  • 1. Data: 2011-07-03 11:05:11
    Temat: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy i zmienne interpretacje z infolinii.
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dośc dawno /dobre kila lat/ podpisałem umwowę z polsatem. Po okresie dwóch
    czy trzech lat przeszła automatycznie w umowę na czas nieokreślony. Potem
    zadnych aneksów nie podpisywałem. Wypowiedziałem umowe w maju z miesiecznym
    okresem wypowiedzenia. Konsultanci początkowo mówili, że mam 3 miesiace,
    ale jak im poweiedziałem co powyżej, to przyznali, że miesiąc, wyliczyli
    kwotę do dopłaty i miłe rozstanie było. Teraz dostałem sms-a
    wundykacyjnego, że zalegam z abonamentem. Zadawoniłem do CP, rozmowa jak
    poprzednie ale tym razem konsultantka się uparła, że jednak trzy miesiące
    wypowiedzenia mie obowiązuję, bo chyba na przełomie roku 2010/2011 była
    zmian aregulaminu, w myśl której każa umowa przechodzi z koncem roku w
    nową, na czas określony jedengo roku. To do zaplaty duża kwota nie jest,
    ale jak to jest naprawdę, i przede wszystkom dlaczego raz mówią tak, a razx
    inaczej. jak się dotego ustawić ?

  • 2. Data: 2011-07-03 19:34:37
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > ale jak to jest naprawdę, i przede wszystkom dlaczego raz mówią tak, a razx

    ano tak ze Ty żadnej umowy nie podpisywałeś. Teroeretycznie mogą zmienić
    regulamin, ale na to też być musiał wyrazić zgodę. najlepiej jednak
    będzie jak przespacerujesz się do urzędu miasta i spotkasz z rzecznikiem
    praw konsumenta.

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-07-04 18:23:58
    Od: "Mr.FX" <u...@z...pl>

> [...]
    > ale jak im poweiedziałem co powyżej, to przyznali, że miesiąc, wyliczyli
    > kwotę do dopłaty i miłe rozstanie było. Teraz dostałem sms-a
    [...]

    U mnie podobna historia. W lutym przeszedłem na Cyfrę+.
    Jedyna umowa z Cyfrowym Polsatem, jaką podpisywałem w 2009r., zawiera
    zapis, że po okresie podstawowym przechodzi na czas nieokreślony. Żadnych
    aneksów do umowy nie podpisywałem. Umowę wypowiedziałem w listopadzie 2010
    ze skutkiem na koniec lutego 2011. Od tego czasu wymieniłem z nimi kilka
    listów poleconych między innymi żądając zaprzestania nieuprawnionych gróźb
    i zaprzestania prób wyłudzenia. Najpierw powoływali się na zmiany
    w regulaminie, później że w umowie którą podpisywałem był zapis
    o przedłużaniu na kolejne 12 miesięcy. Tyle, że ja mam kopie tej umowy
    i jest tam wyraźnie mowa jedynie o przejściu na czas nieokreślony i trzy
    miesięcznym wypowiedzeniu. W grę wchodzą drobne sumy, na początku
    potraktowałem ich odpowiedź jako błąd niedoświadczonego pracownika
    i myślałem, e sprawę da się wyjaśnić. Obecnie uważam, że to procedura
    robiona z premedytacją i jak znajdę trochę czasu to przekażę całą
    korespondencję z nimi do UOKiK i każdemu też to polecam.

    ps. w ub. roku mBank odrzucił moją reklamację jednej transakcji kartą
    kredytową. Też nie chodziło o pieniądze, bo drobne były, ale o zasady.
    Po zgłoszeniu tematu do Komisji Nadzoru Finansowego bank nagle zmienił
    zdanie i od razu reklamacje uznał. Z korporacjami trzeba "rozmawiać"
    ich metodami, inaczej będą wykorzystywać ja się da zwykłych ludzi.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 4. Data: 2011-07-04 20:38:36
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > zdanie i od razu reklamacje uznał. Z korporacjami trzeba "rozmawiać"
    > ich metodami, inaczej będą wykorzystywać ja się da zwykłych ludzi.

    Właśnie dostałem maila:
    Uwaga! Minął termin płatności za usługi świadczone przez Cyfrowy Polsat
    S.A.
    <czerwony bold> Wzywamy do uregulowania zadłużenia w kwocie: 39,90 zł.
    </czerwony /bold>

    Kontrakt Do zapłaty
    xxxxxxxx 39,90 zł
    Razem 39,90 zł
    <czerwony> Brak natychmiastowej wpłaty całości zadłużenia spowoduje dalszą
    realizację procedury windykacyjnej.</czerwony>

    Kwotę zadłużenia należy wpłacić na indywidualny numer rachunku bankowego
    odpowiednio dla właściwego kontraktu.

  • 5. Data: 2011-07-04 20:50:35
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > realizację procedury windykacyjnej.</czerwony>
    >
    > Kwotę zadłużenia należy wpłacić na indywidualny numer rachunku bankowego

    ja dla zachowania procedur wpłaciłbym tą kwotę i zażądał pisemnego
    udokumentowania, jaką że to usługę zamówiłeś skoro Ci każą za nią płacić.
    Byłeś już u rzecznika praw konsumenta?

    ToMasz

  • 6. Data: 2011-07-04 20:54:19
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-07-03 13:05, Marek pisze:

> [...]
    > ale jak to jest naprawdę, i przede wszystkom dlaczego raz mówią tak, a razx

    Jeśli zmienili regulamin a ty się na to zgodziłeś (a najwyraźniej
    zgodziłeś nie wypowiadając umowy w związku ze zmiana regulaminu) to ten
    regulamin ciebie obowiązuje.

    niestety sporo osób nie traktuje poważnie korespondencji informującej o
    zmianie regulaminu a często są tam ciekawostki.

  • 7. Data: 2011-07-04 20:56:03
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-07-03 21:34, ToMasz pisze:

    > ano tak ze Ty żadnej umowy nie podpisywałeś. Teroeretycznie mogą zmienić
    > regulamin, ale na to też być musiał wyrazić zgodę.

    Wystarczy że nie zrobi nic a regulamin wchodzi w życie, jeśli ci
    regulamin nie odpowiada to go należy wypowiedzieć. To że nie zrobił nic
    było własnie formą akceptacji nowego regulaminu

  • 8. Data: 2011-07-04 21:00:52
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > ja dla zachowania procedur wpłaciłbym tą kwotę i zażądał pisemnego
    > udokumentowania, jaką że to usługę zamówiłeś skoro Ci każą za nią płacić.
    > Byłeś już u rzecznika praw konsumenta?

    Wpłaciłem. I zacznę z nimi korespondować, tylko trochę spokoju
    potrzeba,,żeby list miłosny napisać :)
    Trochę mnie dziwi, że :
    a) wypowiedzenie 1 mies. przerodziło się w 3 miesięczne
    b) ale kwota dopłaty jest w wysokości miesięcznej, a nie dwumiesięcznej
    płatności.

  • 9. Data: 2011-07-05 07:23:06
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > a) wypowiedzenie 1 mies. przerodziło się w 3 miesięczne
    > b) ale kwota dopłaty jest w wysokości miesięcznej, a nie dwumiesięcznej

    Jeżeli zmiany w regulaminie które dostawałeś listownie nie spowodowały
    wypowiedzenia umowy z Twojej strony tzn. że je zaakceptowałeś, a to znaczy
    że masz termin 3-miesięczny wypowiedzenia i tyle. ZTCW umowy obecnie zgodnie
    z jakąś tam ustawą nie mogą się automatycznie przedłużać na kolejny okres
    umowy tylko przechodzą w umowy bezterminowe z 3-miesięcznym okresem
    wypowiedzenia. Kiedyś było jeszcze tak, że jak wypowiadałeś umowe w czasie
    trwania terminowej miałeś 1-miesięczny okres, po 3-miesięczny, teraz chyba
    jest 3-zawsze ale tu nie mam pewności.

  • 10. Data: 2011-07-05 09:42:57
    Od: "Mr.FX" <u...@z...pl>

> [...]
    > trwania terminowej miałeś 1-miesięczny okres, po 3-miesięczny, teraz chyba

    Regulamin może się zmieniać i brak wypowiedzenia umowy może,
    tak jak napisałeś, oznaczać akceptację nowego regulaminu.
    Regulamin nie może natomiast zmieniać treści samej umowy.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]