eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCrowbar a wydajnośćRe: Crowbar a wydajnosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 24 May 2014 00:29:20 +0200
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    Reply-To: p...@w...up.wroc[kropka]pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Crowbar a wydajnosc
    References: <g...@n...chmurka.net> <llhr7c$gt3$1@node2.news.atman.pl>
    <llht3s$arn$1@speranza.aioe.org>
    <537c8d95$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    <llipii$fea$1@node2.news.atman.pl>
    <537e0dfe$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    <lll9j6$9gq$1@node1.news.atman.pl> <lllit6$6mp$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <lllit6$6mp$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <537fcbbf$0$2366$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.108.75
    X-Trace: 1400884159 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2366 83.5.108.75:49795
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2625
    X-Received-Body-CRC: 3356270611
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:665306
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-05-22 21:24, Rasta pisze:
    > "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    > news:lll9j6$9gq$1@node1.news.atman.pl...
    >> On 22.05.2014 16:47, J.F wrote:
    >>
    >>> Trzeba by sprawdzic, ha, mam chyba alternator i troche silnikow z CD/HDD.
    >>>
    >> Sprawdzic czy jakos zamodelowac sobie zeby doswiadczenie myslowe sie
    >> udalo? ;)
    >> Alternatora w to nie mieszajmy - wzbudzenia nie ma to i pola nie ma.
    >
    >
    > I slusznie... bo to nie alternator, tylko 'magneto' - (nie mylic ze znajomym
    > X-men'a) i w dodatku trojfazowe. dosc sprawna maszyna. Podczas zwarcia cewki
    > energia magaxynowana jest w rdzeniu i oddawana w drugiej polowce. Moze masz
    > poprostu rdzen pekniety i z tad taka mala wydajnosc?
    >
    > pzdr:
    > Rasta

    Po zwarciu cewki energia gromadzona jest w polu cewki i układu
    zewnętrznego. Po przejściu napięcia przez zero prąd płynie ciągle w tym
    samym kierunku (w układzie z indukcyjnością prąd jest opóźniony w
    stosunku do napięcia) i oddaje energię generatorowi. Sytuacja wygląda
    więc tak, że energia jest najpierw pobierana z generatora, a potem
    oddawana. W układzie idealnym nie byłoby strat i nie obciążałoby to
    silnika. Problem polega na tym, że po drutach walą spore prądy i tu
    następują straty. Tyrystor też swoje dokłada.
    Pęknięty rdzeń ograniczy pole wzbudzające i w konsekwencji zmniejszy
    wydajność generatora, ale to zupełnie inna bajka.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: