  • 31. Data: 2014-05-22 11:44:08
    Temat: Re: Crowbar a wydajność
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    egnap.jpg

    > rozni sie na wejsciu :-)
    >
    > Obcowzbudny ma uzwojenie wzbudzenia, zasilane z obcego ukladu.
    > Tzn z regulatora, ktory reguluje prad wzbudzenia.
    >
    > A w motocyklach konstrukcja jak wyzej - alternator ma wzbudzenie
    > stale, reguluje sie go zwierajac cewki jak napiecie jest zbyt duze.

    No tak... i taki właśnie mam :)

    > Skoro wymontowany, to przebadac go mozna. 6 diod w obie strony i
    > napiecie progowe zwarcia fazy ...

    W sumie możnaby sprawdzić - puścić na każdą fazę prąd z zasilacza
    przez żarówkę, zwiększać napięcie aż żarówka się zaświeci i zobaczyć,
    ile będzie wtedy na wyjściu...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 32. Data: 2014-05-22 11:46:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Andrzej W. <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> wrote:

    > Dajesz przewymiarowane Schottky, poprawiasz przekroje, dodajesz złączek
    > i masz 2x0,6 + 200mV -> 14,6V dokładnie przy takich samych ustawieniach
    > "stabilizatora".

    Swoją drogą wg mnie feedback do stabilizatora powinien iść zza diód a nie
    sprzed nich... może w tym nowym idzie, to czarna skrzynka.

  • 33. Data: 2014-05-22 12:40:02
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-05-22 11:46, Adam Wysocki pisze:
    > Swoją drogą wg mnie feedback do stabilizatora powinien iść zza diód a nie
    > sprzed nich... może w tym nowym idzie, to czarna skrzynka.

    Za diodami nie wiesz, które uzwojenie wyłączyć.

    --
    AWa.

  • 34. Data: 2014-05-22 13:12:28
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Andrzej W. <a...@w...pl> wrote:

    > Za diodami nie wiesz, które uzwojenie wyłączyć.

    A gdyby tak najpierw wyprostować (6 diod) a potem ciąć to wyprostowane?
    Fakt że prąd zwarcia pójdzie wtedy przez diody (ciekawe w sumie jaki tam
    jest prąd zwarciowy, mogę kiedyś zmierzyć z ciekawości).

  • 35. Data: 2014-05-22 13:23:12
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-05-22 11:15, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Akurat te są na 100V, więc te dwa wolty nie zrobią różnicy.
    > Ale problem jest gdzie indziej. Po osiągnięciu napięcia przewodzenia
    > diody generator jest wyłączany aż do spadku prądu do zera, a więc nie
    > pracuje przez więcej niż połowę czasu. A wyłączony generator nie
    > oddaje energii :-(

    Nie zrozumiałeś o czym piszę, może trochę zawile to ująłem.
    Skoro siada ci napięcie przy 10A to może to jest granica dla
    zastosowanych diod w mostku.
    Załóżmy, że masz w mostku BY500-50 i pobierasz 10A, da to jakieś 2,5V
    (typowo) spadku na mostu, a w najgorszym przypadku pewnie z 3V.
    Teraz zmieniasz diody na STPS20H100C i na mostku masz już 1,5V.
    Zyskujesz jeden wolt na wyjściu zmniejszając jednocześnie straty o 10W.
    Zmieniając zenerki zwiększasz straty, by zyskać jeden wolt na wyjściu
    musisz odprowadzić 10W więcej w radiator.

    --
    AWa.

  • 36. Data: 2014-05-22 16:26:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik J.F napisał:

    >Coś tu kolega teoretyzuje chyba.

    Z teoria idealnych zwarc, czy z szacunkiem strat w samochodzie ?

    J.

  • 37. Data: 2014-05-22 16:29:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello Paweł,
    >Jeśli brakuje wydajności, to wymiana zenerek nie pomoże.

    Ale wydajnosci nie brakuje, bo z drugim regulatorem jest dobrze.
    Ten pierwszy stawia jakis za duzy opor ..

    J.

  • 38. Data: 2014-05-22 16:30:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." napisał
    W dniu 2014-05-21 22:16, Paweł Pawłowicz pisze:
    >I spalić diody w prostowniku?
    >Znając obecne realia to są one dobrane z 0.0001% zapasem, przy
    >założeniu, że temperatura na zewnątrz nie wzrośnie powyżej minus
    >dwudziestu stopni. :-)

    No nie, diod na 14.8V jeszcze nikt nie robi.

    J.

    --
    AWa.

  • 39. Data: 2014-05-22 16:47:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości

    >Chwila - ale to przecież prąd w cewkach wytwarza pole
    >przeciwstawiające się zmianom... czyli de facto hamujące wirnik. A
    >prąd będzie największy właśnie przy zwarciu. Zakładając zwarte cewki
    >z nadprzewodnika nie będziemy mieli oporów?

    Trzeba by sprawdzic, ha, mam chyba alternator i troche silnikow z
    CD/HDD.

    Tu sa dwa zjawiska:
    a) paradoks podobny do tego ze idealnego kondensatora idealnym
    przewodnikiem nie rozladujesz ... bo sie nie ma gdzie energia
    wytracic,
    b) ograniczona wydajnosc alternatora bierze sie z indukcyjnosci cewek,
    a indukcyjnosc ma swoje humory - tu sie przeciwstawi, za chwile pomoze
    ..

    To drugie domyslam sie ze istotne.

    J.

  • 40. Data: 2014-05-22 17:05:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 May 2014 16:47:24 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > a) paradoks podobny do tego ze idealnego kondensatora idealnym
    > przewodnikiem nie rozladujesz ... bo sie nie ma gdzie energia

    Takimi tekstami zaraz Woźniaka zaprosisz do dyskusji...

    --
    Marek