  • 11. Data: 2014-11-23 18:31:31
    Temat: Re: Czemu iPhone z 1G ramu jest szybszy od smartfona z Andkiem i 3G?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message
    news:fq247a5dlaq7da38o84vv9p80s54dk8ipd@4ax.com...

    > A po ch... owtwierac tyle aplikacji? NA TELEFONIE?

    No np. jedzie w tle Skype czy jakiś VoIP, ty rozmawiasz przez komórkę
    więc masz następny app "Telefon", w między czasie obgadujesz przez
    telefon transfer pieniędzy z banku, więc masz otwartą apkę swojego
    banku gdzie jesteś zalogowany, a jeszcze chcesz wziąć z e-maila numer
    konta aby zrobić kopiuj/wklej do apki bankowej to już masz 2 następne.
    Potem po zrobieniu przelewu w czasie konwersacji ta sama osoba
    mówi Ci o tym jakie fajne miała wakacje i że spotkała sławnego człowieka
    z którym zrobiła fotkę i wstawiła na facebooka, więc w czasie rozmowy
    otwierasz facebooka aby fotkę zobaczyć i ją omówić. Za chwilę temat się
    zmienia na inwestycje, rozmawiacie o domu który planujesz kupić, więc
    odpalasz jakiegoś apka do szukania nieruchomości (Redfin, Tulia, Zillow)
    i razem obgadujecie znalezione zdjęcia domów do sprzedania. Chwilę
    potem ta sama osoba mówi Ci, że ma problem z komputerem, abyś
    nie mógł przypadkiem sprawdzić czy coś możesz pomóc, więc nie
    rozłączając się w ciągu tej samej rozmowy wchodzisz na klienta VNC
    czy RemoteDesktop w swoim komputerze i rozmawiając z tą osobą
    sprawdzasz co jej nie działa - jak naprawiłeś komputer to możesz teraz
    pogadać o tym gdzie pójdziecie jutro do kina, otwieracie apkę z programem
    kin i teatrów, czytacie recenzje i tak dalej i tak dalej - przykłady można
    mnożyć.

  • 12. Data: 2014-11-23 18:32:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > tak na zupelnym marginesie... jakby kogos intereowala architektuar
    > Androida to tutaj mozan poczytac
    >
    > http://os.itec.kit.edu/downloads/sa_2010_braehler-st
    efan_android-architecture.pdf

    > Specjalnie polecam
    >
    > 3.3 Optimizations of memory allocation and usage

    Dzięki, przyda się!

  • 13. Data: 2014-11-24 07:45:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Nov 2014 11:31:31 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    numer
    > konta aby zrobić kopiuj/wklej do apki bankowej to już masz 2

    Nietrafiony przykład z tymi apkami bo w Amdroidzie aktywne jest tylko
    ta cześć aplikacji (activity), która jest na ekranie. Reszta jest
    zamrożona przez scheduler i zostanie aktywowana tylko po ponownym
    wywołaniu na wierzch. Stosowanie tutaj analogi PC, w której
    uruchomione aplikacje rezydują w pamięci i są aktywne jest mocno
    nietrafione.
    Wyjątkiem są te CZĘŚCI aplikacji mogące pracować w tle (serwisy), ale
    nie każda aplikacja może pracować w tle i jeśli już to jest to jej
    tylko fragment (service).
    Jeśli activity długo poleży na końcu stosu wywołań zostanie
    wymiecione z pamięci aby zrobić miejsce innym. Kiedy to nastąpi
    zależy od wielu czynników (długości stosu, użycia ram itp), ręczne
    usuwanie activity ze stosu wywołań z reguły nie ma sensu, bo to robi
    system.
    Podsumowując jak w swoim przykładzie możesz wywoływać pierdyliad
    aplikacji to w pamięci będzie kilka a z reguły aktywna jest tylko
    jedna, ta na ekranie.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-11-24 07:57:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Nov 2014 10:29:25 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > A po ch... owtwierac tyle aplikacji? NA TELEFONIE?

    Wielokrotnie zadajesz to pytanie i wielokrotnie było Ci tłumaczone,
    że to NIE SĄ już telefony ale komputery, których jedna z tysiąca
    funkcji to możliwość przeprowadzania rozmów i to wcale nie
    podstawowa.
    W moim przypadku funkcyjne i czasowe użycie PC w stosunku do
    smartfona jest jak 20/80. PC używam tylko do programowania i tylko z
    powodów wygodniejszej klawiatury. Wszystkie pozostałe rzeczy ma
    smartfonie. Np. nie wybrażam sobie, żebym musiał zasiadać przy PC (a
    co gorsza go włączać!) aby móc czytać/pisać na usenet.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2014-11-24 08:25:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    >Wielokrotnie zadajesz to pytanie i wielokrotnie było Ci tłumaczone, że to
    >NIE SĄ już telefony ale komputery, których jedna z tysiąca funkcji to
    >możliwość przeprowadzania rozmów i to wcale nie podstawowa.

