  • 1. Data: 2013-11-03 12:15:42
    Temat: Czas na Blu Ray
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Płytki DVD są bardzo tanie oraz napędy DVD. Ale gdy chcemy mieć trwały
    wieczny zapis Archive Grade to najtańsze płytki sa droższe niż rok temu i
    już przestają być produkowane.
    Natomiast płytki BR są coraz tańsze, napędy już nie takie drogie i dla
    Archival Grade nie jest taka wielka różnica jak dla DVD. Gdy chcemy coś
    zarchiwizować to chyba będę musiał przejść na BluRay.

  • 2. Data: 2013-11-03 13:02:18
    Temat: Re: Czas na Blu Ray
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > Archival Grade nie jest taka wielka różnica jak dla DVD. Gdy chcemy coś
    > zarchiwizować to chyba będę musiał przejść na BluRay.

    Zaraz, patrzyłem na DVD, natomiast nie widać nigdzie Blu Ray Archive Grade

  • 3. Data: 2013-11-03 13:35:07
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 3 Nov 2013 12:15:42 +0100, Borneq napisał(a):

    > Natomiast płytki BR są coraz tańsze, napędy już nie takie drogie i dla
    > Archival Grade nie jest taka wielka różnica jak dla DVD. Gdy chcemy coś
    > zarchiwizować to chyba będę musiał przejść na BluRay.

    A te BR plytki Archival Grade sa w praktyce jak trwale?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2013-11-03 14:26:37
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości
    > A te BR plytki Archival Grade sa w praktyce jak trwale?

    No właśnie pewien kłopot, bo jak patrzyłem to Archive Grade są tylko DVD a
    nie BR. Choć z drugiej strony _zwykłe_ BR mają być trwalsze i bardziej
    odporne na zarysowania.

  • 5. Data: 2013-11-03 17:25:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Borneq pisze tak:

    > Choć z drugiej strony _zwykłe_ BR mają być trwalsze i bardziej
    > odporne na zarysowania.

    Tych bardzo ważnych dvd nie ruszałem. Nie było szansy na zarysowanie to
    wzięły i zardzewiały przy brzegu. Płyty były nagrane do pełna i
    brzegowe pliki przepadły :/

    --
    Piter

  • 6. Data: 2013-11-03 17:32:10
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Tych bardzo ważnych dvd nie ruszałem. Nie było szansy na zarysowanie to
    > wzięły i zardzewiały przy brzegu. Płyty były nagrane do pełna i
    > brzegowe pliki przepadły :/

    Płyty BR mają byc trwalsze niż DVD, z tego co się pytałem to najlepsze są
    Panasonic, standardowe wytrzymują 50 lat. Opakowanie 10szt 44,99zł

  • 7. Data: 2013-11-03 19:47:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Borneq wrote:
    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Płyty BR mają byc trwalsze niż DVD, z tego co się pytałem to
    > najlepsze są Panasonic, standardowe wytrzymują 50 lat. Opakowanie
    > 10szt 44,99zł

    tak realnie to chyba jednak najbardziej sensownym sposobem archiwizacji
    dużych ilości danych są jednak HDD, podłączane tylko na czas archwizacji do
    systemu.

  • 8. Data: 2013-11-03 20:23:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek Dyjor pisze tak:

    > tak realnie to chyba jednak najbardziej sensownym sposobem
    > archiwizacji dużych ilości danych są jednak HDD, podłączane tylko
    > na czas archwizacji do systemu.

    Tak, plusem HDD jest też możliwość trzymania dużych plików, które nie
    zmieszczą się na płytę i szybkość kopiowania danych.

    Na minus groźba utraty wielu GB małych plików na raz w razie awarii
    dysku, bardziej bolesna niż utrata 4.7 Gb na dvd. Pokusa dogrywania
    często i mało.

    Płyty jeśli nagrywać to raz do pełnej pojemności. Płytę można bez obaw
    wsadzać do zawirusowanych komputerów. Płyty nie trzeba pilnować i
    chronić przed zmianą zawartości.

    Pendrive. Dwa do portów z tyłu płyty głównej (żeby nie kusiło wyciągać)
    na Moje Dokumenty i synchronizacja pomiedzy nimi ;)

    --
    Piter

  • 9. Data: 2013-11-04 09:55:08
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Borneq nabazgrał(a):

> [...]
    > Archival Grade nie jest taka wielka różnica jak dla DVD. Gdy chcemy coś
    > zarchiwizować to chyba będę musiał przejść na BluRay.

    Pojemnościowo nie warto, lepiej HDD.
    Co do bezpieczeństwa pakietów po 25GB to HGW bo nikt nie zna trwałości
    płytek.
    Na razie co do trwałości to odmówiła mi płyta z filmem Cassino Royale bo
    pierwsza warstwa zaczęła po latach przeskakiwać co 30 sec. Ale co ciekawe
    mail do dystrybutora i wymienili bez problemu na nową sztukę po X latach bez
    paragonu/fa bo kto by to trzymał.

  • 10. Data: 2013-11-04 13:34:38
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 09:55:08 +0100, Chris napisał(a):

> [...]
    > mail do dystrybutora i wymienili bez problemu na nową sztukę po X latach bez

    No to sie zaraz zacznie lawina maili "byznesmenow" z zepsutymi plytami BR,
    jak juz bylo z padami do XBOXa 360 ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K