  • 61. Data: 2014-05-27 11:21:04
    Temat: Re: Crowbar a wydajność
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-05-27 10:32, Adam Wysocki pisze:
    > Na wolnych obrotach jest ok. 20V. Na maksymalnych z tego co pamiętam ok.
    > 80V.

    Czyli jakieś 150V amplitudy (sinusoidy się tam nie spodziewaj), do tego
    doliczasz przepięcia przy przełączaniu i już musisz dać klucz na 200V
    jak potrafisz projektować przetwornice lub na 250V jeśli nie masz w tym
    większego doświadczenia.

    --
    AWa.

  • 62. Data: 2014-05-27 11:29:33
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-05-27 10:38, BartekK pisze:
    > A gdy tutaj przepalą się tyrystory - to też dostanie...

    Model uszkodzenia tyrystora jest odrobinę inny od tranzystora mos i w
    tym układzie tyrystor powinien być bezpieczniejszy.
    Jego uszkodzenie powinno dać zwarcie więc ograniczyć napięcie z
    generatora, natomiast sam generator nie jest na tyle silny by
    "odparować" zwarty tyrystor.

    --
    AWa.

  • 63. Data: 2014-05-27 11:55:40
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Andrzej W. <a...@w...pl> wrote:

    > Czyli jakieś 150V amplitudy (sinusoidy się tam nie spodziewaj),

    Tu już możemy zgadywać. 80V zmierzone miernikiem średniej klasy, dla
    sinusa byłoby to RMS, a co on pokazuje dla niesinusoidalnych napięć...
    cholera wie. Na oscyloskopie tego nie oglądałem.

    > do tego doliczasz przepięcia przy przełączaniu i już musisz dać klucz
    > na 200V jak potrafisz projektować przetwornice lub na 250V jeśli nie
    > masz w tym większego doświadczenia.

    Zakładam że Suzuki (lub producent podzespołów, nie wiem kto produkuje
    regulatory, ale inną elektronikę w tym moto robi Denso) jednak ma
    jakieś doświadczenie :)

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 64. Data: 2014-05-27 11:56:29
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BartekK <s...@d...org> wrote:

    > A gdy tutaj przepalą się tyrystory - to też dostanie...

    Z doświadczenia - tyrystory przepalają się na zwarcie...