eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaCzas umierać. › Re: Czas umierać.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.alfa.uwb.edu.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Czas umierać.
    Date: Fri, 24 May 2024 14:31:31 +0200
    Organization: : : :
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <uv0rre$lv2$1$nadir@news.chmurka.net>
    <v0m7m2$u6l$1$PiotRek@news.chmurka.net> <v1bkph$2qf9l$1@dont-email.me>
    <v1cnfl$8sp$1$michalj@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v1di85$1jm$2$michalj@news.chmurka.net>
    <v220od$r6q$1@mercurialis.man.poznan.pl>
    <3...@h...invalid>
    <v2dj6a$3hbn6$1@dont-email.me>
    <2...@h...invalid>
    <juoroorqd1bi$.18eksagzppm9.dlg@40tude.net>
    <v2hkin$oto$1$michalj@news.chmurka.net>
    <v2icie$c33$1$bosch@news.chmurka.net>
    <10pli4p6vqjpp$.lyrntbynbx0z$.dlg@40tude.net>
    <1da497fgcjcnw$.1chtal94r1a9w.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1ijnqaarh8q5r.ijwk3f5o4cft$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v2lf1a$gh5$2$michalj@news.chmurka.net>
    <1cqxd24n4be0n$.qdz7ea7vlzhv$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1wf1rp8z8a1n8.160jnwntiemy8$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="alfa.uwb.edu.pl:212.33.73.136";
    logging-data="3173072"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-9 (Linux)
    Cancel-Lock: sha1:byc6TJrJG2djEhF32nD35/qK9SI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:243632
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan J.F napisał:

    >> Ja to nawet podejrzewam, że z Excela wyszło tak, że klientowi
    >> zamawiającemu tylko telefom, najlepiej jest zainstalować
    >> światłowód GPON.
    >
    > Jest to bardzo możliwe, tylko nie wiem czy tacy klienci jeszcze są.
    > Więc raczej chodzi o stare numery, które klienci utrzymują,
    > a Orange ... IMHO - widac było pewien nacisk na rezygnacje ze starej
    > centrali, ale jakis taki umiarkowany.
    >
    > Tylko jak ktoś sugerował - te stare centrale już dawno zastąpili
    > nowszymi pudełkami.
    >
    > I nawet jak do klienta miedziany kabel dochodzi, to nie wiadomo do
    > czego i gdzie drugi koniec teraz podpięty.

    Jestem na bieżąco, bo ledwie kilka dni temu znajomi prosili o pomoc.
    Zepsuł się router, internetu brak, rozpacz. Miałem jakiś ADSL/VDSL,
    co mi został po miedzianym łączu, pojechałem wspomóc. Synchronizuje
    się na 2,5 Mbps, ale dane logowania odleciały ze starym routerem.
    Trzeba dzwonić na infolinię, by coś poradzili. Ta neostrada jest na
    drucie, na którym już nie ma telefonu, biorą "za utrzymanie linii".
    Ale w domu stacjonarny telefon jest, na drugiej parze. Czemu tak?
    Nie wiem, ale przychód z dwóch linii lepszy niż z jednej, ktoś za
    czasów nieboszczki tepsy mógł takie rozwiązanie zasugerować.

    Infolinia wysłała SMS z loginem i hasłem, poszło gładko. Ale od razu
    namówili do uorządkowania instalcji. Więc będzie (od poniedziałku)
    światłowód, a w nim telefon z tej drugiej linii. Widać już nie chcą
    miedzi, nawet jak ktoś chciałby za nią płacić. Rozumiem, że koszty
    utrzymania większe od przychodów.

    Tam, gdzie ktoś ma tylko telefon (są jeszcze tacy), kabelek w budynku
    centrali może trafiać do funkcjonalnego odpowiednika FunBoksa. Działa,
    nikt na infolinię nie dzwoni, więc tak to trwa. Ale gdyby zadzwonił,
    to może też by namawiali. Choć tu trudniej, bo dla klienta dodatkowe
    pudełko w domu to żaden fun.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: