  • 1. Data: 2011-05-25 06:08:56
    Temat: Czas "propagacji" przekaźnika
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Czy ktoś oszacował opóźnienie wnoszone przez niewielki przekaźnik ( z
    cewką zbocznikowaną diodą gaszącą ) sterowany kluczem np. typu MOSFET ?
    Chodzi o czas od zaniku sterowania aż do całkowitego rozwarcia styków.
    Jak ten czas minimalizować ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-05-25 06:28:08
    Temat: Re: Czas "propagacji" przekaźnika
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 25 Maj, 08:08, PeJot <P...@o...pl> wrote:
    > Czo em.
    >
    > Czy kto oszacowa op nienie wnoszone przez niewielki przeka nik  ( z
    > cewk zbocznikowan diod gasz c ) sterowany kluczem np. typu MOSFET ?
    > Chodzi o czas od zaniku sterowania a do ca kowitego rozwarcia styk w.
    > Jak ten czas minimalizowa ?
    >
    > --
    > P. Jankisz

    Uszanowanie

    Poszukaj danych katalogowych , a w nich czas zadziałania / powrotu
    Szacunkowo to kilka - kilkadziesiąt milisekund .
    Link do przykładowego katalogu :
    www.katalog.micros.com.pl/pdf/micros.przekazniki.pdf

    --
    SP4OLN

  • 3. Data: 2011-05-25 06:28:31
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czas od zaniku sterowania aż do całkowitego rozwarcia styków. Jak ten czas

    Zamiast diody dać diodę + diodę Zenera na odpowiednie napiecie, by wytrzymał
    klucz. Wtedy część energii zmagazynowanej zostanie rozproszona w diodzie.
    --
    Pozdr
    EM

  • 4. Data: 2011-05-25 06:54:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 May 2011 08:08:56 +0200, PeJot wrote:
    >Czy ktoś oszacował opóźnienie wnoszone przez niewielki przekaźnik ( z
    >cewką zbocznikowaną diodą gaszącą ) sterowany kluczem np. typu MOSFET ?
    >Chodzi o czas od zaniku sterowania aż do całkowitego rozwarcia styków.

    Mosfety to nie wiem , ale kontaktrony bez diody sie wyrabiaja w
    milisekunde.

    >Jak ten czas minimalizować ?

    Podniesc napiecie rozladowania. Czyli nie zbocznikowany dioda ktora w
    petli ma 0.7V, ale wsadzic tam transila, dolozyc zenerke lub opornik,
    moze uklad gasika RC zamiast diody, albo przez diode odprowadzic do
    innego, wyzszego napiecia zasilania.

    Albo wywalic te diode - moze tranzystor sobie poradzi i wytrzyma.
    Bipolarny powinien :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-05-25 07:04:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.05.2011 08:08, PeJot pisze:
> [...]
    > cewką zbocznikowaną diodą gaszącą ) sterowany kluczem np. typu MOSFET ?
    > Chodzi o czas od zaniku sterowania aż do całkowitego rozwarcia styków.
    A nie możesz użyć (opto)triaka?

    Michoo

  • 6. Data: 2011-05-25 07:17:32
    Temat: Re: Czas "propagacji" przeka?nika
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Albo wywalic te diode - moze tranzystor sobie poradzi i wytrzyma.
    > Bipolarny powinien :-)

    Jakiś czas.
    P.G.

  • 7. Data: 2011-05-25 07:19:29
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zamiast diody dać diodę + diodę Zenera na odpowiednie napiecie, by
    > wytrzymał klucz. Wtedy część energii zmagazynowanej zostanie rozproszona w

    Sterującego przekaźnikiem MOSFETa też da się powoli wyłączać ;-)
    P.G.

  • 8. Data: 2011-05-25 07:55:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >>
    > Jakiś czas.

    A nawet dluzej. W koncu jesli zenerka wytrzymuje, to czemu
    trojwarstwowy kawalek krzemu nie mialby wytrzymac.

    J.

  • 9. Data: 2011-05-25 07:58:05
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-05-25 08:54, J.F. pisze:

    > Mosfety to nie wiem , ale kontaktrony bez diody sie wyrabiaja w
    > milisekunde.

    Fajnie by było, ale kontaktronem nie puszczę 8 A AC, a przekaźnikiem tak.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2011-05-25 07:59:44
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-05-25 08:28, SP4OLN pisze:

    > Poszukaj danych katalogowych , a w nich czas zadziałania / powrotu
    > Szacunkowo to kilka - kilkadziesiąt milisekund .

    Dane katalogowe to jedno, ale mnie chodzi o realne opóźnień w całym
    układzie przekaźnik z kluczem i układem gaszącym.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem