  • Data: 2012-05-17 22:24:32
    Temat: Re: Cross dla 13 latka - poradźcie
    Od: Magic <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-08 10:20, Marcin N pisze:
    > Znajomy prosił mnie o "fachową poradę".
    >
    > Syna ciągnie do motorów (kogo nie ciągnie...). Chłopak ma 13 lat i
    > jeździ skuterkiem, ale chciałby po okolicznych bezdrożach powalczyć
    > crossem. Ja oczywiście się na tym nie znam, ale oczekuje się ode mnie
    > fachowej porady.
    >
    > Powiedzcie, jakie są koszty jakiegoś małego crossa plus ochrony, jakie
    > koszty eksploatacji, jakie to jest niebezpieczne, itd.

    Przede wszystkim - ciuchy czyli kask (wbrew pozorom inny niż do jazdy po
    asfalcie) + gogle, zbroja, buty !, rękawice, nakolanniki. Moto zależy od
    wzrostu, jednemu podejdzie Yamaha PW 80, innemu Kawa KX 65/80, innemu
    Yamaha DT 80/125.
    Koszty zależne od ilości jazd, bo w tych sprzętach remonty liczy się w
    motogodzinach. Wklepcie w Allegro podane typy, zobaczycie jaki jest
    rozrzut cen.
    Niebezpieczeństwo - prędkości są, ale w żadnym innym sporcie motorowym
    nie możesz wywalić się 20 razy na dzień, wstać, otrzepać się i pojechać
    dalej. Generalnie trzeba mieć pecha lub KOMPLETNY brak doświadczenia i
    instynktu żeby sobie zrobić coś poważniejszego. Pierwsze co chłopak ma
    sobie wbić do głowy - podczas upadku wszystkie kończyny trzymać przy
    sobie, nie podpierać się, nie ratować na siłę.

    > Jaki motocykl rozważyć? Oczywiście mając świadomość, że to może być
    > kaprys dzieciaka i po 3 miesiącach będzie po herbacie.

    Więc zacząłbym od ciuchów i rozejrzenia się za szkółką motocrossową a
    przynajmniej od znalezienia kogoś, kto młodziaka nauczy jazdy w terenie.
    I zacząć od toru a nie od wypraw w zielone.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
    weFAQ&v=qvj