  • 61. Data: 2024-05-26 22:56:06
    Temat: Re: Czas umierać.
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    OIDP stuknięcie w widełki było różne od "1". Ale pamięć jest zawodna.

    -----

  • 62. Data: 2024-05-27 09:08:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.05.2024 o 22:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > OIDP stuknięcie w widełki było różne od "1". Ale pamięć jest zawodna.
    Przez ten kondensator przy dzwonku i cewkę dzwonka?

    W którym momencie tarcza odłączała słuchawkę? W trakcie jej naciągania?
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.Nsf/download.xsp/WDU20
    021701393/O/D20021393.pdf

    Robert

  • 63. Data: 2024-05-27 09:26:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2024 09:08:27 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Przez ten kondensator przy dzwonku i cewkę dzwonka?
    >
    > W którym momencie tarcza odłączała słuchawkę? W trakcie jej naciągania?
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.Nsf/download.xsp/WDU20
    021701393/O/D20021393.pdf

    Błędny link.
    Dałeś do rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    OIDP tarcza odłączała już po niewielkim naciągnięciu.
    Ponadto w Polsce były chyba dwa typy "pulsowania" różniące się stosunkem
    przerwa/zwarcie - nie pamiętam już.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 64. Data: 2024-05-27 09:37:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 09:26, Adam pisze:

    021701393/O/D20021393.pdf

    > Błędny link.
    > Dałeś do rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    https://static.elektroda.pl/attach/klasycznyaparatte
    lefoniczny_338.jpg

    > OIDP tarcza odłączała już po niewielkim naciągnięciu.
    > Ponadto w Polsce były chyba dwa typy "pulsowania" różniące się stosunkem
    > przerwa/zwarcie - nie pamiętam już.

    A w aparatach z tego powodu był jakiś mechanizm dopasowujący?

    Robert

  • 65. Data: 2024-05-27 17:12:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 May 2024 09:37:08 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > https://static.elektroda.pl/attach/klasycznyaparatte
    lefoniczny_338.jpg

    > A w aparatach z tego powodu był jakiś mechanizm dopasowujący?

    W tych z tarczą to nie - czy to nie był jeden standard dla całej
    Europy?

    Za to cos mi się kojarzy, ze może w modemie był wybór, może w jakimś
    elektronicznym telefonie ...

    J.

  • 66. Data: 2024-05-27 17:20:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 May 2024 14:31:31 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > Zepsuł się router, internetu brak, rozpacz. Miałem jakiś ADSL/VDSL,
    > co mi został po miedzianym łączu, pojechałem wspomóc. Synchronizuje
    > się na 2,5 Mbps, ale dane logowania odleciały ze starym routerem.
    > Trzeba dzwonić na infolinię, by coś poradzili. Ta neostrada jest na
    > drucie, na którym już nie ma telefonu, biorą "za utrzymanie linii".
    > Ale w domu stacjonarny telefon jest, na drugiej parze. Czemu tak?
    > Nie wiem, ale przychód z dwóch linii lepszy niż z jednej, ktoś za
    > czasów nieboszczki tepsy mógł takie rozwiązanie zasugerować.

    A może płacą za jedną linie? :-)

    > Infolinia wysłała SMS z loginem i hasłem, poszło gładko. Ale od razu
    > namówili do uorządkowania instalcji. Więc będzie (od poniedziałku)
    > światłowód, a w nim telefon z tej drugiej linii. Widać już nie chcą
    > miedzi, nawet jak ktoś chciałby za nią płacić. Rozumiem, że koszty
    > utrzymania większe od przychodów.

    Troche dziwne by to było, chyba ze jakies oplaty za licencje na
    starych centralach, albo "wskaźniki" trzeba poprawić.

    > Tam, gdzie ktoś ma tylko telefon (są jeszcze tacy), kabelek w budynku
    > centrali może trafiać do funkcjonalnego odpowiednika FunBoksa. Działa,
    > nikt na infolinię nie dzwoni, więc tak to trwa.

