  • Data: 2014-05-25 01:11:58
    Temat: Re: Czary mary z pralką
    Od: "Stefanek" <a...@a...su> szukaj wiadomości tego autora

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
    news:llpqef$uic$1@node1.news.atman.pl...

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > Jak mnie szkolono na kursie na znaczek SP5-coś-tam-coś-tam, to
    > kategorycznie nie było wolno uziemiać się do rur gazowych. Bo w sumie,
    > jakby gdzieś był ulot, a na połączeniu by zaiskrzyło, to mogło by być
    > śmiesznie i rozrywkowo. Tam, gdzie był gaz świetlny, to może jeszcze, bo
    > on ponoć wilgotny i jakieś drobne ładunki może by spłynęły, ale tak czy
    > siak, do gazociągu uziemiać zakazano. Jeszcze za komunizmu... Więc, aby
    > można było, to na każdym łączeniu musiała by być skoba metalowa. Ale i tak
> [...]
    Oj tam, oj tam... Chyba ktos Cie wprowadzil w blad...? i w ramach
    nadgorliwosci czy nadinterpretacji okreslenie "nie nalezy", zamienil na "nie
    wolno" lub "zabrania sie".
    Rzeczywistosc jest taka, ze instalacje gazowe w budynkach takze nalezy
    obejmowac polaczeniami wyrownawczymi.
    Istotne "zabrania sie wykorzystywania" rurociagow gazowych jako uziomy
    naturalne.
    Zadna 'skoba metalowa" na instalacji nie powinna byc zakladana bez
    uzgodnienia z zarzadca rurociagu, poniewaz niektore poloczenia sa separowane
    przez transile niskonapieciowe w celu umozliwienia podlaczenia ochrony
    katodowej tychze rurociagow.

    --
    z roznymi wyrazami:
    Stefanek.