  • 41. Data: 2009-11-16 13:23:34
    Temat: Re: Cyfrówka dla dziecka
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jozef Niedzwiedz pisze:
    > Cześć,
    > szukam pomysłu na prezent dla trzyletniej córki.
    > W tej chwili bardzo lubi pstrykać zdjęcia czemu popadnie moim wysłużonym G5.
    > G5 duży, ciężki, i trochę mi go żal...
    > Pomyślałem więc, że może kupię jej aparat.
    > Wymagania: niewielki, do łapek dziecka, przyzwoity tryb auto, względnie
    > odporny na stuknięcia/upadki i inne pomysły dziecka, jako-taki wyświetlacz
    > (im większy tym lepiej),
    > cena do ok. 400PLN, im mniej tym lepiej.
    > Aparat miałby posłużyć dziecku ze cztery-pięć lat...
    > Dziękuję z góry za sugestie

    Osobiście uważam podobnie jak Leszek, jeśli wszystko odbywa się przez
    zabawę to cóż takiego dziecko może stracić. Przykład trochę starszego
    dziecka http://tinyurl.com/najmlodsza-dyktatorka-mody . Taka pani Bjork
    miała 11 lat jak zaczęła się świadomi uczyć muzykowania i już niebawem
    publikowała. Z drugiej strony żyjemy w świecie coraz większej
    konkurencji, coraz trudniej brylować dobrami materialnymi. Rodzicie z
    rozbuchanymi ambicjami czasem próbują znaleźć upust swoich oczekiwań
    właśnie w dziecku, zazwyczaj się zaczyna od niewinnych zabawa aż w końcu
    przeradza się w totalny wyścig. Ciekawym przykładem takiego zjawiska
    jest film Pianistka http://www.filmweb.pl/f31740/Pianistka,2001 na
    podstawie powieści Elfriede Jelinek.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 42. Data: 2009-11-19 06:56:58
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 12 of Nov 2009 20:20, Gil wrote:

    > No Panowie nie macie racji.

    Mamy rację.

    > Popełniacie poważne, typowe błędy.

    Nie popełniamy, zwłaszcza poważnych. A jeśli już, to jakieś błahe
    żeby się uczyć na nich :->

    > Wielu rodzicom się zdaje, że ich dzieci przewyższają inne w rozwoju.

    Bo wiele przewyższa. Nawet dorosłych.

    > Niedostarczenie dzieciom zabawek typowych dla tego wieku a tylko
    > katowanie ich aparatmi cyfrowymi jest błędem.

    Dostarczenie aparatu nie oznacza pozbawienia pluszaka czy grzechotki.

    > Problem może sie ukazać
    > po paru latach jak
    > dziecko pójdzie do szkoły. Ale to już wasza sprawa.

    Nie tylko nasza .Mnie psychologowie posłali wcześniej
    do szkoły. Dzieciom nie zrobiłem takiej krzywdy.
    Co ciekawe, to psycholog szkolny, mimo że stwierdził u dzieci
    "przewyższanie innych w rozwoju" (jak uważał, z powodu wychowania
    bez telewizji) radził nie posyłać do zerówki - wówczas
    obowiązkowej - aby "dziecko się nie zmarnowało".

    > A jak sami sobie chcecie sprawić zabawke to się nie wymigujcie
    > dziećmi.

    Dostarczenie zabawki sobie nie wyklucza dostarczenia zabawki dziecku.

    PS Zawsze myślisz tak jednowymiarowo?

    --
    nb

  • 43. Data: 2009-11-19 07:39:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Yogi(n) pisze:

    > Ja dostalem ami66 kiedym mialem 7 lat i nie rozstawalem sie z nim przez
    > pare ladnych lat.

    A ja dopiero na komunię dostałem własną Smienę (nie mogłem wcześniej sam
    pstrykać Startem, bobym przecież zepsuł), po czym pierwszy film
    wypstrykałem na widoczki okolicy. Jak rodzice dali do wywołania,
    dostałem lanie, że marnuję pieniądze na bzdury. Przestałem fotografować
    na jakieś 10 lat. Przejechały na mych oczach ostatnie parowozy,
    skończyła się wieś z kosą i wozami drabiniastymi, odjechały ''ogórki'',
    zasłonił się szczelnie kiczem i samochodami Kazimierz i zniknęło tyle
    rzeczy, które myślałem, potrwają trochę dłużej...

    A dziś wiele bym dał za znalezienie tej garstki zdjęć, za które
    zaliczyłem lanie. Ale one od dawna w koszu siedzą...

    Co do kupowania sprzętu trzylatkom - w tym wieku, tak gdzieś do zerówki,
    dzieci są niebywale chłonne i szczere i jeszcze bez tych cholernych
    naleciałości z dorosłego świata - pozerstwa, przebiegłości,
    rozpatrywania wszystkiego w kategoriach ''ja w świecie''. Dużo łatwiej
    na płaszczyźnie sztuki dogadać się z czterolatkiem niż dziesięciolatkiem.

    Tylko trzeba kupić dziecku coś pancernego, bez skomplikowanej techniki.
    Rodzice mający cechę ''liczypikseli'' powinni sobie na ten czas zawiesić
    tę przypadłość. Dziecko ma dokładnie w dupie ac, ostrość obiektywu, ff i
    całą resztę bzdur, która większości dorosłym zasłania świat. Dziecko
    widzi uczucia i skojarzenia. Tak na marginesie, możecie dzieciom tego
    zazdrościć, ale większość z was nawet nie za bardzo kojarzy, czego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 44. Data: 2009-11-19 07:44:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > Pieniadze mozna wplacic na lokate - starcza na lepszy aparatr w
    > przyszlosci.

