  • Data: 2014-05-20 15:09:50
    Temat: Re: Czary mary z pralką
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tym bardziej nie zapewnienie galwanicznej izolacji jest głupotą, skoro
    > to tylko uA.

    > I różnicówki nie wyrzuca? To chyba jeden z tych cudów które dokonał
    > św. JP2.

    Jak zdemontujesz różnicówkę i ją wyrzucisz to będzie wyrzucona :)
    Niby dlaczego miałoby wyłączać różnicówkę?
    Przecież standardowa różnicówka przeciwporażeniowa rozłącza obwód jeżeli
    wartości sum wektorowych porądów są wyższe od 30mA, a tu mamy do
    czynienia z upływnością do PE rzędu uA.
    W wielu urządzeniach producenci montują filtry przeciwzakłóceniowe,
    które powodują o wiele większych wartości prądów poprzez przewód PE.
    Porządny kocioł gazowy także posiada taki filtr, poprzez który do PE i
    obudowy płynie o kilka rzędów większa wartość prądu.

    > Połączenia wyrównawcze znajdują się zwykle w piwnicy. A co na odcinku
    > rur powyżej piwnicy?

    A nic.
    Przez te rury płynie prąd rzędu nA lub pA, bo prąd to taka cholera, że
    płynie go więcej tam, gdzie ma mniejszy opór. W tym przypadku przewód
    miedziany PE ma mniejszy opór.
    Myślę, ze większe wartości prądów się indukują na zasadzie indukcji
    elektromagnetycznej :)