  • 21. Data: 2014-05-13 21:55:07
    Temat: Re: Czary mary z pralką
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Mam kocioł Broetje i nawet nie ruszy w "złym" położeniu N i L.
    Serwisant zapomniał mi o tym powiedzieć i po odmalowaniu kotłowni minęło
    kilka godzin zanim zaskoczyłem co może być przyczyną problemów z
    odpaleniem pieca:)
    Piotr

  • 22. Data: 2014-05-13 22:27:58
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 13.05.2014 o 18:51 mkonst <m...@n...pl> pisze:

    > One nie są wrażliwe, one po prostu nie ruszą przy odwrotnym podłączeniu,
    To jest efekt do d..y zaprojektowanej elektroniki, miałem kiedyś termeta i
    z walczyłem z tą elektroniką, większego g..a dawno nie widziałem, dla
    porównania stary valiant mimo że także korzysta z sieci do zasilania
    elektrody wykrywania płomienia, nie ma problemu z biegunowością sieci.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2014-05-14 09:13:29
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > Nie rozumiem !!

    Którego słowa?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 24. Data: 2014-05-16 04:09:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
    > istrukcji stoi ze to ma cos wspólnego z prądem jonizacji płomienia
    > zapłonowego.

    Zamiana L z N zamienia zapewne polaryzację tej jonizacji :-)))

  • 25. Data: 2014-05-16 13:19:33
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu piątek, 16 maja 2014 04:09:28 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Zamiana L z N zamienia zapewne polaryzacjďż˝ tej jonizacji :-)))

    Polaryzację nie, ale wartość napięcia jonizującego już tak.
    Sprawa jest prosta: faza->powielacz->iskrownik->uziemiona dysza palnika.
    Jeśli jako fazę podłączymy faktycznie fazę, wszystko działa jak należy, do powielania
    mamy 230V (RMS) mierzone między fazą a ziemią. Jeśli jednak zamienimy L z N, do
    powielania nie będzie już 230V, tylko te max kilka woltów, które będzie do dyspozycji
    między PE a N, ponieważ jedno z drugim jest w odległym końcu instalacji zwarte.

  • 26. Data: 2014-05-17 00:51:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-13 21:45, uzytkownik pisze:

> [...]
    > jonizacji gazów znajdujących się w płomieniu. Masa kotła znajduje się na
    > potencjale "0V", bo jest połączona z przewodem PE. Jeżeli więc ktoś
    > podłączy odwrotnie kocioł to na elektrodzie jonizacyjnej pojawi się
    > także potencjał "0V" i nie popłynie prąd jonizacji po odpaleniu palników.
    > W takiej sytuacji elektronika kotła zamknie zawór gazowy,
    > "stwierdzając", ze nie nastąpiło zapalenie palnika i wyświetli stan
    > awaryjny. Niektóre kotły mają elektronikę, która nawet nie pozwoli na
    > próbę odpalenia przy odwrotnym podłączeniu.

    Czyli innymi słowy, kocioł powoduje ryzyko przeniesienia potencjału 230V
    na sieć gazową (w razie awarii instalacji PE). A wystarczyłoby dać
    proste trafko separacyjne o wydajności prądowej rzędu 10mA i byłoby
    bezpieczniej i bez kłopotów z polaryzacją przewodów w gniazdku.

  • 27. Data: 2014-05-17 00:55:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

> [...]
    > trafko separacyjne o wydajności prądowej rzędu 10mA i byłoby bezpieczniej
    > i bez kłopotów z polaryzacją przewodów w gniazdku.

    Ale to byłby dodatkowy koszt X razy ilość sprzedawanych pieców,
    na co pewnie księgowy się nie zgodził. To Ty nie wiesz, że teraz nie
    inżynierowie tylko księgowi projektują elektronikę?? ;-)

  • 28. Data: 2014-05-17 01:18:17
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 00:55, Pszemol pisze:
> [...]
    > na co pewnie księgowy się nie zgodził. To Ty nie wiesz, że teraz nie
    > inżynierowie tylko księgowi projektują elektronikę?? ;-)

    Tylko że taki piec nie powinien przejść homologacji. Skoro nie istnieje
    obligatoryjny standard w której dziurce faza, to nie wolno budować
    urządzenia które musi na tym polegać.

    A co z rynkiem krajów, gdzie są gniazdka Schuko? Przecież tam w ogóle
    nie ma dyskusji "z której strony faza" bo wtyczkę zawsze da się obrócić
    o 180 stopni. Aż szkoda, że w Polsce nie wprowadzono standardu Schuko.
    Skończył by się temat "faza z lewej czy z prawej strony bolca".

  • 29. Data: 2014-05-17 02:47:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Tylko że taki piec nie powinien przejść homologacji. Skoro nie istnieje
    > obligatoryjny standard w której dziurce faza, to nie wolno budować
    > urządzenia które musi na tym polegać.

    Kilka miesięcy temu kupowałem nowy kocioł gazowy. Wątpię, żeby wiązało
    się z tym duże ryzyko, a już zwłaszcza przeniesienia potencjału 230V
    na jakąś gazrurkę, ale wyraźnie miał oznaczone, gdzie podłączyć zero,
    a gdzie fazę. Wtyczki nie miał zamontowanej wcale. Homologację ma.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2014-05-17 03:01:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

> [...]
    > na jakąś gazrurkę, ale wyraźnie miał oznaczone, gdzie podłączyć zero,
    > a gdzie fazę. Wtyczki nie miał zamontowanej wcale. Homologację ma.

    Jak nie miał wtyczki, to w porządku. Warto podłączyć do sieci na
    sztywno, skoro i tak musi być przyłączony do gazu i wody. Brązowy
    kabelek do fazy, niebieski do neutralnego. To oczywiste.

    Swoją drogą, przez brak tego transformatorka o jakim pisałem takie kotły
    w ogóle nie nadają się do instalacji IT, bo z uwagi na izolowany punkt
    gwiazdowy nie ma zamknięcia obwodu przez ziemię.