  • 11. Data: 2012-05-08 15:03:35
    Temat: Re: Cross dla 13 latka - poradźcie
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-08 14:11:56 +0200, "$heikh el $hah" <s...@g...com> said:

    > Trochę tu sporo tych "jeśli...",

    Ja widzę całe jedno, dość praktyczne rzekłbym.

    > ale spoko. MOŻE jest rozsądny, może wyrośnięty, może ma trochę siły w
    > łapach i mocne kości. Może.

    A może zginie młodo, np. zadławi się nakrętką od Kubusia.

    de Fresz

  • 12. Data: 2012-05-08 15:04:32
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    > Ten skuter troche wyjasnia :-)

    Skuter już od dwóch lat stoi i się kurzy.

    A zaczynałem od enduro, jak jeszcze karty motorowerowej nie miałem.
    W błocie było mało zabawnie (choć dawałem radę), ale poza tym po
    'krzakach' jeździło się fajnie.

    Następnymi 2oo będzie SM z dwoma kompletami kół. :)

    --
    $heikh el $hah
    I am the Energizer Bunny!

  • 13. Data: 2012-05-17 22:15:51
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-08 15:04, $heikh el $hah pisze:

> [...]
    > 'krzakach' jeździło się fajnie.
    >
    > Następnymi 2oo będzie SM z dwoma kompletami kół. :)

    Zapytaj Koca czy mu się Huskę chciało przezbrajać.
    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 14. Data: 2012-05-17 22:24:32
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-08 10:20, Marcin N pisze:
    > Znajomy prosił mnie o "fachową poradę".
    >
    > Syna ciągnie do motorów (kogo nie ciągnie...). Chłopak ma 13 lat i
    > jeździ skuterkiem, ale chciałby po okolicznych bezdrożach powalczyć
    > crossem. Ja oczywiście się na tym nie znam, ale oczekuje się ode mnie
    > fachowej porady.
    >
    > Powiedzcie, jakie są koszty jakiegoś małego crossa plus ochrony, jakie
    > koszty eksploatacji, jakie to jest niebezpieczne, itd.

    Przede wszystkim - ciuchy czyli kask (wbrew pozorom inny niż do jazdy po
    asfalcie) + gogle, zbroja, buty !, rękawice, nakolanniki. Moto zależy od
    wzrostu, jednemu podejdzie Yamaha PW 80, innemu Kawa KX 65/80, innemu
    Yamaha DT 80/125.
    Koszty zależne od ilości jazd, bo w tych sprzętach remonty liczy się w
    motogodzinach. Wklepcie w Allegro podane typy, zobaczycie jaki jest
    rozrzut cen.
    Niebezpieczeństwo - prędkości są, ale w żadnym innym sporcie motorowym
    nie możesz wywalić się 20 razy na dzień, wstać, otrzepać się i pojechać
    dalej. Generalnie trzeba mieć pecha lub KOMPLETNY brak doświadczenia i
    instynktu żeby sobie zrobić coś poważniejszego. Pierwsze co chłopak ma
    sobie wbić do głowy - podczas upadku wszystkie kończyny trzymać przy
    sobie, nie podpierać się, nie ratować na siłę.

    > Jaki motocykl rozważyć? Oczywiście mając świadomość, że to może być
    > kaprys dzieciaka i po 3 miesiącach będzie po herbacie.

    Więc zacząłbym od ciuchów i rozejrzenia się za szkółką motocrossową a
    przynajmniej od znalezienia kogoś, kto młodziaka nauczy jazdy w terenie.
    I zacząć od toru a nie od wypraw w zielone.

  • 15. Data: 2012-05-18 09:14:30
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Marcin N pisze:

    > Jaki motocykl rozważyć? Oczywiście mając świadomość, że to może być
    > kaprys dzieciaka i po 3 miesiącach będzie po herbacie.

    W wątku panuje przepychanka cross vs enduro. Założono, że enduro ma
    mniej agresywny bieżnik.
    Moim zdaniem chodzi tu bardziej o typ silnika 2T vs 4T. Ten pierwszy ma
    trudniejszą do wykorzystania charakterystykę momentu i zmusza do
    ostrzejszej jazdy. 4T ma bardziej płaski moment obrotowy i pozwala
    spokojniej przejeżdżać przeszkody.

    Można zacząć np od Suzuki DR 125 lub 250 (w zależności od masy kierownika).

    --
    pozdrawiam
    Piotr