo
    zwykłym listem mogą nie dotrzeć ;-). Ja pałowałem się z
    jednym swoim klientem, który przytaczał dokładnie taką chorą
    argumentację. Też tak cwaniaczył, niestety przegrał ;-).

  • 67. Data: 2010-08-12 06:55:13
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kolego, ale zauważ że odbiegłeś od tematu :-). W pierwotnym wątku chodziło
    > o faktury dla klienta indywodualnego, więc nie ma mowy o comiesięcznych
    > kosztach itp. A Ty gadasz o fakturach dla firm...

    Nie do końca. Osoba fizyczna ma takze prawo do faktury ze względu na liczne
    przywileje podatkowe do których ta faktura jest często niezbędna. Sprzedawca
    nie ma prawa zapytac się "po co ci faktyra"
    Najprostrzym przykładem jest odliczenie za internet. Jezeli faktura za
    grudzień nie dotrze do odbiorcy i nie zapłaci za nią w grudniu to opłatę za
    internet za ten miesiąc nie może rozliczyć za ten rok podatkowy.

    > J.w.

    Żądanie opłaty za wydruk papierowej faktury jest więc odmową jej wydania.

    > Żadna nowość. Ten koszt jest po prostu jedną ze składowych abonamentu :-).
    > I to żadna tajemnica...

    Popieramy więc złodziejstwo bo dlaczego kioskarka nie może wprowadzić
    opłaty abonamentowej od każdego przechodnia?

    > Ja pałowałem się z jednym swoim klientem, który przytaczał dokładnie taką
    > chorą argumentację. Też tak cwaniaczył, niestety przegrał ;-).

    Miał słabego adwokata widać. Założę się że odpowiedni adwokat wycisnął by z
    ciebie soki aż byś chodził blady jak cień po ulicy.

    Marek

  • 68. Data: 2010-08-12 08:16:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości news:

    > Żądanie opłaty za wydruk papierowej faktury jest więc odmową jej wydania.

    Nie jest i raczej nikt rozsądny tego nie odmówi.
    Tyle że już Ci nie wyśle.

    > Popieramy więc złodziejstwo bo dlaczego kioskarka nie może wprowadzić
    > opłaty abonamentowej od każdego przechodnia?

    Jeśli będą przechodzić przez jej kiosk, to oczywiście że może.
    Jak sobie zażyczysz wysłania gazety do domu to też nie ma obowiązku
    zrobienia tego darmowo.

  • 69. Data: 2010-08-12 09:25:14
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Aleś Ty cwany, cwańszy od telewizora ;-). A popatrz, ja w swojej umowie z
    > klientami TVK i netu mam w pierwszym paragrafie napisane, że firma NIE
    > WYSYŁA faktur klientom indywidualnym.

    Ale co mnie obchodzi co masz w swoich umowach nabazgrane. Zresztą jak masz w
    umowie to klient podpisując taką umowe zgadza się na jej warunki. Temat jest
    o stosowaniu różnych sztuczek aby zmusić klienta do korzystania z czegoś
    czego nie było w pierwotnych umowach, a klientowi może nie być na ręke.

  • 70. Data: 2010-08-12 09:27:58
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Daj mu już pokój bo się facet zagotuje ;-)). Tak jak mówisz, nie ma
    > żadnego pojęcia o czym gada a pieprzy jak potłuczony....

    Kolejny "cfaniak" któremu "prywaciarstwo" do łba uderzyło.