  • Data: 2009-05-25 05:41:10
    Temat: Re: Czas pracy dysków
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Sun, 24 May 2009 13:18:37 +0200,
    > Osadnik <o...@w...pl> screamed:

    > Dla mnie istotną rzeczą jest możliwość powrotu do stanu sprzed pewnych
    > zmian. Do momentu ustabilizowania się btrfs, wtedy zmiany cofnąć będę
    > mógł dużo łatwiej

    Dane nad którymi pracuje wtedy tez odlecą. Dopuszczam tylko jednodniowe
    zmiany.

    > To w zasadzie żadna filozofia. Jeden dysk z danymi online i drugi
    > podpinany od czasu do czasu do wykonania synchronizacji danych.

    1. trzeba o tym pamiętać, nie po to wynaleziono komputery by trzeba było
    o tym pamiętać.
    2. Podłączenie, rozkręcanie wszystkiego i przechowywanie dysku kilka
    elementów które poprawiają humor każdego dnia. zwłaszcza ze przy 640GB
    aplikacje robiące backup pracują OKROPNIE wolno bo jak maja zrobić kopie
    różnicową to muszą sprawdzić WSZYSTKIE pliki a to trochę trwa.

    Przez jakiś czas miałem RAID1, dysk jeden padł i co? i dalej grało.
    awarie typu palący sie zasilacz czy przepięcia od piorunów są znacznie
    rzadsze niż badsectory i podobne (przy najmniej u mnie gdzie dyski
    wymieniłem 4 razy w ciągu 3 lat.