  • Data: 2009-05-24 21:21:38
    Temat: Re: Czas pracy dysków
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In the darkest hour on Sun, 24 May 2009 13:18:37 +0200,
    Osadnik <o...@w...pl> screamed:

    > nie tyle co backup co brak głupawki przeinstalowywania systemie i
    > kopiowania wszystkiego w pospiechu bo dysk musi iść na gwarancje.
    >
    > Jak często awarii ulegają całe macierze RAID a jak często pojedyncze
    > dyski...

    Dla mnie istotną rzeczą jest możliwość powrotu do stanu sprzed pewnych
    zmian. Do momentu ustabilizowania się btrfs, wtedy zmiany cofnąć będę
    mógł dużo łatwiej

    > Pamiętanie o backupie sie nie sprawdza w moim wydaniu. a automatyczne
    > włączanie sie backupu doprowadza do szału kiedy akurat cos robimy.
    > komputera nie bede zostawiał na noc by sie backup zrobił. niech sie robi
    > samodzielnie przecież po pierwszym zbackupowaniu ilość danych
    > zmieniających się bedzie niewielka. A program taki jak cobian backup
    > musi wszystko przeliczyć na nowo no i program nie dobiera sie do skóry
    > plikom systemowym aktualnie używanym.
    >
    > możesz jakieś szczegóły dać odnośnie tego "1+1 rsync"

    To w zasadzie żadna filozofia. Jeden dysk z danymi online i drugi
    podpinany od czasu do czasu do wykonania synchronizacji danych. W
    przypadku Windows zamiast rsynca można użyć całkiem znośnego robocopy
    (przynajmniej w przypadku Visty).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 23:17:59 user up 12082 days, 11:12, 1 user, load average: 0.97, 0.50, 0.84 ]

    The secret of a successful marriage is not to be at home too much.