  • 11. Data: 2009-12-19 10:21:48
    Temat: Re: Czemu bateryjki umierają?
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl>

    > podziałało i... dalej to samo. Dziwne. Czy takie nowe bateryjki trzeba
    > jakoś specjalnie potraktować? Stare trzymały z 5 lat, a te kilka
    miesięcy...

    Używam tych bateryjek do innego sprzętu i stwierdzam że nastąpił znaczący
    spadek ich jakości, ale nie aż taki aby padały nagle.
    Podejrzewam że spowodowane jest to upływnością elektrolitu który blokuje tą
    baterię. Nie należy się oszukiwać, warunki wewnątrz komputera są okropne dla
    kondensatorów, ostatnio przytrafiło mi się nawet kilka płyt Asusa w których
    upływność dała znać o sobie już w czasie gwarancji.
    Jeśli jesteś "lutujący" to spróbuj wymienić kondensator elektrolityczny w
    okolicach baterii BIOSu, zwykle nie ma tam innych i łatwo go znajdziesz.
    Weź pod uwagę że płytki do PC są wielowarstwowe i wymiana nie jest banalna,
    płytka bardzo odbiera ciepło.
    Przy okazji wyczyść płytę, może upływność jest przez lekko zawilgocony kurz?
    A stan baterii możesz prawdzić podpinająć równolegle do niej opornik rzędu
    1K i mierząc co kilka godzin napięcie, w internecie znajdziesz pojemność
    baterii i oszacujesz ile powinna wytrzymać
    Piotr

  • 12. Data: 2009-12-19 11:52:20
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mateusz Viste wrote:
    > Albo to nie TO "Sony", albo odrzut z taśmy produkcyjnej, odkupiony za
    > grosze przez polskiego handlarza, albo po prostu bateria która od kilku
    > lat leżakowała pod ladą w sklepie...

    Dokladnie. Popularne baterie (m.in. Vinnic), dostepne przede wszystkim na
    bazarach i w sklepikach ze wszystkim (choc nie tylko) to niestety szajs. A
    np. Renate ciezko znalezc, ogolnie firmowki sa bardzo drogie.

    --
    KILu

  • 13. Data: 2009-12-19 11:59:02
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    > Witam,
    >
    > mam około 20 komputerów sprzed 7 lat. Gdzieś z 2 lata temu zaczęły
    > umierać bateryjki. Przy starcie pojawia się info, że bios zgubił dane,
    > ple,ple,ple... No więc powymieniałem bateryjki na nowe, chwilę
    > podziałało i... dalej to samo. Dziwne. Czy takie nowe bateryjki trzeba
    > jakoś specjalnie potraktować? Stare trzymały z 5 lat, a te kilka miesięcy...

    A gdzie kupione te bateryjki? Bo ja kiedyś kupiłem na Allegro i właśnie tak
    się zachowywały.

    Zrobiłem "bateryjkę zastępczą" z dwustronnego laminatu z dolutowanymi
    przewodami, które wyprowadziłem na zewnątrz i zainstalowałem koszyk na dwie
    bateryjki R-6. Wstawiłem dwa "paluszki" LR-6 i trzymają już ponad 3 lata, a
    jak w końcu padną, to nowe kupię w dowolnym kiosku i do wymiany nie będę
    potrzebował otwierać obudowy. Polecam.

  • 14. Data: 2009-12-19 12:31:12
    Temat: Re: Czemu bateryjki umieraj??
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PP" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Podejrzewam że spowodowane jest to upływno?ci? elektrolitu który blokuje t?
    > baterię. Nie należy się oszukiwać, warunki wewn?trz komputera s? okropne dla
    > kondensatorów, ostatnio przytrafiło mi się nawet kilka płyt Asusa w których
    > upływno?ć dała znać o sobie już w czasie gwarancji.

    Nie, po prostu Asus tnie koszty na wszystkim i jakość jest jak z odpadów. Zbyt
    dużo asusów padło wśród moich znajomych.

  • 15. Data: 2009-12-19 13:08:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 22:38:24 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Bo jak wstawiasz baterie w miejsce akumulatora

    Ale ściemniasz :) Po prostu gość trafił na jakiś szajs bateryjkowy.
    --
    Jacek

  • 16. Data: 2009-12-19 13:14:30
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Chyba nie bios, a po prostu zegar.
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-12-19 13:31:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Saturday 19 December 2009 14:14, ąćęłńóśźż wrote:
    > Chyba nie bios, a po prostu zegar.

    Nie takie "po prostu"...
    Bateryjka podtrzymuje BIOS *i* zegar.

    Parametry BIOSu przechowywane są w pamięci ulotnej...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 18. Data: 2009-12-19 14:45:12
    Od: Szymon Wróblewski <s...@S...onet.pl>

    > Parametry BIOSu przechowywane są w pamięci ulotnej...
    Nie wszystkie...
    --
    Pozdro
    Simon

  • 19. Data: 2009-12-19 15:02:27
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    To chyba w Twojej własnej.
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-12-20 13:47:48
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > To chyba w Twojej własnej.

    Bateria na typowej plycie glownej typowego PC podtrzymuje zegar, a takze
    ustawienia programu Setup (siedzacego w nieulotnej pamieci eeprom),
    zapisane w wykonanej w technologii CMOS pamieci SRAM o malenkiej
    pojemnosci, rzedu setek bajtow.

    Na marginesie, poczytaj o poprawnym cytowaniu na grupach dyskusyjnych.

    --
    KILu