    Tylko weź pod uwagę, że 99% gospodyń z Poznania nie widzi różnicy i ciągle
    używa ich jako telefonów. Ta sama reguła dotyczy użytkowników srajfona, nie,
    nie kupują ich bo obejrzeli zestaw tendencyjnie dobranych testów z sieci,
    przekazywanych przez pożytecznych idiotów - oni kupili dla podstawowego
    sramajzin.

  • 16. Data: 2014-11-24 09:10:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Nov 2014 08:25:05 +0100, "Ghost" <g...@e...com>
    wrote:
    > Tylko weź pod uwagę, że 99% gospodyń z Poznania nie widzi różnicy i
    ciągle
    > używa ich jako telefonów. Ta sama reguła dotyczy użytkowników
    srajfona, nie,

    A.L. jako inżynier i świetny specjalista w swojej dziedzinie chyba
    raczej nie utożsamia się z gospodyniami z Poznania, czy jednak?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-11-24 09:51:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    A.L. wrote:

    > A po ch... owtwierac tyle aplikacji? NA TELEFONIE?

    bo to nie ty otwierasz a system.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2014-11-24 10:20:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    wrote:
    srajfona, nie,

    >A.L. jako inżynier i świetny specjalista w swojej dziedzinie chyba raczej
    >nie utożsamia się z gospodyniami z Poznania, czy jednak?

    Z tego co widzę, używa telefonu do telefonowania głównie.

    Cała ta sraczka pt. dobierzmy zestaw testów z których wyjdzie, ze X lepsze
    od Y, a ekipa pożytecznych idiotów zrobi nam marketing wirusowy to po
    prostu bicie piany ku dobrobytowi producentów.

  • 19. Data: 2014-11-24 14:17:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

> [...]
    > wierzch. Stosowanie tutaj analogi PC, w której uruchomione aplikacje
    > rezydują w pamięci i są aktywne jest mocno nietrafione.

    Znowu mocno tniesz cytaty II i III generacji i być może to powoduje
    że gubisz kontekst wypowiedzi z I generacji cytatu na którą odpisujesz...
    Odpisywałem panu A.Lewando... na jego pytanie brzmiące:
    "A po ch... owtwierac tyle aplikacji? NA TELEFONIE?"

    Mówiliśmy o OTWIERANIU dużej ilości aplikacji i zajmowaniu pamięci
    operacyjnej. Bo jak sam wiesz, to czy aplikacja jest zamrożona czy
    aktywna to i tak pamięć operacyjną okupuje, aby możliwe było jej
    szybkie "odmrożenie" (zaktywowanie) w razie potrzeby...

    A więc jak aktywnie używasz smartfona do wielu innych czynności
    (oprócz dzwonienia) to szybko pamięć operacyjną zapełnisz appkami
    które otwierasz i fakt że następna otwarta aplikacja będzie potrzebować
    pamięci spowoduje akcje wymiatania z pamięci operacyjnej apek które
    od dawna nie są aktywne... I telefon zacznie przymulać.

    > Podsumowując jak w swoim przykładzie możesz wywoływać pierdyliad aplikacji
    > to w pamięci będzie kilka a z reguły aktywna jest tylko jedna, ta na
    > ekranie.

    Ale proces wymiatania ich z pamięci i całe zarządzanie tą pamięcią
    będzie muliło i sprawiało szybko że telefon będzie się męczył
    i pracował powolnie przed oczami użytkownika...

  • 20. Data: 2014-11-24 14:31:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > smartfonie. Np. nie wybrażam sobie, żebym musiał zasiadać przy PC
    > (a co gorsza go włączać!) aby móc czytać/pisać na usenet.

    A ja myślę, że gdybyś do usenetu zasiadł przed porządnym ekranem
    peceta gdzie widziałbyś lepiej kto komu na co odpisuje i nie musiał
    ograniczać się do interpretacji ostatniej odpowiedzi to Twoje teksty
    mogłyby się poprawić nieco na jakości merytorycznej...
    Widać, że mały ekranik smartfona wpływa negatywnie na to co piszesz
    bo gubisz kontekst wypowiedzi i nie masz łatwego dostępu do cytatów
    II i III generacji ustanawiających szerszy kontekst Twojej wypowiedzi.

    Co do programowania na pececie to jestem prawie pewny, że
    nie *tylko* o klawiaturę chodzi więc nas tu nie bujaj :-)))
    Pecet wygrywa nad smartfonem przy programowaniu faktem
    że można mu podłączyć 2-3 duże monitory na których widać
    więcej przy pisaniu programów... :-)

    Ja tak samo jak Ty nie wyobrażam sobie programowania
    na smartfonie - mam w biurze dwa duże monitory o dużej
    rozdzielczości i przydałoby się czasem aby mieć jeszcze 2...
    Zwłaszcza gdy analizujesz duży program napisany przez
    kogoś innego i musisz się połapać co gdzie i kiedy się dzieje...
    Datasheet scalaka na jednym monitorze, programy na 2-3 innych :-)

    Swoją drogą do mojego iPhone mogę podłączyć jaką tylko chcę
    klawiaturę BT - najbardziej wyśmienitą jaką tylko sobie zamarzę.
    Twój smartfone tego nie obsługuje? LOL!
    A to pech, mógłbyś na nim pisać swoje programy ;-)