    From: "Robert_J" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Czemu kablówki nalegają na fakturę elektroniczną
    Date: Wed, 11 Aug 2010 23:48:18 +0200
    <i3lvad$bm9$1@news.onet.pl> <i3lvd5$bqd$1@news.net.icm.edu.pl>
    <i3m06r$dv4$1@news.onet.pl> <1...@l...institute.com>
    <1...@b...poznan.pl>
    <4c6131c9$0$20999$65785112@news.neostrada.pl> <i3s943$qkl$1@news.onet.pl>
    <4c6252e5$0$22792$65785112@news.neostrada.pl> <i3tkug$fdi$1@news.onet.pl>
    <4c62704c$0$27040$65785112@news.neostrada.pl> <i3trtc$2n3$1@news.onet.pl>
    <4c627483$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <i3tsk0$4kp$1@news.onet.pl>
    <4c627737$0$22810$65785112@news.neostrada.pl> <i3ttb2$6p6$1@news.onet.pl>
    <4c627a54$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i3tu48$8rq$1@news.onet.pl>
    <4c62853a$0$20988$65785112@news.neostrada.pl> <i3u0on$g6i$1@news.onet.pl>
    <4c6289b2$0$27044$65785112@news.neostrada.pl> <i3u1rl$j0p$1@news.onet.pl>
    <4c628e3b$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <i3u30v$m2k$1@news.onet.pl>
    <i3u838$9i0$1@inews.gazeta.pl>
    <4c62ace7$0$21002$65785112@news.neostrada.pl>

    Kolego, ale zauważ że odbiegłeś od tematu :-). W pierwotnym
    wątku chodziło o faktury dla klienta indywodualnego, więc
    nie ma mowy o comiesięcznych kosztach itp. A Ty gadasz o
    fakturach dla firm...

    > § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej,
    > podatnicy prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są
    > na żądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić rachunek
    > potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.

    No i? Przecież operator wystawia faktury, inaczej jak by je
    wysłał elektronicznie?

    > art. 62 Kodeksu Karnego Skarbowego:
    > § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub
    > rachunku za wykonanie świadczenia, wystawia je w sposób
    > wadliwy albo odmawia ich wydania, podlega karze grzywny do
    > 180 stawek dziennych."

    J.w.

    > "art. 80 ust. 1 Ustawa Pr. Telekom art. 80 nb. 5.
    > Pobieranie opłaty za wysyłanie faktur jest niedozwolone"

    Żadna nowość. Ten koszt jest po prostu jedną ze składowych
    abonamentu :-). I to żadna tajemnica...

    > "Obowiązek zapłaty należności pomimo nie doręczenia
    > faktury został uznany za klauzulę niedozwoloną na
    > podstawie:
    > - wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 17
    > października 2005 r. XVII Amc 75/2004 (poz. 597 w
    > rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK),
    > - wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 17
    > października 2005 r. XVII Amc 73/04 (poz. 672 w rejestrze
    > klauzul niedozwolonych)"

    Zasadnicze pytanie brzmi: w jakiego typu umowach?? I jak to
    się ma do dostarczania faktur drogą elektroniczną? Bo brnąc
    dalej dojdziemy do absurdu polegającego na obowiązku
    wysyłania faktur tylko za zwrotnym potwierdzenie odbioru, bo
    zwykłym listem mogą nie dotrzeć ;-). Ja pałowałem się z
    jednym swoim klientem, który przytaczał dokładnie taką chorą
    argumentację. Też tak cwaniaczył, niestety przegrał ;-).