    Zapewne, tylko właśnie - w budynku centrali, czy gdzies wczesniej, np
    w piwnicy bloku, albo gdzies pod blokiem ...

    > Ale gdyby zadzwonił, to może też by namawiali.

    Kiedys namawiali. Potem namawiali na swiatłowód :-)
    No dobra - namawiali tych z DSL.

    > Choć tu trudniej, bo dla klienta dodatkowe pudełko w domu to żaden fun.

    Ale to przeciez nie trzeba klientowi mówić ... przed podpisaniem umowy
    :-)

    J.

  • 67. Data: 2024-05-27 18:57:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Troche dziwne by to było, chyba ze jakies oplaty za licencje na
    > starych centralach, albo "wskaźniki" trzeba poprawić.

    Nie, po prostu nie chcą miedzi. I ja ich rozumiem -- utrzymanie
    ciągłości pary na drodze od centrali do klienta to spory kłopot.
    Odcinków bywa wiele, każde złącze może sie popsuć, trzeba pilnować
    co z czym się łączy.

    > Ale to przeciez nie trzeba klientowi mówić ... przed podpisaniem umowy

    Klient ma dwa tygodnie na odstąpienie, bo przecież zawarł umowę poza
    lokalem przedsiębiorcy. No dobra, o tym prawie też można mu nie mówić,
    ale... Z tego co zrozumiałem, oni gotowi są nawet przysłać technika do
    domu, by zrobił prezentacjję, jakby to były jakieś garnki. I to też
    rozumiem. W tej technice wytarczy wpiąć patchcord w najbliższe wolne
    gniazdko na słupie, w szafie czy w studzience -- i działa. To się
    proste zrobiło.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2024-05-28 00:45:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > W tych z tarczą to nie - czy to nie był jeden standard dla całej
    > Europy?
    >
    > Za to cos mi się kojarzy, ze może w modemie był wybór, może w jakimś
    > elektronicznym telefonie ...

    AT&Pn Sets pulse dial make/break ratio.
    AT&P0 U.S./Canada ratio, 39%/61%
    AT&P1 U.K. ratio, 33%/67%

    Aczkolwiek nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, by miało to znaczenie.
    Polska teoretycznie chyba miała mieć tak jak USA, w każdym razie wydaje
    mi się, że tak te modemy domyślnie były ustawione.

    W elektronicznym telefonie nie pamiętam niczego takiego. Może w środku.
    Telefony były na jakiś rynek i raczej nie był to wspólny rynek PL-GB.
    Aczkolwiek możliwe, że takie np. Gigasety dało się przeprogramować
    całkowicie (= nie wymagały zmian hw, pomijając kształt wtyczki).

    Niemieckie modemy (telefony chyba nie?) miały BLACKLISTING itd.
    Jednolity standard dla Europy to raczej późniejsze czasy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 69. Data: 2024-05-28 09:03:13
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Pamiętam, że wiele razy ustawiałem Szwecję jako najbardziej zgodną, jeśli nie było
    Polski na liście menu urządzenia (zwykle faksu).
    Sporo aparatów sprzedawanych w PL miało mikroprzełącznik z tyłu lub pod spodem, np.
    mój Veris ma do wyboru pozycje T 1.5 lub 2.0 (od
    lat ustawione jest 1.5, ale nie wiem czy ma znaczenie przy wybieraniu? T to Time czy
    Tone?). Gdzieś mam pudełko z instrukcją jakby
    co.

    -----

  • 70. Data: 2024-05-28 09:08:19
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Nie można nie mówić.
    Trzeba mieć podpisany papier, że się poinformowało o prawie do odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość.
    A jeśli wizyta u klienta nie była umówiona, to wydłużono czas do jednego miesiąca.
    No oczywiście można "na kuriera": o tu tu i tu podpisiki dowodziku nie trzeba to dla
    Pana i lecem ;-)

    -----