    Można, ale ja mam inne stanowisko w tej sprawie. Zamiast na lokatę
    należy wydać na coś dobrego (przyjemność, edukacja itd). Natomiast
    pieniądze, które przyszłyby z lokaty należy po prostu zarobić :)

    Pewnie to wniosek genetyczny nieco - każde pokolenie ile da się w tył
    policzyć zaliczało przynajmniej jeden kolaps finansowy. Sam, nie będąc
    wyjątkiem, zaliczyłem ten z przełomu 80/90, na szczęście bardziej
    symboliczny w swej wielkości.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jeśli czegoś nie rozumiesz to najlepiej napisz ''to jest czysta
    demagogia!''/

  • 45. Data: 2009-11-19 07:47:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gil pisze:
> [...]
    > aparatmi cyfrowymi jest błędem. Problem może sie ukazać po paru latach jak
    > dziecko pójdzie do szkoły. Ale to już wasza sprawa.

    Dzieciom należy dostarczać wszystko - barbie, pokemony, zepsuty zegarek
    do rozkręcenia, robić z nim ciasto, iść do muzeum, oglądać durne
    kreskówki, robić wybuchy itd.
    Zarówno można dziecko skrzywić robiąc z niego dziecko cudowne jak i
    wychowując go w euro-duchu posiłkując się tuzinem najlepszych książek o
    wychowaniu. Choć, moje prywatne zdanie, euro-obywatel będzie skrzywdzony
    mocniej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nieważne są fakty, ważne są emocje/

  • 46. Data: 2009-11-19 15:03:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" he2sor$2ps$...@n...onet.pl

    > na jakieś 10 lat. Przejechały na mych oczach ostatnie parowozy,

    A ja w te wakacje mogłem zdejmować parowóz, ale nie miałem aparatu... ;)
    Zresztą -- ma go zdjętego na filmie, w roku 2003, kiedy to umarła
    kobieta, której zawdzięczam ;) wiele zła. :)

    > Co do kupowania sprzętu trzylatkom - w tym wieku, tak gdzieś do zerówki, dzieci są
    niebywale chłonne i szczere i jeszcze bez tych
    > cholernych naleciałości z dorosłego świata - pozerstwa, przebiegłości,

    Niestety tak. :) Człowiek rodzi są mądry, później głupieje...
    Śmierć daje wybawienie. :)

    > rozpatrywania wszystkiego w kategoriach ''ja w świecie''. Dużo łatwiej na
    płaszczyźnie sztuki dogadać się z czterolatkiem niż
    > dziesięciolatkiem.

    Bo starszym dzieciom rosną ,,zęby'' i zamiast słuchać, te dzieci kąsają
    i dodają filozofię do swoich błędów. :)

    Tego, co trzeba umieścić na fotce. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2009-11-19 19:23:06
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 19 of Nov 2009 08:47, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > wychowując go w euro-duchu posiłkując się tuzinem najlepszych książek
    > o wychowaniu. Choć, moje prywatne zdanie, euro-obywatel będzie

    Wystarczy spojrzeć na PL-euro-dziecko idące rano do szkoły
    i bałkańskiego żebraka w tym samym wieku. U kogo widać radość
    w oczach, u kogo ból i przygnębienie?

    --
    nb

  • 48. Data: 2009-11-19 23:36:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nb" he45un$f4f$...@n...dialog.net.pl

    > Wystarczy spojrzeć na PL-euro-dziecko idące rano do szkoły
    > i bałkańskiego żebraka w tym samym wieku. U kogo widać radość
    > w oczach, u kogo ból i przygnębienie?

    Polacy są tak wychowani -- dziecko to małpa! A za tym wychowaniem stoi
    Kościół Jana Pawła II. Ja na swoje aparaty (sprzęty fotograficzne w ogóle,
    papiery i inne materiały) musiałem zarabiać sam, jako dziecko! Rodzice nie
    interesowali się moją ,,twórczością''? Interesowali -- wqrwiałem ich! Choć
    mieszkaliśmy w domu z piwnicą, nie było dla mnie miejsca na ciemnię fotograficzną.
    Zarabiałem różnie, także fotografią, prowadząc książkę przychodów i rozchodów -- jako
    dziecko, bez płacenia podatków oczywiście!!!

    Gdy mogłem zarabiać dużo, duchowni wepchnęli mnie jakby do chlewa, abym nigdy nie
    spełnił swoich marzeń!!! Skurwiele, którym płaciłem hojnie, gdy miałem z czego.

    A ponieważ sam byłem traktowany jak małpa mówiąca, chciałem wychować dzieci
    jak ludzi -- daremnie! Skurwiele nie pozwolili!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 49. Data: 2009-11-20 05:31:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > A ponieważ sam byłem traktowany jak małpa mówiąca, chciałem wychować dzieci
    > jak ludzi -- daremnie! Skurwiele nie pozwolili!!!

    Otworz rodzinne ZOO ;P

    j.

  • 50. Data: 2009-11-20 07:06:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:

    > Wystarczy spojrzeć na PL-euro-dziecko idące rano do szkoły
    > i bałkańskiego żebraka w tym samym wieku. U kogo widać radość
    > w oczach, u kogo ból i przygnębienie?

    Wystarczy też spojrzeć na biegające po świece dziecko przytulane sprzed
    20 lat, a izolowane od wszystkiego dziś.
    Coś za coś. Tylko równowaga jakby się trochę przechyliła, gdzie nie trzeba.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie choruję na grypę bo nie czytam tabloidów/